Dus als het haar bij iemand niet in model is dan krijgt diegene psychische klachten. Volgens mij ben je dan vooraf al niet helemaal 100.
Maar dat zegt ze toch niet? Dat iets anders erger is? Er zijn heel veel dingen erg, al dan niet Corona gerelateerd. Ik heb afgelopen week ook iets afschuwelijks meegemaakt op m’n werk en dat had niet eens met Corona te maken. Dat bestaat ook nog: hele erge dingen zonder dat er mensen liggen te snakken naar adem. Het kan toch naast elkaar? Het mag allebei verschrikkelijk gevonden worden. En het is geen wedstrijd van mensen die helpen/werken mbt Corona versus mensen die zijdelings ermee in aanraking komen of niet.
Mijn mond valt echt open van “wedstrijdjes” aangaan wie het zwaarder, erger, heftiger blablablabla had. Allemachtig. Blijf dicht bij jezelf, als iemand besluit kak te hebben aan regels, probeer het belang uit te leggen en leg je er anders bij neer. Je gaat het niet veranderen. Het is voor iedereen zwaar. Of je nou in de zorg mensen snakkend naar adem verzorgt en op je tandvlees loopt door tekorten of thuis verzuipt in het werk, thuisscholen, huishouden, konten afvegen noem het maar op. Ik heb genoeg gezien en meegemaakt in mijn werk. Heb ik het dan zwaarder dan een ander? Nee, ik probeer vooral te denken: “doordat ik dit doe hoeft een ander dit niet te doen.” Amen. Ik ga op mn hormonale stoel zitten. God wat lucht dit op.
Mensen hebben een kort lontje. De ouderen boven de 80 hebben in een wereld geleefd dat kapot was. En ja er zijn ouderen die liever doodgaan met een knuffel dan doodgaan in eenzaamheid. Dus ja ik snap sommige wel. Ikzelf heb in de eerste lock ook ge zegt ik kap er mee was verkouden en deed boodschappen voor een vrouw alleen al een jaar. Haar man was toen ook net overleden en ik kreeg het idee dat de vrouw zoiets had heb liever carona dan in eenzaamheid zitten. Maar sorry ik was 32 jaar en wil niet een oudere vrouw van in de 80 besmetten. Dit heeft ze me niet in dank afgenomen ze was boos. 3 dagen later hing ze weer smekend aan de telefoon maar heb het niet gedaan. Dus dat even kapper langs moet komen omdat er wat aan gegroeid is moet die persoon zelf weten. En dat de kapper dan iemand besmet heeft is dan haar/zijn fout. Maar het lullige is 1 besmet is vaak 10 besmet. Het is toch ook gewoon moeilijk als je Geluisterd had naar de persconferentie had je gehoord dat ze pas in de herfst klaar zijn met prikken dus verwacht dit jaar gewoon niet veel meer. Had snel weer gewoon ons ding te kunnen doen.
Wat ik bedoelde was dat iedereen het zwaar heeft en samen moeten doorbijten. En geen wedstrijdje houden wie het erger heeft en dan maar moet afwijken vd regels. De regels zijn er om straks weer een samenleving te kunnen hebben. Het raakt me en dan kan ik mbt reactie mss inderdaad wat heftiger overkomen dan bedoeld. Woord op schrift komt anders over dan direct iemand spreken. Heb dan ook al een reactie van mezelf verwijderd omdat het idd geen toevoeging had.
Ik ben allang blij dat mijn test negatief is. Ik voel me zo vreselijk beroerd met constant koorts en een paar lymfeklieren in mijn keel ter grootte van een golfbal. Men kan dus nog steeds superziek worden van wat anders dan corona. (niet dat ik dat niet wist maar alles wordt altijd op corona gegooid en soms word ik daar doodmoe van)
Je weet niet of die kapster bij nog meer mensen langs gaat. Dan is het niet alleen een risico voor dat oude vrouwtje, maar ook voor alle anderen. Dan vind ik het toch anders worden. Als er behoefte is aan lichamelijk contact, dan zou ik als familie eerder een knuffelcontact regelen. Die persoon zal dan wel voorzichtiger moeten zijn.
Je vult wel een hoop dingen in zeg. Waar zeg ik dat het een oud eenzaam vrouwtje is? Dit is een oudere dame die totaal niet eenzaam is. Een hele onafhankelijke vrouw die het prima vind om alleen te zitten. Dagelijks bezoek krijgt, 2x per dag thuiszorg, buren enz. Deze cliënt vind corona onzin. Kapster vind corona onzin. Ze stond ook lekker zonder mondkapje me te knippen. En de buurvrouw die daar ook zonder mondkapje zat. Trouwens geen oude buurvrouw maar een jongere die ook nog eens in een verpleeghuis werkt. Kapster zit doodleuk te vertellen dat ze nu in 1 streep door ging naar het verpleeghuis om daar te knippen. Vorige keer kwam ze daar vandaan en zegt doodleuk dat ze buiten verpleeghuis bij iemand was geweest die positief getest was en niet naar buiten mocht. Ze is hem gaan knippen. Lekker en komt daarna bij oudere cliënten die zo risico lopen. En vergeet even niet: als die cliënt zo meteen positief getest wordt dan moeten alle medewerkers die daar met haar in contact zijn geweest, getest worden hè? Wij moeten in beschermende materialen gaan komen en risico lopen. En mochten wij positief zijn door de cliënt, dan moeten al onze cliënten waar zij geweest zijn, in quarentaine en zn getest worden omdat wij op minder dan 1.5 meter werken. Dit is al eens gebeurd met dank aan een thuiskapster die schijt had aan de regels en allemaal mensen af ging om te knippen. Zelfs een paar van onze clienten. Enig idee wat voor een effect dat op iedereen heeft? Cliënt is type waar elke week de kapster komt. Heel jammer dan dan haar kapsel maar even niet in de plooi zit. Geen reden om risico's te gaan nemen.... En andere cliënt hetzelfde. Elke week de kapster. En dame is niet eenzaam. Voor haar vind ik het iets anders, die kapster komt die dag alleen bij haar.
Maar dan valt je mond toch niet open van het stukje: ‘thuiskapster die iemand knipt’, maar van de mate waarin sommige mensen schijt hebben aan Corona en het gevaar dat ze daarmee veroorzaken. Ik keur zelf de thuiskapster zoals in mijn situatieschets niet af, maar ik keur het wel af als mensen zoals in jouw verhaal rekening houden met niemand en schijt hebben aan alles en daarmee een gevaar voor hun omgeving zijn. Wat zijn de regels binnen jullie organisatie? Wij hebben ook wel cliënten die zich niet aan de regels houden, maar wij hebben de afspraak dat als cliënten geen rekening houden met de maatregelen dat wij dan geen ondersteuning in huis bieden. Een praatje buiten is dan het enige wat wij bieden. Als de cliënten er zelf voor kiezen om extra risico te nemen, kiezen wij voor extra afstand. De keuze is dus aan de cliënt wat hij of zij belangrijker vindt.
Bij onze organisatie mag er geen kapster meer komen nu het weer op loopt. En toen het wel mocht toen mocht ze alleen op 1 locatie per dag werken.
Dat ik nog niet in slaap ben gevallen op de bank, en ik lig nog wel. Echt uniek. Gister ook al. Buitenlucht doet echt goed, val normaal om 21:30 echt wel in slaap.
Mijn tante is ook gewoon naar de kapster geweest, salon thuis. De kapster belde zelf de klanten op of ze wilden komen... mijn tante vroeg: wat zou je doen? Eh verfset afhalen bij haar en zelf verven, leven met de uitgroei of online verf bestellen maar niet naar de kapster toe. Ze is wel gegaan. Tante is al ruim 60+, haar man is naast 70+ ook vaste klant vh ziekenhuis vanwege longen. En dus risico lopen omdat je bang bent voor... Uitgroei
Dat had mijn oma ook, elke week kapster. Was t gewoon voor haren wassen, krullers zetten en model fohnen. En ik al die tijd maar denken hoe hard haar haar wel niet moest groeien dan met al t geknip. De tijd dat je daar als medewerker die toch al bij client kwam daar tijd voor had is helaas heel ver achter ons. Zeker voor de afdeling 80+ is haar alles. Was t enige wat mn oma nog had aan trots en eer. Na alles wat zij had gezien in dr leven kwam je daar echt niet aan. Blij dat ze corona niet meer mee maakt of Trump.
Maar vindt je zelf dan niet dat het in jouw werk totaal wat anders is dan een kapster? Ik zie daar wel enorm verschil in eerlijk gezegd. Want als je het zo bekijkt kun je net zo goed alle contactberoepen die nu niet onder medisch vallen weer open gooien, wanneer je het wel toestaat voor diegene die het vanuit huis doen. Dat vind ik persoonlijk heel wat anders dan een stukje menselijkheid tonen in de (gehandicapten) zorg. Waarvoor overigens mijn complimenten.
Dat ik bericht krijg van de belastingdienst dit jaar kindgebonden budget te ontvangen. Ik heb ingelogd op mijn.toeslagen en zie tot mijn verbazing dat ze mijn inkomen voor dit jaar voor - Joost mag weten waarom - met 20.000 euro hebben verlaagd. Zo snap ik wel dat er mensen teveel toeslag krijgen ja