Waar valt jouw mond van open? Deel 7

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb al eerder gezegd dat voor de overheid wat mij betreft hetzelfde moet gelden en live shows ook zo.

JupitR vindt dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

En de verantwoording van de kerken is dus het uit zichzelf doen. In de eerste lockdown was dat gedeeltelijk zo, maar nu al lang niet meer. Daarna zijn de kerken open gebleven waar de rest dicht moest. Dat een kerk het grondwettelijk mag is 1 ding, maar solidair is iets anders en dan moet men ook niet zeuren als er onbegrip en commentaar is.

Novi vindt dit leuk.
  3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.574
    8.693
    113
    Vrouw
    Dat is je goed recht, maar daar gaat het nu toch niet om? Het gaat erom dat mensen vinden dat de kerken nu hun deuren moeten sluiten. En dat hoeft dus niet, dus waarom zouden ze dat doen? Net als dat die live shows idd gewoon doorgaan. Ik kan er wel wat van vinden, maar ze doen gewoon wat dus toegestaan is. Zo ook bij de kerken. De discussie over die uitzonderingspositie wel/niet hebben we hier al maanden geleden ergens gehad herinner ik me.

4. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.150
    1.838
    113
    Heb je gelijk in.
    Als je de nieuws ziet en hoord lijkt de kerk onschendbaar.
    En ja er zijn kerken die goed hun best doen maar als het moet kunnen ze ook gewoon open.

Hoop dat er een hoop recht gaat getrokken worden.
    Maar denk niet dat dit gaat gebeuren.
    Dus ja moeten het maar accepteren dat geloof boven alles gaat.
    Terwijl er zoveel meer echt belangrijk zijn zoals onderwijs voor iedereen open.

Anna009, Iertje81 en tuc vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Uit solidariteit dus. Laten zien dat je je niet verheven voelt boven de rest van de bevolking.

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Natuurlijk kan de wet veranderd worden, kijk maar wat ze allemaal doorheen hebben gejast, dat vond iedereen prima. Nu komt er weer een, wet testbewijzen covid 19, kennelijk ook oa voor scholen. Laten wij het dan ook voor kerken gaan invoeren. Oh nee die zijn weer uitgezonderd.

Syane, Iertje81, Novi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.574
    8.693
    113
    Vrouw
    Uit solidariteit nemen wij maatregelen, die dus officieel niet hoeven. Uit solidariteit lopen wij met mondkapjes op, terwijl we werkelijk niemand tegen komen binnen de 2/3 meter. En noem maar op. De kerken die dit weekend hun deuren voor iedereen hebben opengezet, zonder maatregelen, hebben in principe niets verkeerds gedaan. Maar ik sta er niet achter, omdat ik/wij dus ook solidair zijn. En gelukkig is onze kerk alleen maar op een positieve wijze in het nieuws hiermee gekomen. Zo kan het gelukkig ook.

8. Elizah

Elizah Niet meer actief

De verantwoording voor wie? Voor de mensen voor wie t toch nooit goed is?
    Wij hebben de verantwoording om de volksgezondheid niet in gevaar te brengen. En daar houden we ons aan.
    Het woord solidair geldt beide kanten op. En zeuren over onbegrip en commentaar, daar zal ik ook mee ophouden.
    t Is gewoon duidelijk: de kerken moeten sluiten.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk door deze zin dat je echt niet snapt hoe het voor de rest van NL voelt.

wishfulthinking, sprits, Nehneh en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.081
    14.794
    113
    Vrouw
    Ja dat zouden ze kunnen doen, maar dat wordt niet gedaan!
    Enig idee hoeveel kerken er in Nederland zijn? Ik heb geen idee, maar het zijn er veel, heel veel. Alleen in Urk heb je er, neem ik, al een stuk of 20!
    Nu zijn er 3 kerken die de adviezen naast zich neerleggen en nu zijn alle kerken het pispaaltje. Opnieuw.

Is het jaloezie dat mensen nu roepen dat de kerken uit solidariteit moeten sluiten?
    Net als kleine kinderen zeggen: "ja maar hij doet het ook, dan wil ik ook?"
    Wat is dat?

Felice vindt dit leuk.
  11. Elizah

Elizah Niet meer actief

Ik denk dat we maar beter kunnen stoppen met netjes uitleg geven. t Is toch nooit goed. Ze zijn pas tevreden als we de kerken sluiten.
    Ik hoop dat er snel meer mogelijkheden komen voor iedereen. Dan hebben mensen meer te doen als alleen op ons te letten.;)

Gewooniemand, Bloempjelief en Zxcvb vinden dit leuk.
  12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.574
    8.693
    113
    Vrouw
    Jawel, dat snap ik zeker wel. De rest van NL wil namelijk 1 ding; kerken dicht.
    Maar hier zullen we het nooit met elkaar eens worden.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ze moeten sluiten zolang de maatregelen zo zijn ja.
    Hoe kun je verantwoorden aan de maatschappij dat de kinderen weer thuis zitten van school en nog steeds van de bso, maar de kerk is open, hoe kan dat nou? Wat is de kerk meer dan school?
    Puur omdat het grondwettelijk niet mag?

En wat is het verschil qua besmettingsgevaar van een kerk en een restaurant, iedereen zit op een vaste plek en er is maar een fractie aanwezig van wat er in past?

wishfulthinking, Bellybell, Nehneh en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Elizah

Elizah Niet meer actief

En dat is het grootste probleem. Het gaat er niet om hoe t voor je voelt, hoe rot alles ook is. Het gaat er om wat mag. En op basis van de grondwet mag het. En al passen we ons aan alles aan met van allerlei maatregelen, t zak nooit goed genoeg zijn als de rest van NL het beoordeeld op basis van gevoel.

Maar k stop er over, ik ga maar eens genieten van de zon. Dat mag gelukkig wel. :)

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ja natuurlijk willen we nu de kerken dicht. Dat is toch volkomen logisch? Ik snap niet dat je dat niet begrijpt

Soturi, Dubbelgeluk en Novi vinden dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

En dat bedoel ik dus, je doet wat grondwettelijk mag en het maakt "jullie" dus geen bal uit hoe wrang dat voor anderen is.

Nehneh en Novi vinden dit leuk.
  17. Elizah

Elizah Niet meer actief

Die vragen heb ik dus ook, want ik denk dat er veel meer zou kunnen als dat nu mag. Dus gewoon de BSO open en de horeca.
    Maar ja, wie ben ik. Er is zoveel krom momenteel.

18. Elizah

Elizah Niet meer actief

Bedankt voor je vooroordeel. Fijne dag verder!

19. tuc

tuc Niet meer actief

Dat vind ik ook. Er kan veel meer nu. Maar zolang dat niet kan moet dat voor iedereen gelden.

20. prjbt

prjbt Niet meer actief

Nogmaals meiden kunnen jullie deze discussie in een topic in het corona sub forum verder voeren?

Dit hoort hier mijn inziens niet thuis.

Namens mij en ik denk een hoop anderen alvast bedankt!

Kolibrie2, Snoopy1979 en Iertje81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina