Het zal vast tegen het zere been van sommige zijn. Maar naar gedrag tegen mensen die beperkt zijn is niet aangeboren maar aangeleerd. Zolang je als ouders er geen ding van maakt maken kinderen dat ook niet. Wat je kinderen zijden is daar zo een voorbeeld van. Je hebt ze geleerd dat 'anders' zijn prima is<3
Ik heb nooit gedacht en/of gezecht dat je er veel mee verdient. Wel is het zo dat een fokker bewust geld verdient over de rug van een dier. Hoeveel het ook is. Het is eigenlijk krom. Er word heel veel ophef gegeven dat wij mensen niet mogen bepalen of wij een meisje of jongen krijgen, kleur ogen etc.. Maar er word wel voor een dier (in dit geval hond) bepaald welk ras het moet zijn, met welke hond het gedekt moet worden en wanneer. Daarnaast vaak ook hoevaak de hond zwanger mag worden etc.. Dat gebeurd in bijna alle gevallen met een 'oeps' nestje niet. Dan kiest het dier zelf uit. Wij hebben onze poezen (1 was al) en het mannetje cavia laten castreren. Dit vond ik ook enorm moeilijk om te doen want hier beslis ik iets voor ze wat tegen de natuur ingaat. Echter ik kan niet cavia's blijven krijgen (1 is 2 weken geleden te vroeg bevallen waarvan 1 kleintje nog leeft en 1 is nu zwanger maar wij houden ze wel allemaal) dan moet ik ze steeds weg doen en mensen dumpen nu al overal dieren omdat het teveel werk voor ze is. Hier is het de keuze geweest puur vanwege leed te voorkomen. Maar wilt niet zeggen dat ik iets tegen jou heb hé Persoonlijk heb ik alleen iets tegen fokken meer niet.
Van wat ik op IG voorbij zie komen krijgen jouw kinderen juist altijd een gezonde lunch mee! Zo betuttelend dit Dat van die pastasalade herinner ik nog. Ben blij dat niemand zich hier bemoeit met wat de leerlingen op school eten. (Of aten dan... Scholen zijn weer gesloten )
Ik heb een vriendinnetje gehad die was gehandicapt wat een leuke meisje was dat zeg mis haar wel maar we zijn uit elkaar gegerooit en ben 200 km verder gaan wonen. We deden van alles wat anderen ook deden. En haar ouders hadden ook nog een dochter maar die 2 werden het zelfde behandeld. Dus met kattekwaat kregen ze beide gwoon straf. En dat vond ik zo mooi om te zien ja ze is anders maar ook net als ons een mens. Hoop ook dat ze goed terecht is gekomen.
Mijn zusje kopieert idd veel gedrag en dat moet gelijk streng aangepakt worden als het ongewenst is, zoals epilepsie faken (ook im het zwembad )
Dat deden mijn ouders ook. Zij mocht echt niet meer omdat ze een beperking heeft. En ze kreeg ook gewoon taakjes als tafel afruimen. Natuurlijk was er naarmate we ouder werden wel steeds meer verschil omdat de kloof tussen haar en de andere kinderen steeds groter werd maar de hoofdlijnen bleven gelijk maar gewoon per kind bekeken wat realistisch is.
Dat mijn man zoon net aan de ontbijttafel beloofd straks een nieuwe wheely fiets te gaan kopen, zonder overleg met mij. Omdat hij zo zijn best doet op school. A. De feestdagen komen eraan ik vind dit nu dus totaal niet nodig. En B. Hij doet zijn best niet. Hij haalt wel goede cijfers maar doet er geen bal aan.
@tuc: in zo'n situaties mbt het eten zou ik altijd vragen of ze wetenschappelijk bewijs hebben dat pannenkoeken slechter zijn dan brood met zoet beleg. Wedden dat ze dan niets meer zeggen Sterker nog als ik pannekoeken maak van havermout zijn ze absoluut gezonder dan brood maar echt verschil met een gewone pannekoek zie je dan niet. Ik vind het een verantwoorde lunch wat je mee geeft
Van de mevrouw in de Hema gisteren. Ze droeg al geen mondkapje. Ze werd bij binnenkomst vriendelijk verzocht een mandje mee de winkel in te nemen. Ze negeerde het meisje. Ze liep in een streep naar de zelfde wand als ik, keek met haar neus rond, en riep in het wilde weg terwijl ze voor de chips stond ‘is de chips Óók alweer verplaatst. De dame achter de toonbank zegt, ‘als u eerst even een mandje wil pakken...’ nou, daar ging het heen, ze ging zelfs een soort dansje doen van woede. En maar roepen en springen dat er niets gebeurd als ze geen mandje pakt, dat ze alleen eventjes chips wilde halen. Echt, ben blij dat het mijn moeder niet was
Het vervelendste is dat mijn zoontje er op aan gesproken werd tijdens het eten. Dus ik heb het nu bij zijn eigen juf neegelegd en bij de overblijfcoördinator. Hij is best gevoelig op dat gebied en wil dus nu geen pannenkoeken meer mee tot dit opgelost is.
Wat sneu zeg Dit zouden ze nooit naar een kind mogen communiceren. Als ze er iets van vinden zeg dat dan tegen de ouders zelf. Zo jammer dat sommige mensen niet verder aan de gevolgen kunnen denken
Oh triest! Hier is er ook een lekker lichtpuntje op de overblijf, mijn dochter had 4 kruidnoten mee (en 2 boterhammen met kaas, stuk komkommer en wat wortels), ze mocht die kruidnoten niet eten omdat dat onder snoep zou vallen omdat er te veel suikers inzitten. Dat terwijl het kindje naast haar een dik stuk ontbijtkoek had met een laag boter erop, en nog een melkliga. Toen mijn dochter dat zij was ze opeens brutaal?! Dat werd dus ook een stevig gesprek met de coördinator. Echter vroeg mijn dochter de keer erop of ze geen hele zak kruidnoten kon meekrijgen om aan iedereen uit te delen. (Ondanks dat ik dit een geweldige actie vond, heb ik dat dus niet gedaan, maar de keer erop kreeg ze gewoon weer 4 kruidnoten mee). Misschien een idee voor jouw zoon om de volgende keer alleen maar pannenkoeken mee te nemen?
Ik was dus zo'n kind als jouw dochter Helaas hebben mijn lieve kinderen het karakter van hun vader. Die vinden dit soort dingen enorm moeilijk. Zoon wil dus geen pannenkoeken meer mee tot ik bericht van de coördinator heb. Dan is het voor hem "goed". Maar hij eet gelukkig ook graag brood en wraps, dus voor maandag doe ik zoiets. Maar hoop dan wel direct op een bericht die dag. Anders spreek ik haar op school wel aan.
Ik duim voor je dat jullie maandag een berichtje krijgen! En dan je zoon dinsdag dubbel zoveel pannenkoeken meegeven.