Geluidswerende voorzetwand ervaringen

Discussie in 'De lounge' gestart door Damali, 24 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Heyy,

    Wij wonen in en erg gehorig huis. Wat soms echt heel vervelend is. Als bijvoorbeeld buren al bezoek hebben en praten in de woonkamer hoor je dat boven in de slaapkamers super goed. Dus ik dacht erover om daar een geluidswerende voorzetwand te plaatsen.

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hierin.
    Het geluid komt dus eigenlijk schuin naar boven zegmaar. Van hun woonkamer beneden naar de slaapkamers boven.
     
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Wij hebben in de uitraaskamer van onze zoon een geluidswerende voorzetwand, dat is voor een buitenmuur en daarachter loopt een brandgang en dat kun je best goed horen als daar kinderen doorheen rennen. Hij werkt best goed, maar niet 100%, de aannemer waarschuwde daar ook voor, want er komt geen geluid via de wand, maar wel via de vloer bijvoorbeeld. Het is dus lastig te zeggen, zeker bij de situatie die je schetst. Het zal allicht wat doen, maar of het de investering waard is, weet je waarschijnlijk pas achteraf.
     
  3. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Daar ben ik idd bang voor, dat het geluid alsnog via de vloer komt. Maar als het, het al een stuk zou verminderen zou het al fijn zijn.
     
  4. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    Wij hadden dit op de eerste verdieping van ons oude huis. Ideaal! Werkte prima! Verminderde de herrie aanzienlijk :)
     
    Damali vindt dit leuk.
  5. Mar76

    Mar76 Actief lid

    4 mrt 2011
    222
    107
    43
    Zuid-Holland
    Geen persoonlijke ervaring, maar ik weet vanuit mijn werk dat het effect nogal afhangt van de huidige muren. Het zal wel wat beter worden, maar hoeveel is lastig te zeggen. Misschien kan je hier nog tips vinden: https://nsg.nl/nl/zelf_aan_de_slag_met_geluidsisolatie_van_muren

    edit: ik zie dat je tegenwoordig moet betalen voor de brochures, die waren eerder altijd gratis... Ik ken alleen de oude brochures, daar stonden wel nuttige tips in.
     
    Damali vindt dit leuk.
  6. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.830
    1.677
    113
    Vrouw
    Wat is het bouwjaar van je huis?

    Ons huis komt uit '70 en mij is verteld dat het weinig zin heeft om de wanden te isoleren, aangezien het geluid door de vloer komt.
    Ons rijtje (4 huizen) bestaat uit vloeren en balken aan een stuk. Als er 2 huizen verderop iets zwaars op de vloer wordt gegooid, horen wij het ook.

    Moet er wel bij zeggen dat het toen vooral om contactgeluid ging en bassmuziek. Of het met pratende mensen zo werkt weet ik niet.
     
  7. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Ook jaren 70. Idd als er 2 deuren verder echt iets heeel hards gebeurt hoor ik het idd ook. Maar de contactgeluiden kan ik prima hebben en ben ik inmiddels wel aan gewend. En mensen smijten hier niet met deuren of stampen ook niet de trap op dus dat is het probleem niet iig. Die geluiden zijn idd lastiger te isoleren.

    Maar de buren zijn sinds een jaar veel luidruchtiger geworden tot later in de avond /nacht. Na een paar biertjes bijvoorbeeld ga je toch harder praten en dan kunnen wij echt niet slapen zegmaar, als er een paar man binnen zit.

    En dat is sinds corona wel voortaan regelmatig, nooit doordeweeks maar in het weekend.
    Dus daar is het voor eigelijk. Qua contactgeluiden word ik echt niet wakker of kan ik prima slapen.
     
  8. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    Ons vorige huis was uit 1963 en ook gedeelde fundering e.d. Zo gehorig dat ik de buren kon horen plassen :roflmao:

    Maar die voorzetwandjes hielpen toch echt mega goed hoor. En we hebben destijds echt van alles naast ons gehad, van tokkies met 5 honden tot een groep non-stop feestende Poolse bouwvakkers.
     
    Damali vindt dit leuk.
  9. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Ben blij om het te horen.

    Idd plassen hoor je ook:roflmao:
     
  10. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Hield het ook hun woonkamer geluiden tegen richting boven jullie slaapkamers zegmaar?

    En laten plaatsen of zelf gedaan?
     
  11. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    Laten plaatsen :) Het hield niet alles tegen hoor! Wij hadden het in combinatie met een sterk geluidsdempende ondervloer onder het laminaat. Wie weet heeft dat ook geholpen.
     
    Damali vindt dit leuk.
  12. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Dankje voor je reactie.
    Snap dat het niet alles tegen houd, maar als het heel wat demp scheelt het al veel.
     
  13. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.830
    1.677
    113
    Vrouw
    Oh.. had ik't dan toch maar wel gedaan met onze 6 Poolse buren :eek: (inmiddels zijn ze weg)
     

Deel Deze Pagina