Je doet toch echt zelf ook een aanname door te stellen dat mensen het nooit genoeg vinden, en dat is simpelweg niet waar. Je vergelijkt 2 totaal verschillende dingen dat is appels met peren vergelijken. Beide is fruit en dan stopt het ook. Dat je geen eigen rechter mag spelen ok, maar ik kan me in bepaalde situaties best voorstellen dat iemand dat wel zou doen.
Dat iemand doelloos rondjes in de straat fietst, al weken lang. Bijna dagelijks rijd hij rondjes, ook in andere delen van de wijk. Nu zie ik hem weer voor de deur fietsen, en vind het best gek en ongemakkelijk. Hij kijkt niet bij iemand naar binnen ofzo maar toch
Als je het niet vertrouwt, even de wijkagent informeren. Hij zou een inbraak kunnen voorbereiden. Maar ik denk eigenlijk dat het gewoon iemand is van wie zijn teamsport nu stil ligt en die dus maar wat doet om wel aan zijn beweging te komen.
Hier in onze wijk doet dat ook iemand. Het is een iets oudere man. Ik ben via het werk al bij hem thuis geweest en die man is gewoon eenzaam. Hij gaat ook bewust tijdens de drukke momenten winkelen om die reden. Als ik buiten ben en hem zie afkomen, zeg ik altijd iets heel kort of gewoon hallo Danny. Hij blijft niet staan ofzo maar je ziet gewoon dat hij blij is, dat mensen iets kort zeggen. Mss ook zoiets ? Of iemand die niet ver van huis durft gaan door omstandigheden maar wel wil bewegen? Kan zoveel zijn e.
Dat we het jeugdjournaal zitten te kijken en je de man op de beelden ziet staan die toch wel heel erg veel lijkt op de persoon bij de persconferentie van trump zijn advocaten maar zijn verhaal dan toch echt niet overeenkomt met wat er op die beelden te zien is. Vraag me dan echt af hoeveel geld hij voor zo'n verklaring zou krijgen.
Van dit gesprek 3 pubermeiden in de Action: 'Ik weet écht niet wat ik voor mam moet kopen hoor' 'Zullen we haar dan maar tampons geven, dat gebruikt ze toch?' 'Nee joh, mama wordt allang niet meer ongesteld!' Einde
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/06/als-de-leraar-over-de-profeet-begint-gaan-de-handen-voor-de-oren-a4019076 Hier valt mijn mond echt heel ver van open, zo schokkend!
Misschien iemand die normaal gesproken op de fiets naar het werk gaat en zo toch zijn kilometers maakt?
Ik heb echt veel respect voor mensen in het onderwijs. Lijkt me onwijs lastig om hiermee om te gaan. Vind trouwens dat er meerdere dingen in het artikel staan die schokkend zijn. De bedreigingen, de angst van de docenten, dat leerlingen van hun fiets getrokken werden, maar ook dat leerlingen best ernstige dingen zeggen die ze niet menen of uit stoerdoenerij.
Ja klopt, het ging mij ook inderdaad om alle voorbeelden uit het artikel bij elkaar. Misschien heb ik onder een steen geleefd, maar ik had echt niet verwacht dat het zo erg zou zijn in Nederland.
Dat ik in het wat eten we vandaag topic zit te neuzen. Zit te kwijlen bij de foto's van @Adje . En nu het liedje adje voor de sfeer niet meer uit mijn hoofd krijg
Dat mijn dochter nu al 2 kilo kwijt is door haar beugel. Geen idee dat zo'n ding zo lastig kan zijn. Ze kan niet kauwen en haar onderlip is helemaal stuk, ondanks de wax, pff. En ze zit nu bijna aan de ondergrens van een gezond gewicht en donderdag komt de bovenste helft van de beugel er nog in. Heb voor vanavond extra gevulde tomatensoep (gepureerd) klaar staan en vla met slagroom, moet echt even weer wat bijkomen, je ziet het ook gewoon aan haar.
Die gaat straks opbloeien op het voorgezet onderwijs! Net als mijn zoon, nu gr 8, dit soort dingen gewoon goede cijfers, maar met cito gewoon stress omdat het echt op tijd moet en dat werkt in het hoofd gewoon niet lekker.
Dat kan niet, want ze moet nu ondertussen nog steeds haar buitenboordbeugel blijven dragen, daar wil ze graag vanaf, maar die heeft ook al 2 slotjes losgemaakt, dus dat is niet ideaal.