Waar valt jouw mond van open? Deel 6

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 18 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Het is wat dat betreft hetzelfde als bij de politie.

Ze kunnen het nooit goed doen. Afwachten, niet goed want liep fout af. Ingrijpen niet goed want jeugdzorg is slecht.
    En pakt voor de lol kinderen af. :rolleyes:

Syane, Gewooniemand, Soturi en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Precies. En als we een machtiging uithuisplaatsing niet krijgen van de kinderrechter en er vallen in het ergste geval doden, dan hebben wij dat gedaan.
    Ik weet niet of de zaak Savannah bekend is? Haar moeder heeft haar vermoord; ondanks dat Jeugdzorg betrokken was. Die gezinsvoogd heeft er alles aan gedaan om dat meisje weg te krijgen maar dat lukte haar niet omdat ze geen machtiging kreeg van de rechtbank. En toen was het te laat. Die jeugdbeschermer heeft maanden in haar huis opgesloten gezeten met de gordijnen dicht. Die werd bijna gelyncht. Verschrikkelijk.

Syane vindt dit leuk.
  3. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.260
    12.636
    113
    Vrouw
    En overal waar gewerkt word, worden er natuurlijk fouten gemaakt. Maar ik kan niet geloven als ik sommige reacties op fb bekijk, en bij bepaalde facebook groepen. Dat het allemaal fouten blijken te zijn.
    En in dit geval vind ik bijzonder dat je je 3 maanden oude kind in Turkije laat/brengt en jij als moeder bent daar niet...

4. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja verschrikkelijk! En dat vergeet men vaak, het is niet jeugdzorg maar een een rechter die beslist adhv dossiers. Maar het besluit ligt elders.

Syane, Loveischocola en Iertje81 vinden dit leuk.
  5. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Haha nou ik weet gelijk welke groep je bedoeld.

Daar zitten alleen maar moeders en vaders die onterecht met jeugdzorg te maken hebben :rolleyes:

Loveischocola vindt dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Precies en daarbij sowieso alle bureaucratie vergeten.

Neuzeke, Vaasje en Iertje81 vinden dit leuk.
  7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Ik snap het wel. Tenminste: ik kan me voorstellen dat die mensen zo denken. Die mensen denken echt dat ze niks verkeerd doen. En als het in je hoofd waar is, dan is het in hun beleving ook waar. En je moet toch iemand de schuld geven natuurlijk. En heel eerlijk: ik ken ook gezinsvoogden die, al dan niet onbewust, heel erg op hun macht zitten en dat werkt niet mee in de samenwerking. Die behandelen die ouders als een stelletje debielen. En het ís ook heel vaak heel erg wat die ouders doen of hebben gedaan, maar vaak komt dit voort uit onmacht en daar kunnen die ouders niet veel aan doen. Die hebben nooit anders geleerd want het gaat vaak in het kringetje rond—-> bij ouders, bij diens kinderen, bij diens kinderen, enz.
    Ik praat het niet goed hoor maar ze weten niet beter.

Syane vindt dit leuk.
  8. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Daar heb je ook wel een punt hoor! Maar dat schept natuurlijk wel een gigantisch vertekend beeld. Want hun waarheid is niet de waarheid.

En ipv denken dat ze er zijn om je te helpen nee ze zijn tegen je. (en nu ga ik misschien mensen tegen het zere been schoppen sorry :oops:) maar vaak is het ook een bepaald slag "volk" die zo zijn en denken, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk :oops:

Neuzeke en Iertje81 vinden dit leuk.
  9. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.260
    12.636
    113
    Vrouw
    @Iertje81 Klopt idd, ook zie je vaak met als oma tienermoeder is dat de rest ook tienermoeders worden.

Neuzeke en Iertje81 vinden dit leuk.
  10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Nee dat is waar. Het is ook een bepaald slag: zonder ermee te zeggen dat die personen dommer of minder goed zijn. Je hebt hele wijken of stadsdelen waar het aantal OTS- en flink hoog ligt.
    Maar wat betreft vechtscheidingen: daar is het bekend van dat die ouders over het algemeen hoog opgeleid zijn, net als jij en ik bijvoorbeeld. Er zijn verschillende gradaties en bij vechtscheidingen ligt het percentage dat uit huis wordt geplaatst ook vrij hoog. Eigenlijk heb je twee groepen: de mensen die ervoor zorgen dat een kind uit wordt geplaatst dmv mishandeling en de mensen die dit met hun ‘hersenen’ doen; kind dmv communicatie in een enorme machtsstrijd betrekken.
    En er is een grijs gebeid hoor maar dit zijn 2 extremen.

Syane en Neuzeke vinden dit leuk.
  11. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Klopt! En vooral dat laatste lijkt me zo moeilijk om aan te tonen! Ook omdat een kind vaak heel loyaal is naar beide ouders waardoor het niet gelijk eerlijk zal zijn en verteld wat er gebeurt

Iertje81 vindt dit leuk.
  12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Maar jij praat nu, zoals je al zegt, uit eigen ervaring. Zo zie jij het: dat er leugens staan. En ik hoop dat ik goed lees, maar het gaat hier toch over een vechtscheiding? Vond jouw ex ook dat er leugens verteld werden? Wat ik bedoel is dat iedereen een eigen waarheid heeft en wat voor de één leugens zijn, zijn dat voor de ander geen leugens.
    Ik probeer jouw situatie nu niet af te vlakken hoor want ik heb wel vaker dit soort dingen van jou gelezen, maar zoals jij het nu beschrijft, kom ik weleens tegen. Eigenlijk zijn ouders het nooit eens met wat we doen. En uiteindelijk doen wij ook ons best in deze verschrikkelijke complexe zaken. Iedereen kijkt er anders naar. Van de ene ouder moet je dit doen en van de ander dat. In vechtscheidingen worden hele netwerken erbij betrokken om maar aan te tonen dat de ex verkeerd bezig is. En zo zit je soms een hele dag aan de telefoon met de vader van moeder, met de nieuwe vrouw van vader, met de juf van het ene kind en de sportleraar van het andere kind. Want zo gaat het in het echt. En als je dat dan beschrijft in je rapportage dan is het niet waar. Maar we mogen sommige bronnen niet weglaten.
    Een gezinsvoogd doet ook niet aan waarheidsbevinding. Dat is lastig te verkroppen maar wij vinden het belangrijker om het kind centraal te stellen dan wat een oma heeft gezegd die toch al partijdig is.
    Ik denk, vanuit jouw zicht, dat er echt wel dingen niet goed zijn gegaan, maar ik wilde je eigenlijk een beetje zicht geven over het totale geheel en hoe lastig het ook voor ons kan zijn. Uiteraard niet zoals bij de mensen thuis maar we doen ons best.

Soturi en Vaasje vinden dit leuk.
  13. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.176
    1.849
    113
    Ik snap niet dat als de vonnis uitgesproken is je kind naar een andere plek doet.

Als je al met hun te maken hebt kun je toch beter mee werken en vechten voor omgang.
    En als er al kinderen uit huis zijn geplaatst, en je hebt nog geen zicht op terugplaatsen naar moeders.
    Waarom er dan toch baby's komen. Die vaak ook gelijk uit huis worden geplaatst.
    Vecht dan toch eerst voor hun die al weg zijn.

Neuzeke en citroenrasp vinden dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.506
    21.920
    113
    Dat las ik ook zo idd... :o:

Iertje81 vindt dit leuk.
  15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.017
    113
    Vrouw
    Ja, die zaak ken ik helaas zowel via werk als privé ongeveer van binnen en van buiten.
    Mensen hebben er niets van geleerd een paar jaar later weer met spoed 2 kinderen van een gezin uit dezelfde flat uit huis geplaatst. Geloof mij dat ik de brandwonden die moeder bij haar baby en peuter met een strijkijzer had gemaakt, nog steeds ruik.

Wat mij wel opvalt, is dat er in die buurt sowieso heel veel mishandeling voorkomt. Deze buurt is officieel een achterstandswijk, veel lager opgeleiden, schulden, werkeloosheid, schoolverzuim etc. Komen er daardoor vaker problemen voor waardoor jeugdzorg ingeschakeld moet worden of is dit puur toeval?

Iertje81 vindt dit leuk.
  16. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Wat betreft je laatste stukje: vaak geen toeval? Het zijn mooie ingrediënten bij elkaar. Maar het is niet zwart-wit. Het hoeft natuurlijk niet. Maar gebeurt wel vaak ja.

17. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Een OTS betekent niet automatisch een uithuisplaatsing. En inderdaad meewerken zou het beste moeten zijn maar als je zó overtuigd bent van je gelijk is dat lastig. Of als je heel veel onrecht is aangedaan door een ex (kan klein zijn bijvoorbeeld omdat je verlaten bent, of heel groot omdat ex jou zwartmaakt), dan wordt het moeilijker. Je ziet het vanuit eigen perspectief dus openstaan voor de ander, die lul die jou verlaten heeft voor een ‘griet’ die 6 jaar jonger is en nu jouw kinderen op gaat voeden, is heel erg moeilijk. En hoe meer wrok je hebt en hoe meer je de ander zwartmaakt ook al denk je van niet, des te meer beschadig je je kinderen en is een uithuisplaatsing ‘beter’ voor het kind in kwestie.

18. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik twijfelde al dacht dat het niet waar was vandaar de vraagteken :p
    Meende dat je ooit gezegd had dat dit niet zo was haha. Maar dank je voor de duidelijkheid :D

Iertje81 vindt dit leuk.
  19. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.176
    1.849
    113
    Ja maar zoal deze vrouw kiest er voor om kind bij schoonfamilie te plaatsen dus dit zou dan geen vechtscheiding zijn lijkt mij.

En een vechtscheiding zou verboden moeten worden.
    Je kan wel in een relatie lief en leed delen maar waneer het uit is, bam.

20. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.260
    12.636
    113
    Vrouw
    Schoonfamilie van nieuwe vriend... :rolleyes:

Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina