School deed hier hetzelfde toen (ondertussen andere school) Eerste ronde stemde er teveel ouders tegen, 2e ronde hadden ze de formulering anders gedaan en was er ineens de benodigde 60% voor. Nu zit de oudste op het sbo en daar is het ook continu 5 gelijke dagen model. Het grootste voordeel vind ik de rust die het creërde bij de kinderen. Ook worden ze er vind ik zelfstandiger van. Daarnaast is er na schooltijd veel meer ruimte om evt huiswerk te doen en is er meer tijd om nog te spelen of af te spreken.
Ik betaal alleen maar contant, dat vind ik makkelijker dan de pin. Zo weet ik precies nog wat ik over heb van het weekbudget. Maar dat is idd een best bedrag, dat zou ik ook niet thuis willen hebben
Ja ik vind dat best een ding nu met covid, ik persoonlijk vind dat niet kunnen. Ik snap je hele motivatie, maar covid gaat daar toch echt overheen. Je dwingt iemand om jou geld aan te nemen, terwijl het veilig kan. Sorry.
Ja ik begrijp je. Ik heb er hier in de winkels nog niemand over gehoord dat ze geen contant aan nemen. In het noorden is het ook wel redelijk rustig met Covid. Ik leg mijn geld neer en hun leggen het wisselgeld op hun beurt ook weer neer. We komen niet met onze handen bij elkaar.
En je kan nog overal contant betalen? Hier (brabant) kan je bij verschillende winkels niet meer contant betalen, enkel via pin. Zoals de action bijvoorbeeld.
Geweldig! En inderdaad nu al een echte vrouw Herkenbaar ook Ik zeg regelmatig: ‘neuh, had ik nog van voor de zwangerschap van Luc, maar kon ik vorige winter/zomer nog niet aan vanwege de resterende kilo’s na de zwangerschap’
Bij ons krijgen ze hockeyspullen als ze genoeg verkopen dus is de enige actie waar we hard ons best voor doen.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ze hier in de wijk ook rondlopen en ik vind het echt stik leuk om voor 3 euro een lot te kopen hoor! Ze zijn zo trots Volgens mij geven mensen juist veel eerder geld aan een kind, dan aan een volwassenen. Ik vind het een prima actie!
weet je wel hoeveel mensen het pinapparaat aanraken? Dat ding is net zo smerig of schoon als contant geld. Een pinapparaat bevat namelijk gemiddeld 400 keer meer bacteriën dan je toiletbril. En ze worden echt niet elke tien minuten schoongemaakt. Je mag blij zijn als ze het eens per dag doen. Overleven doen de bacteriën op cash geld net zo lang als op het pinautomaat. Het argument dat cash geld smerig is is echt een argument met als grootste doel cash geld nog verder uit te bannen. Hoe meer ze van je weten hoe beter. Ik doe er niet aan mee.
Maar dat hoeft de kassière niet aan te raken. En jij ook niet als je contactloos betaald. Ik ben echt helemaal van de pin hoor. Heb zelden nog cash bij me.
Haha mijn schoonmoeder vertelde mij laatst dat ze vroeger uitwasbare condooms hadden. Ze was er klaar mee om ze steeds te wassen en zo is mijn oudste zwager geboren ....
Wat een gezeur over geld. Cash is echt niet viezer dan pinnen. Ik pin overigens bijna alles, al voor dit gezeur. Maar ik vind dit een onzinnige reden wat betreft Corona. Als je het geld neerlegt raken de handen elkaar niet eens. En de cassière raakt ook alle boodschappen aan. Wat betreft Corona is alles not done geloof ik
Ik betaal soms nog met cash, wordt hier gewoon geaccepteerd zonder mokken. Moet het alleen neerleggen in een schaaltje/bakje. Maar dit is zelden hoor, pin voornamelijk. Soms als ik iets via mp verkoop dan krijg ik cash en dat geef ik ook cash weer uit
Dat mag niet. Je zou overal nog contant moeten kunnen betalen. Het is een wettig betaalmiddel. Veel ouderen die nog contant betalen of bijvoorbeeld mensen die van een weekbudget leven en contant betalen omdat ze geen pinpas (mogen) hebben en van contant geld moeten "leren".
Precies. Die pin automaten zijn ook ranzig. Betaal zoveel mogelijk contactloos maar niet alles. Tja dan heeft net iemand met covid dat ding aangeraakt en vervolgens ik..... Of iemand met covid legt zn boodschapjes op de band en caissière pakt die vervolgens met z'n blote handen. Exact hetzelfde met contant geld. Gewoon voor zowel klant als caissière kwestie van elkaars handen niet aanraken (en dan nog!!). Vooral kwestie dat je beide niet aan je gezocht zit en je handen wast.