Waar valt jouw mond van open? Deel 6

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Heel veel sterkte met de newborn en de drukte en de buurvrouw :|

Vaasje vindt dit leuk.
  2. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Nou ik moet zeggen dat ik het ergens wel lekker vind dat ze thuis zijn/blijven. Van de oudste twee heb ik niet heel veel last en ze krijgen thuis onderwijs, nadeel is alleen dat we maar 1 laptop hebben en beide kinderen op dezelfde tijd online moeten zijn. Dat wordt een opgave! En vandaag helemaal want we hebben via zoom ook voor onze jongste zoon een BOT hebben voor de toelating op speciaal onderwijs op de tijd dat de andere twee online moeten zijn voor les :roflmao:

Tijd voor een tweede laptop denk ik :oops:

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Via school geen optie? Weet dat dat bij ons aangeboden wordt als je zelf geen laptop hebt.

4. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Nee want ze hebben hem (buiten corona tijd) nog niet echt nodig.

Ze krijgen wel wat huiswerk (basisschool) maar niet veel en dat is makkelijk te verdelen.
    Alleen nu de groepen 4 tm 8 dus thuisschool krijgen moeten ze tegelijkertijd op de laptop :rolleyes:

Tijdens de lockdown deden ze het een keer per week en werd er via de mail gestuurd wat ze moesten doen (we hadden de boeken en schriftjes thuis)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Nee hier wordt die normaal ook niet gebruikt op school, maar zowel basisschool als middelbare school bieden chromebooks aan als ze overgaan op thuisonderwijs.

Syane vindt dit leuk.
  6. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Dat is wel super netjes trouwens! Nja normaal geen probleem hier alleen nu even wel haha.

Ben ook benieuwd hoe of wat en of het de hele dag is of niet, voor nu de mail maar even afwachten hoe ze het verder gaan invullen.

7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Ik heb 2 kinderen op speciaal onderwijs, maar nog nooit van een BOT gehoord, dus ik ben nu nieuwsgierig waarvoor dat staat.;)
    Voor de toelaatbaarheidsverklaringen weet ik niet beter dan dat school die aanvraagt en je die alleen moet ondertekenen als je akkoord gaat.

8. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Breed ondersteuningsteam ofzo, gaan we bespreken wat hij nodig heeft en wat school kan bieden daar in. (hij gaat overigens naar de mytylschool misschien dat dat weer anders is dan ander speciaal onderwijs, voor ons is het sowieso nieuw dus geen idee hoe het er verder aan toe gaat)

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  9. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.809
    4.585
    113
    Hier ook op SO Mytylschool en ook nog nooit van gehoord ;) maar denk dat dit een soort begeleidingsteam is als een kind van gewoon onderwijs naar het SO gaat? Hier bij dochter gaat het ook via een andere weg dan bij mijn zoon die nooit op normaal onderwijs heeft gezeten.

Boeit verder ook niet. Hoop dat hij snel op de juiste plek mag zitten. Hier enorm tevreden over mytylschool, lekker alles in 1. Geen therapie meer na school maar alles bij elkaar.

Succes!! :thumup:

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.385
    17.319
    113
    Hier ook mogelijkheden om te lenen van school.

11. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Geen idee eigenlijk weet alleen dat het breed ondersteunings team heet. Hij zit nog niet op school gaat starten in februari als het goed is. (wordt dan ook pas 4) hij gaat nu wel naar een therapeutische peutergroep van het revalidatie centrum.

12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Klopt, breed ondersteuning team, er zitten namelijk meerdere disciplines bij. Zoals vaak de juf, directeur, intern begeleider van school, orthopedagoog, psycholoog, jeugdarts cjg en natuurlijk de ouders zelf.

Overigens kon je hier op school ook gewoon chromebooks lenen.
    Ben wel even benieuwd op welke school jouw kinderen zitten? Dacht bij de OW? Mijn zoon heeft daar gisteren nog heel de dag les gehad op de F...

13. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik stuur je even een Pbtje!

Cin85 vindt dit leuk.
  14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Succes zijn pittige gesprekken ( voer soortgelijke al jaren voor de middelste)
    Hopelijk passend onderwijs en goed advies!

15. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Bij mijn dochter heet dat 1 kind 1 plan besprekingen en bij mijn zoon MDO (multidisciplinair overleg). ;)
    Mijn dochter zit op een brede cluster 3 school met alle vormen cluster 3, ook mytyl dus, zij krijgt ook therapieen van het revalidatiecentrum tijdens schooltijd.

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Van het programma Hans betaald de schade op videoland.

17. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ahh ja geen idee voor ons is het helemaal nieuw haha.

Maar zojuist positief bericht dat hij na 8 februari daar kan starten voor 3 dagen (instroomgroep) tot de zomervakantie daarna gewoon het reguliere programma.

18. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    Fijn! Sowieso dat ze een plekje hebben, de school van mijn dochter zit best vol, ik had begrepen dat dat bij de meeste so scholen een probleem is. Dankzij de invoering van het “passend onderwijs”, tussen aanhalingstekens, want wat een flop.

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.971
    15.011
    113
    Dat de clearbue zwanger aangeeft 1-2 terwijl de KV 2v5 vanmorgen zodanig wit was dat ik tegen mn man zei dat t vast tussen mn oren zat.

Gelukkig ben ik toch best koppig.

Tot zo ver mijn idee van een RUSTIGE kerst :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Wenda, toch3, Dagda en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.725
    3.966
    113
    Ohhhhhh zo spannend voor jullie! Ik ga mijn duimen er af draaien dat deze zwangerschap voorspoedig mag verlopen. Voor nu: hartstikke gefeliciteerd!

Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina