Hmm dat is minder ja! Geef haar maar een dikke knuffel ! Mijn dochter had er ook ook altijd zo'n last van en nog de eerste 2 dagen.
Jeetje, wat heeft ze voor beugel? Hier is de oudste sinds 2 weken ook aan een beugel (ja ook dat nog haha), maar gezien onze situatie met gewicht hebben we direct gezegd dst we stoppen met de beugel als dit invloed heeft op het eten. Het gaat bij haar ook maar om een kleine overbeet. Maar het gaat vanzelf. Helemaal geen last van. Hier heeft ze een glitterblok in haar mond, een ijzerdraadje over de tanden.
Hoe gaat het trouwens met de dochter. Ik las een tijd terug dat het zowat de laatste kans was? Al terug moeten gaan ondertussen?
We zijn woensdag terug geweest. Ze is in lengte gelijk gebleven en in gewicht 200 gram aangekomen. Te weinig natuurlijk. Ze zweeft nog steeds op de grens tussen ernstig ondergewicht en zeer ernstig ondergewicht. De laatste is een indicatie voor opname/sonde. Er is weinig veranderd dus. De dieëtiste heeft alles doorgegeven aan de kinderarts en die gaat ons binnenkort (komende week een afspraak plannen) oproepen om te kijken hoe we verder moeten en wat nu het verstandigst is.
Hè getsie. Dat is echt heel vervelend op z’n zachtst gezegd. Ik kan het me nog goed herinneren en je mond is ook één van de pijnlijkste dingen als je er last van hebt. Ik weet niet of ze van andijviestamppot houdt? Ik maak het altijd met puree, andijvie, gekookt ei en melk (om het smeuïg te maken). Je zou het ook met slagroom smeuïg kunnen maken. Hoeft ze niet te kauwen en krijgt ze flink calorieën binnen. Eventueel heel dun gesneden dobbelsteentjes spek erin. Heel naar!
Het gaat om een slotjesbeugel en ik dacht idd net, als tuc haar dochter maar geen beugel krijgt. Ze heeft nu al een half jaar een buitenboordbeugel en daar heeft ze totaal geen last van gehad, maar nu dus echt wel. Ze is normaal een heel goede eter en heeft duidelijk die hoeveelheden ook wel nodig als je ziet hoe hard ze nu teruggaat in gewicht.
Nee ze drinkt normaal alleen veel water, maar ga idd maar wat yoki en volle melk halen. Vindt ze wel lekker gelukkig.
Ah goede tip. Ze is niet heel gek op stamppot, maar hutspot gaat er nog wel in, kook ik de wortels gewoon super gaar. Het is wat.
Oh balen zeg! Eigenlijk nog geen goede verandering dus. Heftig hoor, zeker nu ze straks toch ook zal gaan puberen (in elk geval qua gedrag).
Oww die slotjes idd, ik heb ze vroeger ook gehad, kan mij dat wax nog goed herinneren, maar bij mij (en vriendinnen ook) had ik enkel last als die net aangedraaid was, een weekje. Verder niet. Ik vraag mij af of het wel goed is dat ze er zo'n last van heeft?
Geen idee.. ik heb nooit een beugel gehad. Ze moet donderdag weer heen. Haar boventanden schuiven over haar onderhanden heen, om te voorkomen dat ze die blokjes zo eraf schuift zitten bovenaan een soort "kussentjes", maar daardoor kan ze dus ook echt haar kiezen niet op elkaar krijgen. Hopelijk gaan die er donderdag dan af.
Nee, ze is dysmatuur geboren, heeft altijd op de -1 lijn gezeten. Maar groeide altijd in haar lijn. Vorig jaar December begon de lijn af te wijken naar beneden. Met behulp van een dieëtiste is duidelijk geworden dat ze te weinig eiwitten binnen krijgt. Daar hebben we een plan voor opgesteld maar sindsdien wil ze bijna niks meer eten en buigt de lijn nog verder af. Elke hap en elke 100 gram is een strijd.
Heftig, lijkt me heel moeilijk om te zien wat een kind zichzelf aan kan doen door niet te eten. Maar het niet willen eten; denk je aan anorexia? Want dan is het denk ik belangrijk dat jullie als ouders ook hulp krijgen hoe hier mee om te gaan. Of vermoed je een andere oorzaak?
Nee wij en de dieëtiste denken zeker niet aan anorexia oid. We vermoeden dat de verandering van eetpatroon heel lastig voor haar te accepteren is. Het is sowieso een kind dat heel slecht met verandering om gaat. In maart zijn wij bij de dieëtiste gekomen, die hele periode tot nu aan toe is natuurlijk ook niet fijn voor een persoon dat slecht tegen veranderingen kan. De hele wereld van de kinderen staat op hun kop. En we denken dat die verandering van eetpatroon er voor gezorgd heeft dat er op dat gebied helemaal een blokkade is gekomen. Maar waar zij onderzocht is destijds en de diagnose heeft gekregen hebben we nu een nieuw arrangement en daar gaan ze kijken of dit idd de reden kan zijn en hoe we het op kunnen gaan lossen. Alleen dat kost tijd en medisch gezien is er niet zoveel tijd om maar af te blijven wachten