Waar valt jouw mond van open? Deel 6

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Dat ik nog een week m'n suikerwaardes moet prikken. De diëtiste kan aan m'n eetpatroon niks veranderen maar zelfs nuchter gaat ie nu omhoog o_O:rolleyes:

2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    Neem je ze in met jusorange? En duurt wel eventjes voordat je ijzer weer wat hoger is natuurlijk

GossipGirlxoxo en Neuzeke vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.729
    18.836
    113
    Vrouw
    Mij werd onlangs gezegd dat het zeker een maand duurt voor dat terug in orde is.
    Mss nog eventjes geduld?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.522
    30.990
    113
    Vrouw
    Het grappige is. Toen ik zwanger was van de eerste kreeg ik van mijn moeder een boek, wat zij had gekocht toen ze zelf voor het eerst zwanger was.
    En daarin staat dit dus letterlijk!
    Zo van. Het is beter te stoppen, maar maak je niet gek als je dat lastig vind.

We hebben daar samen vreselijk om gelachen destijds.
    (Ma was trouwens wel gestopt ;))

KleineLai en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Zo hoor ik van mijn moeder aaaaaltijd dat ze bij mij gewoon een wijntje mocht drinken, Franse kaasjes mocht eten etc.

Ze vind het dan ook heel raar dat het nu allemaal niet meer mag

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ja met vers geperst sinaasappeltje. Ben denk ik ongeduldig dan. Had verwacht dat ik nu wel iets vooruitgang moest merken.

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.522
    30.990
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk.
    En wellicht spelen ook andere factoren mee. Je zit nogal in een emotionele achtbaan. Dat kost ook vreselijk veel energie.

Neuzeke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Dagda

Dagda Fanatiek lid

8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Mijn moeder heeft alle 3 de zwangerschappen doorgerookt. We hebben er niks aan over gehouden volgens haar.
    Dat ik 6 weken te vroeg ben geboren met laag geboortegewicht was gewoon pech. Tuurlijk!

Zuul en Mamafiets vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn oma vind het vooral allemaal erg lastig al die regels mbt eten. Volgens haar moest zij juist af en toe een rode biefstuk voor het ijzer in de zwangerschap met daar achteraan de dooddoener "En mijn kinderen zijn allemaal gezond geboren hoor". Die vind echt serieus dat zwangeren nu zich aanstellen mbt eten/drinken en staat niet open voor het feit dat de wetenschap steeds meer ontdekt. Zelfde met regels rond bijvoeding vanaf x aantal maanden. Ze heeft wat op me lopen mopperen :roflmao:

Mamafiets vindt dit leuk.
  10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.729
    18.836
    113
    Vrouw
    Bruin biertje was ook goed voor het 1ne of het andere zei men moeder ooit. Tja maar goed dat ze nu al wat meer weten en al wat verder staan met alles.

11. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja zulke dingen indd!

En wat @GossipGirlxoxo zegt ook zo'n dooddoener!

En @Neuzeke klopt! Die heb ik hier ook wel eens gehoord.

En dta de babysterfte toen vele malen hoger lag dan nu vergeet men ook maar even :oops:

SAARC, Neuzeke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.282
    28.409
    113
    hier hetzelfde. Ik werd geboren met 2700 gram. Ik was zo lief en klein.. eh.. ja.. dat heeft een reden, moeder :rolleyes:

De tijden waren toen wel anders.. mijn moeder werd geadviseerd om te minderen tot 3 tot 5 sigaretten per dag. Dan was het wel goed. Ik ben daarom niet boos op haar, ze wist wel dat het niet goed was, maar tja, dat was leven in de stad ook niet? Beetje die vergelijking.

Nu weten we gewoon heel veel meer dus ik begrijp absoluut niet waarom vrouwen nog roken.

suus1983 en Vaasje vinden dit leuk.
  13. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Een oud collega van mij precies zo. Doorroken als een malle, maar dat de kleine niet groeide had niets met het roken te maken:rolleyes:. En dat het een huilbaby was de eerste maanden was pure pech (wat natuurlijk kan want helaas genoeg huilbaby zonder rokende moeders, maar ik heb daar mijn eigen ideeën bij:oops:)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Voor de borstvoeding volgens mij (of volgens mijn moeder dus).

Mijn moeder heeft zelf nooit gedronken en is wel gestopt met roken tijdens de zwangerschap (om daarna vrolijk verder te gaan, waardoor ik astma medicatie heb moeten gebruiken tot de dag dat ik uit huis ging, toen veel minder vaak last).

15. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.805
    4.585
    113
    Hier in Limburg gaat het meeste van carnaval/vastelaovend niet door... Geen prinsen, geen optochten...

En wel lekker makkelijk roepen om de mensen die hier teleurgesteld over zijn, belachelijk te maken.. Maar voor veel Limburgers/Brabanders is het carnavalsgebeuren en alles erom heen meer waard dan Kerstmis en Pasen samen. Ieder zn eigen...

16. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.805
    4.585
    113
    Jaaa tijdens de borstvoeding is donker bier goed... Heeft mijn mams ook eens verteld ;)

17. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.805
    4.585
    113
    Vroeger was het normaal om in het kraambed te roken, en ook het bezoek. Dat was toen zo.. Dat was toen het ‘normaal’.

Er zal vast wel een kern van waarheid overal achterzitten, maar irriteer me wel mateloos aan het feit dat alle regels elke paar jaar helemaal veranderen. Ooooo noten mogen écht niet onder een jaar! En nu? Je móet zelfs notenspul geven om ze eraan te laten wennen.. :oops::|

18. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.805
    4.585
    113
    Waar mijn mond van openvalt...

Was gisteren in een ijssalon, ligt dichtbij de Maas. Ging een ijsje halen. Stond in de rij. 2 natte honden die net hadden gezwommen in de Maas komen lekker met hun baasjes de ijssalon binnenwandelen en net toen ze de wachtrij naderden; eentje schudt zich helemaal uit.

Ben echt een enorme hondenliefhebber, maar vond dit toch wel zoooooo goor. In een zaak waar eten geserveerd wordt, zon vieze natte hond die zich uit gaat schudden...!!!

Ligt dit aan mij of krijgen meer mensen hier de kriebels van...!

19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.729
    18.836
    113
    Vrouw
    Euh neen dat ligt niet aan u.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284