Bedankt. We hebben magneetjes met: zwemmen, Lego, knutselen, koekjes bakken, film kijken, tablet, buiten spelen met bal, buitenspelen met speeltuintje, Netflix, YouTube, boekje=lezen, playmobile, enz. Zo specifiek mogelijk. Nogmaals dank voor je handvatten!
Mijn stiefzoon zegt dat hij zichzelf vaak helemaal niet fijn vindt en dat die pilletjes hem helpen om het rustig in zijn hoofd te hebben. Dus als je het dan over ‘jezelf mogen zijn’ hebt, dan is dat bij hem anders. Maar dat verschilt per kind denk ik?
Wij hebben hier ook een ass'er icm hoogbegaafdheid. Het is deze periode echt niet grappig meer. Vanochtend de begeleidster vanuit GGZ weer geweest. Fijn om van je af te praten. Het is al pittig als ze altijd bij je zijn maar als je ze maar 1 weekend hebt en tegelijkertijd wel de vertrouwdheid van het mannetje hebt kan het echt heel pittig zijn. Ik denk dat jullie het al heel goed doen mede ook door de kennis uit jullie werk leven. Wat hier een groot ding is is acceptatie en zelf fit en uitgerust zijn. Beide gaat met vlagen goed en met vlagen niet. Je kan wel raden in welke periode de last van erger is
O ja, dat is zeker heel specifiek. En je laat hem daarin ook al kiezen toch? Controle hebben, geeft ook vaak rust namelijk. Maar als ik het zo lees, doen jullie eigenlijk alles al best goed en ligt het er waarschijnlijk vooral aan dat het maar 1 weekend per maand is icm deze periode van het jaar (niet te onderschatten, december is een vreselijke maand voor veel kinderen met autisme of ad(h)d).
Ik praat alleen over mijn eigen ervaring inderdaad. Ik weet dat er kinderen/volwassenen zijn die 0 problemen hebben met de medicatie
Ben jij erop tegen als ik dat mag vragen? Interesse uiteraard. En voel je niet verplicht te antwoorden
Omdat je zegt dat er volwassenen en kinderen zijn die 0 problemen hebben met medicatie. Daarom was mijn vraag: ben jij tegen medicatie. Maar ik kan ook iets verkeerd gelezen hebben hoor.
Ik had het zo gelezen dat @KleineLai zelf teveel last van bijwerkingen ervaart (en dan voornamelijk je niet jezelf voelen), maar dat er inderdaad ook zijn die daar 0 last van hebben?
o nee hoor, helemaal niet! Ik doelde op problemen door bijwerkingen en psychische effecten. Sommige ondervinden problemen, anderen helemaal niet.
Ja zo bedoelde ik het, haha. Ik had zelf heel veel last van bijwerkingen. Droge mond, totaal geen eetlust meer (en dus teveel afvallen), hartkloppingen. Sommige verdwenen als ik elke dag braaf slikte (hartkloppingen verdwenen dan bijvoorbeeld, maar geen eetlust bleef) Daarnaast/daardoor vond ik het psychisch ook erg moeilijk.
Ah zo. Ik had een collega en die slikt ook medicatie. Nou ja: slikt nu de ‘goede’ zeg maar. Van heel van andere kreeg hij inderdaad wat jij zegt bijwerkingen. Pff, dat ik het typte dacht ik al: ik hoop dat ik hiermee geen relletje veroorzaak (niet tussen jou en mij maar algemeen). Dit is altijd zo’n precair onderwerp
Ja zo kun je het ook lezen inderdaad. Vandaar mijn opmerking dat ik niet goed gelezen kon hebben net. Soms gebeurt me dat.
toen ik tiener was was er nog niet veel. Er was ritalin, dat werd vergoed. En je had concerta (corcerta? Zoiets) en dat kostte je je rechterhand zeg maar. Nee overdreven hoor, maar voor mij was het niet te betalen.
Misschien hoort dit in het coronaforum thuis maar mijn mond valt er zeer zeker van open..... Mijn schoonouders, die al maandenlang niks anders doen dan kritiek leveren op alles en iedereen vanwege de slechte maatregelen en iedereen die zich hier niet aan houd! Schoonvader is getest vanwege koorts, verkoudheid en benauwd zijn en hebben nog geen uitslag. Mijn man wilde vandaag even bellen hoe het gaat maar ze namen niet op. Aantal keer geprobeerd tot ze wel de telefoon opnamen... de reactie toen hij vroeg waarom ze niet opnamen? We waren even de stad in, je vader had nieuwe sokken nodig en er waren pakketjes die we moesten versturen.... Nog geen uitslag bekend, stelletje idioten ( excuses daarvoor maar ik snap het werkelijk niet!)
van de kouwe kant. Wij hebben al bijna 11 maanden geen nachtrust. Laatste week helemaal drama met kind die elke 2 uur voeding wil (dus max 1,5 slaap) en de oudste die om 5:30 al de dag wil beginnen. We zijn doodop, man was zaterdag hele dag aan t overgeven, ik had al 3 dagen buikloop van uitputting. Maar nu komt het! De schoonfamilie bekommerd zich enorm om hun eigen familielid (zowel schoonvader als zwager doen liefst 's avonds en s nachts geen hol voor de kinderen dus dat de vrouw alles doet is normaal.... ) "Kan hij niet alleen ergens slapen? Of gewoon helemaal even nachtje niet thuis?" "O arme jongen! " "trek je het wel? Je kan ook blijven liggen he?" Ik krijg dus niets te horen want t hoort erbij blijkbaar voor de vrouw... Waarop mijn man ondertussen heel boos reageert: IK geef geen borstvoeding, X wel! Ik ben moe, moet je eens nagaan hoe het voor haar is! Ik heb geen pijn aan de tepels omdat hij zo vaak voedt! Ik kan wél uit huis naar mijn werk. Wij doen dit SAMEN en ja het is nu K#T, voor ons allebei Schoonmoeder en schoonzus snappen er nog niets van. Ik zei nog: wij zijn beide kapitein en geen van ons verlaat het zinkende schip... (En.mijn krijgt nog steeds appjes dat dit niet meer kan etc grrrr). Ik zeg niets meer, ben te moe om een filter toe te passen en heb geen zin aan meer gedoe. Man komt keurig voor zn gezin op . Maar t maakt mij zo pissig, hoezo heeft hij t alleeb zwaar en recht op slaap? Omdat zn tepels niet functioneel zijn? Omdat hij een l#l tussen de benen heeft hangen?