Waar valt jouw mond van open? Deel 7

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

O ik bedoelde die van de overheid ja:roflmao:

Elizah en Liekje81 vinden dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

De routekaart van de overheid dus.

Elizah vindt dit leuk.
  3. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Weet je wat ik zo verbazend vind, dat mensen die God de rug toe keren of die niet geloven in God wel de teksten uit de bijbel pakken die hun goed uit komt.
    Altijd maar weer God is liefde en je naast lief hebben als je zelf.
    Dus wij als christenen moeten wel rekening houden met de niet christen en over ons heen laten lopen.
    God zegt vooral dat je Hem boven alles moet stellen, Hij wil ons hele leven en niet alleen als het ons uit komt.

Dat zal voor de moslims hetzelfde zijn, niet maar raak leven en zo gauw als het einde komt een schiet gebedje dat je bij Allah komt.

Nellie4, Loveloes, Tulala en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb de routekaart van de kerken bekeken. Maar nee, geen routekaart voor de kerk, dat vind ik echt niet oke. Zelfs in het ernstige niveau mogen er dus nog 30 kerkgangers zijn? In het ernstigste niveau bij de overheid zit het hele land op slot en zijn de scholen dicht, dus de kerk ook, dat lijkt me niet meer dan logisch. Want dan kan de horeca ook wel een eigen routekaart gaan bedenken en de amateur afdeling van knvb en knhb bijvoorbeeld. En een eigen routekaart voor de winkeliers enz

masami vindt dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.444
    21.835
    113
    Grappig dat je dit zegt, want dat was dus precies zo tijdens de laatste lockdown hier. Gebedshuizen moesten dicht, maar in tegenstelling tot de eerste lockdown mochten restaurants (afhaal) wel open blijven. Waarschijnlijk om nog verdere financiële problemen te voorkomen bij die ondernemers.

6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.281
    28.405
    113
    Prima hoor, dan blijf je lekker boos in je onrechtvaardigheidsgevoel zitten. Als je denkt dat je god daar een plezier mee doet? Want daar gaat het uiteindelijk om toch? Om god dienen? Of gaat het om jezelf en jouw kerk, jouw groepje? Dan moet je de bijbel nog eens lezen denk ik.

cosdy vindt dit leuk.
  7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.281
    28.405
    113
    Maar ik ga de discussie verlaten. Ik heb andere verplichtingen.

Iedereen succes en een fijne dag :)

Bellybell en citroenrasp vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

En nu lijkt het denk ik alsof ik een hekel aan kerken en gelovige mensen heb, totaal niet. Ik ben veel verdraagzamer tov de kerk dan wat ik in de omgeving hoor. Om mij heen hoor ik heel veel geluiden dat alle scholen op basis van geloof dicht moeten, ook geen politieke partijen op die basis meer enz. Zo ver wil ik helemaal niet gaan. Ik heb zelf op een protestantse school gezeten en heb het ook als niet gelovige heel fijn gehad.
    Maar nu met Corona moeten voor kerken dezelfde regels gelden als voor de rest van het openbare leven en de regels over samenkomen.

Liekje81 en citroenrasp vinden dit leuk.
  9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.444
    21.835
    113
    Als (praktiserend) moslim geloof ik in het afhouden van schade aan je medemens. Jullie noemen dat 'naastenliefde', wij noemen het niet zo met zoveel woorden maar het komt op hetzelfde neer. En dat kan betekenen dat je je aan de verkeersregels houdt, niet rookt, maar bv ook geen besmettelijke ziektes verspreidt. Er zijn overleveringen (uitspraken van de profeet Mohammed) bv waarin staat dat je tijdens de uitbraak van een ziekte niet mag reizen naar andere landen, en dat je in je eigen gebied moet blijven.

Dat je met je medemens rekening houdt door bv het (tijdelijk) sluiten van moskeeën is voor mij niet tegenstrijdig met het gebod om God boven alles te stellen, aangezien juist dat óók een bevel is van God. In de Quran staat immers dat wie één mens redt de mensheid redt.
    Om die reden zie je ook dat in (vrijwel) alle islamitische landen de gebedshuizen gesloten waren/zijn (ik zeg bewust 'gebedshuizen' ipv moskeeën, want je hebt hier natuurlijk ook synagogen, kloosters, kerken etc).

Lafelife, sprits, masami en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik wilde dat graag weten omdat ik las dat de media weg werd gestuurd. Is dat raar? Ik had dat namelijk nog niet mee gekregen. Als er dan meteen weer even vermeld moet worden over ontspoorde jeugd en coke... wat heeft dat er mee te maken? De post van @Anne2019 is heel treffend hoe hier over journalisten gedacht wordt. Het is een kleine groep die het altijd verziekt en er voor zorgt dat we weer in slecht daglicht komen te staan. Een kleine groep jeugd dat van alles uit haalt en daar anderen in mee trekt. Een deel van de jeugd gebruikt drugs ja. Welk dorp/ stad is dat niet? O wacht dat kan natuurlijk niet in zo'n christelijk dorp net als verrotte jeugd. Dat kan alleen in de grote steden. Volgens mij was jijzelf degene die er weer drugs bij haalde. Ontspoorde jeugd en kan natuurlijk niet anders met zulk soort ouders. Maar nee we scheren niet iedereen over 1 kam hoor.

11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.571
    8.690
    113
    Vrouw
    Wat een vreemde reactie. Wie is er hier nu boos? Ik niet hoor. En heel laag dat je iemands persoonlijke geloof erbij wilt halen. Daar hoef jij je echt niet druk om te maken. En ik hoef aan jouw gelukkig ook geen verantwoording af te leggen.

12. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik lees dit terwijl ik in een eetzaal zit waar normaal 400 personen passen en vandaag op het drukste moment 100 aanwezig waren......
    Eetzaal is een stuk kleiner dan de gemiddelde kerk....

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat ben ik op zich met je eens, in de gemiddelde kerk kunnen mensen op ruime afstand in kleine groepen best samenkomen. Maar de pers stond bij kerken die aangaven dat ze de corona adviezen geheel niet meer gingen opvolgen. En daarmee onttrek je je aan de gezamenlijke verantwoordelijkheid die wij hebben als mens om anderen te beschermen. En dat roept bij veel mensen woede op die ik goed kan begrijpen en dan snap ik dat de pers verslag wil doen.

Syane, Iertje81 en citroenrasp vinden dit leuk.
  14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.571
    8.690
    113
    Vrouw
    Ik heb ook nergens gezegd dat ik het hier mee eens ben, zeker niet dus. Maar het ging erom dat kleinelai vind dat ALLE kerken gewoon dicht moeten. Daar was mijn reactie op.

15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Even dat ik het goed begrijp: jullie werden bij elkaar geroepen om onder andere te leren hoe (niet) met de pers te spreken. Als er journalisten zouden komen omdat er een jongere in een jeugdgevangenis was geplaatst? En de pers zou de kerk mogelijk de schuld geven van de daden van die jongere?
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt nog nooit zoiets hebt gehoord en de jongeren die ik in een jeugdgevangenis heb geplaatst, zijn niet meer op 2 handen te tellen...
    Voor mijn nieuwsgierigheid: werd er ook gesproken over wat die jongen had gedaan en hoe daar mee om te gaan of ging het meer om de pers?

Syane vindt dit leuk.
  16. Elizah

Elizah Niet meer actief

In het ernstigste nivo staat er dat er verzwarende maatregelen zijn: geen kerkdiensten meer.
    Due routekaart is gemaakt omdat de overheid (door de grondwet) kerken en andere gebedshuizen wettelijk niet mag verplichten om te sluiten. Met deze routekaart wil men aan de buitenwereld te laten zien dat wij door deze vrijstelling niet denken dat wij ons nergens aan hoeven te houden. We willen dus duidelijkheid te scheppen.
    De horeca, knvb, winkeliers enz zouden ook met een routekaart kunnen komen als ze dezelfde positie zouden hebben als de kerk, maar die hebben ze dus wettelijk niet.

17. prjbt

prjbt Niet meer actief

Weet je waar mijn mond van open valt dat het hier al pagina lang gaat over corona en kerken.

Wellicht tijd voor een topic in het corona sub forum en hier weer lekker luchtige onderwerpen?

Bellybell en Iertje81 vinden dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

En dat is dus precies het euvel. Dat is die voorrangspositie waarvan veel mensen willen dat die verdwijnt.
    Er is door Corona al vreselijk veel veranderd wat eerder nooit mogelijk was, en dat moet dus nu ook voor kerken gelden. De overheid moet kunnen beslissen die dicht te gooien.

19. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.571
    8.690
    113
    Vrouw
    Dat is niet helemaal waar. Toen de scholen dicht waren, was er nog steeds publiek aanwezig bij verschillende live shows. Natuurlijk veel minder dan normaal en op afstand, maar dat is dus ook wat er in kerken gebeurd. En ook bij de overheid is er niets op slot gegaan. Bijna alles ging gewoon live door, tot deze afgelopen week.

20. Elizah

Elizah Niet meer actief

Dan moet iedereen dus bij de overheid zijn en niet bij ons, als kerken, die ons gewoon aan de maatregelen houden.
    Daarom had ik eigenlijk wel verwacht dat de uitslag van de verkiezingen wat anders zou zijn.
    Maar een grondwet veranderen, ik denk niet dat dat snel gaat gebeuren, als dat überhaupt kan.

Deel Deze Pagina