Waar valt jouw mond van open? Deel 6

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Prachtig verwoord en zo ontzettend mee eens. Wat fijn dat jij zo goed naar het welzijn van je cliënten kijkt en je menselijkheid en zorgzaamheid met hen deelt. Ook in deze tijd. Leven zonder aanraking is onmenselijk.

SAARC, Forumnaam en masami vinden dit leuk.
  2. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Betreffende de kapster, hier wordt er door een aantal thuiskapsters via onder andere fb en nextdoor gewoon aangeboden om te komen knippen. Met zelfs de mededeling erbij dat je 2 personen op visite mag hebben en dus de thuiskapster wel zou mogen. (Is overigens ook veel commentaar op in de reacties)

3. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    899
    1.762
    93
    #4823 Forumnaam, 15 jan 2021
    Laatst bewerkt: 15 jan 2021
    Maar dan nog, je weet niet wat de motivatie is. Er is meer in het leven dan Corona en ieder mens heeft zijn/haar eigen verhaal en zolang je niet op de hoogte bent van het verhaal van een ander, is iemand veroordelen op basis van een daad niet verstandig/niet nodig.
    Ieder mens heeft andere normen en waarden. Als je bijvoorbeeld kijkt naar moeders: de een vindt het heel belangrijk om thuisblijf moeder te zijn en er altijd fysiek te zijn voor zijn kinderen, de ander vind het belangrijk om te werken en wil het voorbeeld geven dat je financieel onafhankelijk bent of vindt het belangrijk om te zorgen dat er veel geld binnen komt, omdat geld ook bepaalde deuren opent of die moeder vindt het belangrijk om een bepaalde rol in de maatschappij te dragen.
    Welke moeder is beter? Ik denk dat over beide moeders iets te zeggen valt, maar dat je geen oordeel kan vellen puur op basis van het stukje wel werken of niet werken. En dat geldt voor alles in het leven, alles heeft zijn voors en tegens

masami en Madelie vinden dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.467
    113
    2 personen met afstand van 1.5 meter. Knappe kapper die je op 1.5 meter afstand kan knippen en zonder je aan te raken.

Maev, chrystel73, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.467
    113
    En zo kan iedereen een smoes bedenken om zich niet aan de regels te moeten houden.

Claprose, Maev, chrystel73 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Zeebra

Zeebra Fanatiek lid

5 aug 2020
    1.003
    1.282
    113
    Vrouw
    Ik ben verpleegkundige in een ziekenhuis en om eerlijk te zijn komen dit soort zinnen mijn strot uit! Corona regels zijn Corona regels en houd je daar eens aan. Ja maar mijn situatie is anders want.... dus dan mag ik mijn eigen regels aanhouden. Nee de regels zijn er zodat er geen keuzes gemaakt hoeven te worden wie er geholpen kan worden. Want ja het is inderdaad zo erg als het geschetst wordt. Maar ja men kent altijd wel iemand die iemand kent in de zorg die zegt dat t wel meevalt. OK’s gaan niet door, mensen die wachten op een belangrijke ok moeten nog langer wachten. Kan nog wel door gaan en dan nog niet uitgesproken over de verpleegkundigen op de Corona afdelingen die na dit alles extra begeleiding nodig zullen hebben om t leed wat ze hebben gezien. Machteloosheid etc.

Dus het woord motivatie zou juist moeten liggen bij het naleven van de Corona regels en niet waarom men zich er juist niet aan houdt. Iedereen heeft te lijden onder Corona op zijn of haar manier en laten we elkaar steunen binnen de regels hiervan.

Lils, Summerbelle, Nehneh en 25 anderen vinden dit leuk.
  7. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    899
    1.762
    93
    En ik werk in de gehandicaptenzorg en als je kijkt naar de crisissituaties op ons werk dan sta ik er voor de volle 100% achter dat ik nu in de tweede golf wel flexibel met de regels omga! Cliënt die boven aan de flat staat om een einde aan zijn leven te maken, andere suïcide pogingen, psychoses die cliënten krijgen, cliënten die vluchten in de drugs omdat alles wat normaal was weg valt. En dan kloppen we aan bij huisarts, psycholoog, psychiater of vragen we om een crisisopname en dan krijgt de cliënt helemaal geen hulp. Ja de enige optie die mogelijk is, is de cliënten sederen.
    In mijn Prive leven lever ik vrijheid in en op mijn werk ga ik iets vrijer met de regels om. Dus mijn kerst en oud en nieuw bijvoorbeeld heb ik alleen met mijn gezin gevierd. Ik zie bijna niemand in mijn Prive, terwijl je 14 man per week “mocht” ontvangen.
    Ik wil ook niet dat de ziekenhuizen de zorg niet meer kunnen dragen, maar ik wil ook niet dat mijn cliënten die het normaalgesproken al zwaar hebben, het leven niet meer kunnen dragen.
    En als dat mij dan slecht maakt, dan draag ik mijn slechtheid met trots

Cin85, disaro, sannever en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik wilde niet op leuk klikken omdat ik het niet leuk vind maar ik wil wel aangegeven dat ik het met je eens bent. Ze staan veel te weinig stil bij de psychische gevolgen van de regels.

Soturi en Forumnaam vinden dit leuk.
  9. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Dat kun je niet vergelijken met een kapster. Ik heb tijdens mijn werk ook een keer een cliënte omarmt omdat het haar te veel werd. Maar psychische kun je niet vergelijken met uiterlijke verzorging. Die kapster is fout bezig klaar!!!

Claprose, chrystel73, femkes en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    899
    1.762
    93
    Dus jouw arm om de cliënt wat niet mag was dan wel oké? Maar de kapster kan onmogelijk ook psychisch bijdragen aan welzijn van een cliënt?

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat een vriend van mijn zoon gisteravond zijn scooter total loss heeft gereden, mogelijk door gladheid en tegen een boom is aangeklapt. Blauw kenteken dus geen helm. Ligt nu opgenomen in het ziekenhuis maar het lijkt erop dat die er goed mee weg is gekomen. Licht hoofdletsel en her en der wat kneuzingen en flinke schaafwonden. Is toch altijd mijn grootste angst.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Natuurlijk draagt zij wel bij aan de psyche van zo’n mevrouw. Juist voor oudere dames op deze leeftijd is uiterlijke verzorging een groot goed en geeft ze juist het gevoel nog een beetje te leven. Laten verslonzen is lekker menselijk.

13. Zeebra

Zeebra Fanatiek lid

5 aug 2020
    1.003
    1.282
    113
    Vrouw
    Tja en jongeren hebben elkaar nodig en hun uitlaatklep en tja waarom niet de bridge club weer opengooien want dat draagt ook bij aan het emotioneel welbehagen, OWh en wat dacht je vd stress die alle ondernemers hebben door het sluiten van hun winkels? Ook niet goed voor hun psyche. Waar leg je de grens? Waarom is het voor de een erger dan voor de anders? Tis niet zomaar dat ze deze regels hebben bedacht, het is om mensen levens te redden.

prjbt, chrystel73, femkes en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Zeebra

Zeebra Fanatiek lid

5 aug 2020
    1.003
    1.282
    113
    Vrouw
    #4834 Zeebra, 15 jan 2021
    Laatst bewerkt: 15 jan 2021
    Weggehaald ivm geen toegevoegde waarde hebben aan mijn reactie.

15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.971
    33.649
    113
    Gisteren m’n armband verloren. Zie foto.

Echt heel verdrietig want de namen van m’n kinderen en C staan erop. Ik had het op Facebook gezet en het werd binnen no time 25x gedeeld. Ook in groepen en via vrienden.

Vandaag dacht ik: ik rij even naar Kruidvat want daar stond ik voor geparkeerd en straks ligt ie daar.
    Kwam ik binnen, vroeg ik naar die armband en een medewerker: ‘ja die is vanmorgen gebracht door een mevrouw. Ze had via via iets op Facebook zien staan maar wist niet goed hoe of wat dus ze heeft hem hier afgegeven in de hoop dat u hier zou komen vragen’ ❤️❤️❤️

Ik hoopte nog dat ze haar naam had doorgegeven want dan was ik langsgereden en een dikke bos bloemen afgegeven. Het is haar door de medewerker ook gevraagd of ze haar gegevens achter wilde laten, maar dat wou ze niet.

Dusssss: lieve mevrouw die mijn armband vond; uit de grond van mijn hart BEDANKT!!!
    En de kracht van Facebook in dit geval...

Ik vond het wel even een mond-open-val-momentje want ik had niet gedacht die armband ooit weer te zien ❤️

Bijgevoegde bestanden:

Maev, joepy, Soturi en 14 anderen vinden dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Doe toch eens even niet zo dramatisch. Ik zit hier zelf met pubers thuis die het inmiddels amper nog trekken en dan gun ik zo’n oud dametje wel een verzetje. Een beetje empathie met je medemens.

masami, Novi en SAARC vinden dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.871
    19.038
    113
    Vrouw
    Oh gelukkig maar

Iertje81 vindt dit leuk.
  18. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    899
    1.762
    93
    Nou ik denk dat er een heel hoop ouderen liever dood gaat aan Corona dan verslonst hun tijd uitzitten en aan de eenzaamheid te sterven.

Ik ken een oudere dame, alleen wonend, weduwe sinds haar 50e, heeft altijd gezegd: als ik 80 ben hoeft het van mij niet meer. Nu is ze inmiddels 95. Zit eenzaam thuis te wezen. Maar ach ze heeft gelukkig geen Corona.

Cin85, Novi, SAARC en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Zeebra

Zeebra Fanatiek lid

5 aug 2020
    1.003
    1.282
    113
    Vrouw
    Ach ik laat de discussie bij deze. Geen meerwaarde hierop in te gaan nadat ik mensen snakkend naar adem heb verzorgd. Want tja andere hun zorgen zijn erger.

mama079, sprits, chrystel73 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    899
    1.762
    93
    De grens ligt er toch al? Die mag ook best zo blijven liggen. En dat iedereen wat in moet leveren omdat dat noodzakelijk is klopt en als ik voor persoonlijk gewin de regels overtreed zou ik slecht vinden, omdat ik persoonlijk gewoon mijn gezin heb. Een partner heb die mij knuffelt en streelt, ik via de telefoon veel kan appen met mijn vrienden en vriendinnen. Omdat die nog jong zijn en niet zijn overleden. Maar als een kapster en een oud eenzaam vrouwtje de regels overtreden om nog een beetje kwaliteit van bestaan te hebben. Dan zou ik hen niet veroordelen en vind in het zonde dat er mensen zijn die dat wel doen

Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina