Waar valt jouw mond van open? Deel 6

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    En als iemand anders dan een vuurwerk ongeluk bij jou veroorzaakt? Het komt niet altijd door iemands eigen stommiteiten he?
    Bovendien dan mensen die sporten en daardoor in het ziekenhuis komen ook niet meer helpen?

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.388
    865
    113
    home sweet home
    Kan zorg bemiddeling mogelijk iets doen?

3. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Dat staat er toch niet? 'Door eigen toedoen', als in; zelf afsteken. En dan bedoel ik mijn reactie deels sarcastisch. Ik heb alleen écht geen goed woord over voor de mensen die toch vuurwerk in huis halen en dit 'als protest' gaan afsteken.

mamavanmimi, Vergeten, Malbec en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Precies. Nu blijkt het wel zo te zijn dat omdat ze bij de eerste golf de reguliere zorg hebben afgeschaald sommige ziekenhuizen de inhaalslag nog niet hebben gemaakt. Maar dan nog, doe dan wat aan je planning. Als het een ander ziekenhuis ook lukt moet het dus kennelijk ook anders kunnen.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    :eek: oneeee, ik ga heel hard voor je duimen dat ze het snel onder controle hebben

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    En misschien ook wachtruimtecapaciteit? Voor Corona zat de wachtkamer van de oogarts stampvol. Dat kan nu niet meer, want afstand enzo. Dus je kunt een stuk minder mensen kwijt op een dag.

Gewooniemand en femkes vinden dit leuk.
  7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dat zou ook nog kunnen inderdaad.

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Bizar hahahaha! Ik vind het zo krom... vorig jaar wouden ze het al, en nu eindelijk een reden om het op te gooien

9. Neilia

Neilia Niet meer actief

Van de overburen.
    Ze vieren de verjaardag van hun zoon inmiddels al een week :rolleyes:
    Constant visite die zodra er een plekje vrij is in de straat daar gelijk parkeren.
    Nu staat er 1 bij mij voor de deur die het pad naar mijn voordeur geblokkeerd heeft.

prima dat je er parkeert maar zet m dan wel normaal neer.

10. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Nee idd! Ik moest laatst naar het ziekenhuis voor controle, duurde weken voor er een piep klein tussen geschoven plekje was, hoge uitzondering. Dus naar aanleiding van mijn afspraak moest ik onder de CT en slaap onderzoek. Ik liep naar de CT afdeling, en kon dus direct de scan is of als ik wou morgen ze hadden de hele dag nog niemand staan, k vond dat zo krom.

11. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    En er is een tekort aan oogartsen. Als er dus één weggaat uit een ziekenhuis, is er niet zomaar een nieuwe. Als er normaal vier oogartsen zijn en er is er één weggegaan, dan heb je dus meteen 25% minder capaciteit. Plus daarbij de al bestaande wachtlijsten ( ook mede veroorzaakt door de tekorten), plus de verminderde capaciteit op een dag doordat er tussen alle patiënten extra schoongemaakt moet worden en er beperkte wachtkamercapaciteit is. Daar heb je dus je lange wachtlijsten!

suus1983, Gewooniemand en femkes vinden dit leuk.
  12. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ben blij dat mn dochter wel altijd snel terecht kan bij de oogarts. Als ik bel kan ze meestal 1-2 weken later al terecht.

13. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Was vorige week bij de oogarts (wel in België). Kreeg een dag tevoren een sms met de mededeling maximum 15 minuten vooraf aan te melden. Was 20 minuten te vroeg, dus mocht die 5 minuten beneden bij de ingang wachten (grote inkomhal, zoals in meeste ziekenhuizen en zo ingericht dat er genoeg zit wachtpaats is voor degenen die net te vroeg zijn of wachten om opgehaald te worden) en pas 15 minuten voor afspraak naar de nodige afdeling. Bijbde ingang staan 2 of 3 medewerkers die kijken wanneer je je afspraak hebt en of je al door mag of niet.
    Op deze manier wordt de capaciteit in de wachtzaal bij de oogafdeling (en andere afdelingen) zelf flink vermindert. Zo kan het dus ook.

toch3 vindt dit leuk.
  14. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.770
    7.332
    113
    Vrouw
    Onze kleuter die probleemloos het "Onze vader" opzegt. Blijkbaar zeggen ze dat op voor de lunch. Hij zit op een katholieke school, en blijkbaar blijft dit "versje" goed hangen :eek:

Maev, toch3, nicole18 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.770
    7.332
    113
    Vrouw
    Nee joh! Mijn zoontje moest al sinds maart naar de oogarts en toen al was er probleem met wachtlijsten. In mijn regio blijkbaar ook een bekend probleem. Gewoon een patiëntenstop. Uiteindelijk met een tip van een forumster hier mijn verzekeraar gebeld en toen vond ik een praktijk waar we na 6 weken terecht konden. Is zover ik kan beoordelen geen corona ding.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zo gaat het hier in de ziekenhuizen ook, maar ook die wachtruimtes zitten snel vol. Tenminste wel bij het streekziekenhuis hier dorp verder. In een Erasmus (groot academisch ziekenhuis) bv zal het miss anders zijn. Maar ook daar is flink afgeschaald. Mn vriend moet een hersteloperatie ondergaan en afgelopen juni was de wachtlijst al 8 maanden, zal nu nog wel een heel stuk langer zijn.

17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.310
    113
    Vrouw
    Dat Cliniclowns geen vrijwilligers zijn maar een zeer goed salaris hebben.

Kom er nu pas achter ,ik zag ze als net als Rode Kruis vrijwilligers: cursussen en outfit van de stichting en zelf echt vrijwillig daar staan

Cindy1977 vindt dit leuk.
  18. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.051
    1.717
    113
    Vrouw
    Ja, sterker nog, ze verdienen meer dan een verpleegkundige

19. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017