Waar valt jouw mond van open? Deel 6

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Kruisbloed heet dat toch?

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Boefje! Hahaha wat wil hij met die tas? Boodschapjes doen? Toen M. 2 was en zelf de deur open kon doen heeft mijn vader zo een schuofslotje op mijn deur gezet op ooghoogte. Zodra ik thuis was met haar ging die schuif dicht.

3. GossipGirlxoxo

Van dochter die nooit zo een puzzel talent was. Tot ze door kreeg dat ze op de kleuterschool puzzel diploma's hebben. En ze is erg gevoelig voor beloningssytemen, in dit geval een diploma. Tot vlak na de zomer vakantie had ze echt moeite met puzzels van 16 stukjes. Vaak had ze daarbij nog hulp nodig. Toen dat puzzel diploma in zicht kwam ging ze thuis meer puzzelen en heb ik meerdere puzzels gekocht tot 60 stukjes om te oefenen. Voor dat diploma moeten ze een puzzel van 4, 8, 12, 16, 24, 32, 50, 60, 72, 84, 92 en 100 stukjes in elkaar zetten. Zelfstandig zonder hulp. Voor elk aantal stukjes krijgen ze een stempel en is de stempelkaart vol dan krijgen ze een diploma. Vandaag kwam ze dus thuis met dat diploma. In iets meer dat 3 maanden tijd is ze van 16 naar 100 stukjes gegaan. En als ik haar thuis zie puzzelen is dat niet op basis van inzicht gelukt (zo begint ze nooit met hoekjes en randjes) maar puur op basis van wilskracht en doorzettingsvermogen. En ik ben zo ontzettend trots op haar!! Dit was het 3e diploma in 1 week. Eerder deze week had ze al haar kleuren diploma (basiskleuren plus kleurnuances en mengkleuren herkennen en benoemen) en vormendiploma gekregen. En ze zegt zelf dat ze volgende week haar cijfer diploma gaat halen (cijfers 1 tm 20 herkennen en benoemen en kunnen samenstellen dmv kleine sommetjes). Of het haar lukt weet ik niet, maar aan haar wilskracht en prestatiedrang zal het niet liggen. En ook dit bevestigt voor mij weer wat een ontzettende mini-me ze is)

Maev, Lomo, Adje en 15 anderen vinden dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Boodschappen doen bij de Jumbo. :rolleyes::roflmao:

Het ding is het slot dat wij hebben is zo gemaakt dat kinderen het niet open krijgen, behalve N natuurlijk. o_O

Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Klopt

Cindy1977 vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Dat slot heb je toen op een foto laten zien volgens mij. Draaien en drukken gelijk? Had je dat ook niet op de hekken bij de waterkant???

7. GossipGirlxoxo

Die onzin heb ik vorig jaar ook gehad. 4x nekoperatie, alle keren weer dat pre-op formulier invullen met 101 stomme vragen terwijl er nooit wat veranderd (gelukkig hoef ik daar tegenwoordig geen bloed meer voor te prikken en ook geen gesprek meer met de annestesist alleen de ziekenhuisapotheek). Toevallig ook in dat jaar een curretage moeten ondergaan ivm miskraam die stukjes achter liet, en een galblaasoperatie en een serriliasatie. Die laatste 2 echt heel dicht op elkaar. En moest voor alle 3 de extra ingrepen weer bloed prikken, weer de hele pre-op riedel, 3x gesprek met annestesist en apotheek en 3x bloedgroep prikken. Heb dat de laatste keer ook gewoon niet meer gedaan en niemand erover gehoord. Vond het zo een onzin. Ben 2x daar bevallen, oneindig keer geopereerd (die bloedgroep weten ze echt wel!) en telkens weer die hele riedel. Zelfs de anestesist vond het belachelijk en zonde van zijn en mijn tijd.

Vaasje vindt dit leuk.
  8. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja dat is het idd! Maar je bloedgroep veranderd toch niet? Vind het prikken trouwens geen rampenplan hoor maar ik vind het wel zonde dat ik er op zondag speciaal voor terug moet terwijl ik er morgen al ben voor een pre operatieve coronatest :roflmao:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Dat m'n man gisteren een sneltest moest doen op z'n werk (waren wat collega's met klachten, bedrijf wilde weten wie er kon blijven werken enz) en hij is als enige positief getest :eek:
    Geen klachten, niks!

Ik heb me vorige week nog laten testen (verkouden) en was negatief.

Vandaag een GGD test gepland ter bevestiging, dus ik ben erg benieuwd of die ook positief zal zijn. :o:

10. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Dat mijn alarm niet is afgegaan, maak man meestal om 06:00 wakker, maar of heb de alarm op telefoon uitgedaan zonder dat ik echt wakker was of is die helemaal niet afgegaan:eek::eek:Mijn eigen alarm van 6:45 is wel gegaan:oops:

11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Misschien kan hij voortaan beter zijn eigen wekker zetten. ;)

Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Het heet kruisbloed, daarom moet het zo kort voor de operatie. Het gaat om de antistoffen die op dat moment in je bloed zitten. Wij werken naast het lab, dus ik hoor er weleens wat over, ik weet alleen het fijne er niet van. Ze kijken dan wat er precies op dat moment in je bloed zit.

13. GossipGirlxoxo

Als ik dit soort dingen lees dan snap ik echt dat de verzekering voor de zorgkosten elk jaar maar duurder en duurder worden.
    Toen ik voor de 1e keer een pre op corona test moest heb ik mijn ogen uitgekeken in het ziekenhuis. Dit gebeurde op de bloedprik afdeling. Eerst moest ik wachten in een overvolle wachtkamer, mensen zaten zelfs in de gang en de centrale hal ivm drukte (ook door de 1,5,meter). Ik werd geroepen dat ik aan de beurt was en de medewerkster neemt met mondkapje en handschoenen bloed af. Toen dit klaar was mocht ik weer in de wachtkamer plaatsnemen, ik werd later opgeroepen voor de corona test. 5 minuten later word ik geroepen in hetzelfde kamertje. Staat dezelfde medewerker daar weer met handschoenen en mondkapje maar nu ook helemaal in pak met haarnet en ook nog een spatscherm voor haar gezicht. Ik moest een beetje lachen door haar omtovering in outfit maar dit was protocol voor het afnemen van de corona test. Dan denk ik dit kan toch efficienter. Draag dat pak dan ook bij het bloed afnemen bij dezelfde patient. Als ik corona had was je misschien beschermt tijdens de corona test maar had ik je al besmet tijdens het bloednemen. En op die manier loopt de wachtkamer ook lekker vol met als gevolg meer mensen bij elkaar en meer kans op besmetting. Ik vraag me dan echt wat voor types dit beleid schrijven. Het moet haast wel dat dit mensen achter een bureau zijn die nooit op zo een afdeling hebben meegekeken.

14. GossipGirlxoxo

Ben ook heel benieuwd naar de officiele vs sneltest. Bij de ajax selectie was die sneltest bij een grote groep niet correct. Wij hebben op het werk ook besloten de jongens bij klachten op onze kosten de sneltest te laten doen. Maar hoor steeds meer verhalen over hoe onnauwkeurig deze zijn. Dus of we er varstandig aan doen? Gelukkig zit de fout meer in fout positief dan in fout negatief. Dat 2e zou gevaarlijker zijn.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  15. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Wij dus ook. Man is nu in isolatie, heeft zichzelf opgesloten op zolder. Heb een overlevingspakket gemaakt vanochtend en koffie gebracht ;) En hopelijk hebben we snel de uitslag van de GGD test, dan weten we waar we aan toe zijn.

16. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Mijn mond valt open van al die egoïstische mensen die de randjes opzoeken en nu dus naar de enige landen op vakantie gaan wat nog mag en daar lopen de cijfers ineens heel hard op.
    En als die mensen massaal bij ons op vakantie kwamen moest je iedereen toch eens horen.
    Kan je dan niet even een jaartje zonder vakantie???

S2909, Gewooniemand, NiVa0230 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wij moeten bij negatief met klachten sowieso naar de GGD voor extra test omdat test vaak negatief kan zijn. Hetzelfde met positief met en zonder klachten

Bij negatieve test met klachten zouden we wel die dag met handschoenen en mondkapje op mogen werken. Totdat we ons door GGD laten testen.

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    De cijfers van onze dochter voor de middelbare schoolvakken op het VWO terwijl ze officieel nog in groep 8 zit. Ik wist dat ze slim was maar dit....

toch3, Gewooniemand, NiVa0230 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

Wat leuk!!! Daar kun je echt apentrots op zijn als ouder zijnde! Is ze zelf ook trots? :D

20. GossipGirlxoxo

Dus eigenlijk heeft die test zo goed als geen zin.

Deel Deze Pagina