Waar valt jouw mond van open? Deel 7

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.191
    23.276
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat was paar dagen geleden gewoon in het nieuws. 600 man mocht komen, zonder mondkapjes.

Zeebra en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. Novi

Novi Niet meer actief

Mijn mond valt open dat er niemand in Urk is opgepakt... met een auto een journalist omver rijden, inrammen op een journalist... Zou er ook zo gereageerd worden als bij een moskee journalisten zo behandeld werden?

SAARC, Nehneh, Vergeten en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Volgens mij is die wel opgepakt toch? Alleen na de kerkdienst.
    Zou de bedreiger van de dochter van de scriba van die kerk ook al opgepakt zijn wegens dreigen met verkrachting en moord?

Loveloes vindt dit leuk.
  4. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Omdat het nogal vermoeiend is om steeds dezelfde onzin overal terug te lezen. Vooral omdat we een zogenoemd christelijk dorp zijn worden de foute dingen gigantisch uitgemeten. Ik ga

Hier een inwoner van. Als niemand zich hier aan de maatregelen houdt vind ik het bizar dat ik dagelijks hebben met mondkapjes op zie. Mensen die hun kar of winkelmandje ontsmetten. Mensen die netjes buiten in de rij wachten tot ze een winkel binnen mogen. Mensen die amper buiten durven te komen omdat ze bang zijn ziek te worden. Oudere mensen die vereenzamen omdat ze bang zijn. Natuurlijk zijn er ook mensen die zich er niet zo aan houden of helemaal niet net als in de rest van het land.

Het gaat om 1 kerk die daarmee in het nieuws was. Weet je wel hoeveel kerken er hier zijn? 21.

Felice, Loveloes, toch3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Dat vind ik dus ook het jammere er van, alle kerken worden over één kam geschoren en dat klopt niet. En dat geldt dus ook om alle inwoners van één dorp over één kam te scheren dat klopt niet.

En ook wat betreft het reformatorisch onderwijs en lhbt, ik ben blij dat het er is. Ik heb zelf op refo-scholen gezeten en de school waar ik het vgz heb gevolgd daar heb ik nooit wat van gemerkt terwijl daar ook wel jongeren op zaten die lhbt-ers zijn. Waarschijnlijk dat ze pas later vertelden dat ze lhbt-er zijn.

Loveloes, Heartofhope en toch3 vinden dit leuk.
  6. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Het is ook niet alsof Urk niet negatief in het nieuws is geweest de afgelopen weken.

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Nou ja en wat ik dus net zie op tv. Er wordt een cameraman geslagen en er staat een agent naast en die zegt: ‘wegwezen, anders word je aangehouden’
    Tegen de journalist.
    Op Urk dus.
    Dit is toch een beetje de omgekeerde wereld?
    En dat zeg ik nu niet om heel Urk maar even de grond in te trappen. Als het in Amsterdam was gebeurd was m’n mond ook opengevallen.
    Ik vind dit dus gewoon echt heel erg raar en corrupt.

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.884
    5.175
    113
    Home
    school is nodig de kerk niet

Zeebra en nicole18 vinden dit leuk.
  9. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Maar je kunt een kerkdienst toch prima online/per telefoon volgen? Daar hoef je toch niet met zoveel man voor binnen in een kerk te zitten?

Geloof niet dat God een presentielijst bijhoudt, namelijk.

owly, Axia, Anna009 en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Dat klopt. Positief nieuws levert natuurlijk geen clicks op. Hier heerst over het algemeen ook een afkeer tegen media ploegen omdat ze 100 positieve verhalen kunnen krijgen maar alleen die 2 die negatief zijn laten ze zien.

Dat filmpje zou ik wel graag willen zien eigenlijk. Welk nieuws was dat? Er gaat zoveel rond. Politie krijgt opdracht van de burgemeester hoe ze handelen moeten dus dat zou dan op zijn bord moeten komen.

11. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Dat kan jij toch niet voor mij bepalen...

Loveloes, Tulala en Gewooniemand vinden dit leuk.
  12. Elizah

Elizah Niet meer actief

De meeste kerken laten hun leden online de diensten volgen, een klein gedeelte van de leden is in het kerkgebouw tijdens de dienst.
    Toch is online een dienst volgen heel anders als in de kerk zitten.
    Een beetje te vergelijken met het online volgen van een voetbalwedstrijd voor een voetbalfan die normaal naar t stadion gaat. Of een diner thuis eten van je favoriete restaurant terwijl je er normaal elke maand uit eten gaat.
    Of je kleding online bestellen terwijl je een shopaholic bent.
    Allemaal dingen die prima op een andere manier kunnen, maar toch heel anders zijn qua beleving.

Tulala, Gewooniemand en Magnolia29 vinden dit leuk.
  13. Elizah

Elizah Niet meer actief

14. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.362
    8.867
    113
    Vrouw
    Viel mijn mond ook van open. Maar waar mijn mond ook van open viel was dat ze op de radio zeiden: de politie besloot niet in te grijpen omdat ze niet wilde dat het escaleerde o_O Zo is de man die met een auto op journalisten inreed niet opgepakt maar wordt er onderzoek naar gedaan. Maar ze grijpen wel elke keer in bij demonstraties wat daardoor ook escaleert.

citroenrasp vindt dit leuk.
  15. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Dat begrijp ik heel goed, zou een oplossing dan kunnen zijn om de groepen te rouleren? Alle leden verdelen, zodat iedereen eens in de x tijd in de kerk aanwezig kan zijn?

Elizah vindt dit leuk.
  16. Elizah

Elizah Niet meer actief

Voor sommige mensen wel.
    Net zoals horeca, bioscopen, voetbalstadion enz.
    Allemaal niet nodig, maar veel mensen missen t toch echt wel.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  17. Elizah

Elizah Niet meer actief

Zo gaat dat bij ons. Op alfabetische volgorde ben je aan de beurt, met een hele kleine groep.
    Wij hebben een grote kerkelijke gemeente (meer als 1000 leden) en zijn daardoor heel weinig aan de beurt. Ongeveer 1x in de 5/6 weken.
    Hele strenge regels: mondkapjes, 3 meter afstand, in groepen de kerk uit, niet napraten buiten.
    Geen andere kerkelijke activiteiten, zoals clubs enz.

Loveloes, Gewooniemand en Magnolia29 vinden dit leuk.
  18. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ik denk in beelden, als ik daar boven kom. Sorry miekje maar jij bent x aantal keer niet geweest zonder geldige reden dus jij gaat naar kamer 2 :roflmao::roflmao::roflmao:

Magnolia29 vindt dit leuk.
  19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.279
    28.377
    113
    doet ‘ie wel .. een soort van dan als je het sommige christen vraagt.
    Die interpreten deze tekst als een wet:

‘Wij moeten onze eigen bijeenkomst niet verzuimen, zoals sommigen dat gewoon zijn, maar elkander aansporen, en dat des te meer, naarmate gij de dag ziet naderen.’ - Hebr 10:25

Jezus zegt ook : ‘heb uw naaste lief als uzelf’ , maar aan die wet had de christen die de journalist aan reed dan wel weer schijt.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  20. Elizah

Elizah Niet meer actief

Ik schaam me, als christen, oprecht voor wat er in Urk en Krimpen is gebeurd.
    Ik snap t ook echt niet. Ze willen heel graag naar de kerk, maar overtreden net voor de kerkdeur een heleboel geboden van de wet, die ze bij t begin van de dienst zullen horen. Dan moet je toch echt na gaan denken waarom je in de kerk zit??
    Ik snap best dat je geïrriteerd bent als ze met een microfoon voor je neus staan. Maar dan ga je toch niet iemand mishandelen?

Zeebra, Lafayette, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina