Waar valt jouw mond van open? Deel 7

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is precies wat jij schrijft: het doet er niet toe hoe het voelt, het gaat erom wat mag.

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.574
    8.693
    113
    Vrouw
    Nee ik begrijp dat niet. Ik wil namelijk dat ook de winkels weer geheel opengaan, met de maatregelen die ze vorig jaar ook hadden. Ik wil dat de terrassen weer opengaan, de dierentuinen, enz... en werkelijk alle mensen die ik spreek willen dit ook. En als ik zo eens de reacties lees onder berichten van nos, nu, ad, enz... wil het gros van NL dit ook. Dus nee, ik begrijp niet dat jij en anderen hier juist nu de kerken dicht zou willen.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik wil ook alles open, maar wel alles gelijke regels.

4. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.479
    6.092
    113
    Vrouw
    Wat een dooddoener is dit toch altijd, het is een forum. Dat een onderwerp wat meer aandacht krijgt in een topic is toch prima. Scrol je wat pagina’s door, kom je later terug. Valt me op dat dit steeds gebeurd, als het even niet in het straatje past moet er maar gelijk een heel topic voor worden geopend.

Daar valt mijn mond weer van open. Niets zo vervelend wanneer een discussie door zo’n reactie wordt onderbroken.

Ansel, SAARC, Nehneh en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.574
    8.693
    113
    Vrouw
    En dat is er dus niet, dat is duidelijk. De kruidvat mag open, de action niet. Of moet de kruidvat hun deuren ook maar sluiten, omdat de action dat moe(s)t? Er is ook geen algehele lockdown van kracht. Er is zoveel nog open (gelukkig). Hopelijk mag binnenkort iedereen zn deuren weer openen, is iedereen weer blij en komt en wordt er hopelijk ook wat minder op elkaar gelet.

6. prjbt

prjbt Niet meer actief

Ik vind het zonde van het mooie, luchtige topic dat dit was.

En dan vind ik het oprecht jammer dat deze discussie (waarvan ik overigens vind dat het goed is dat hij gehouden wordt) die op dit subforum niet thuis hoort het hele topic over neemt.

Maar goed dat is dan mijn mening.

Snoopy1979 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  7. Elizah

Elizah Niet meer actief

Ik heb t nog even teruggelezen en t staat er idd zo.
    Maar zo bedoel ik t eigenlijk niet.
    Het maakt het allemaal zo lastig omdat het op 2 manieren kan worden beoordeeld.
    Wat mag? Hoe voelt het voor een ander?
    In mijn ogen is er voor een tussenweg gekozen door niet alles te doen wat mag, maar strenge maatregelen te nemen. Maar helaas blijft t gevoel van veel mensen hierdoor onveranderd en vinden zij dat t gewoon niet kan, uit solidariteit.
    En dat is t pijnpunt.

Ik hoop dat er binnenkort gewoon weer een hele hoop kan en mag, voor iedereen.
    Want niemand wordt hier blij van.
    En hiermee sluit ik t af.

8. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Wat een felle discussie hier. Ik kan mij er weinig bij voorstellen bij die scherpe tegenstelling tussen gelovig-niet gelovig (als Belg). Maar ik moet zeggen dat ik beide partijen wel wat begrijp.
    Mensen met een uitzonderingspositie zijn nooit leuk en wekken 'wrevel' op.
    Solidariteit is voor veel mensen belangrijker dan geloof.
    Maar ook:
    In België zijn alle winkels nu op afspraak, behalve een paar uitzonderingen (voeding, boeken- en kranten, bloemen- en planten, ...). Vragen we van hen ook solidariteit met de andere winkels? Nee, daarvan aanvaarden we de uitzondering. Hetzelfde geldt voor 'de Kerk', heb ik het idee. Ze hebben een uitzondering gekregen (of we het daarmee eens zijn of niet) en de meesten houden zich aan de maatregelen binnen die uitzondering. Waarom vragen we van hen dan wel solidariteit?
    Ik denk dat iedereen het allemaal grondig beu is en dat iedereen al lang op de tippen van z'n tenen loopt. Laten we daarom gewoon eens luisteren naar elkaar en hopen dat het allemaal, voor iedereen, gewoon weer normaal wordt.

PS: De agressie (waarmee de discussie begon, dacht ik) keur ik uiteraard niet goed, maar dat heeft niks met religie of geloof te maken, dit is een persoonlijke daad.

Loveloes, toch3, S2909 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Ik vind dat je het mooi verwoord hebt. Dankjewel!

10. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    @Iertje81 om nog even terug te komen op de uitzending van umberto. Ik heb het nog niet gezien maar zag wel een statement dat mensen zijn weggestuurd om escalatie te voorkomen. Begrijp ik ook wel omdat het voer is voor de mensen die erop kicken om rotzooi te trappen. Daarom is er ook eigenijk niet echt politie ingezet.

11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ik zag gisteren een klein stukje. Er zat een journalist aan tafel bij Umberto en er werd een filmpje vertoond. Daarop zei de agent: ‘wegwezen anders word je aangehouden’
    Dat vond ik de omgekeerde wereld op dat moment op dat filmpje.
    Ik weet niet wat eraan voorafging of wat er gebeurde daarvoor maar puur daarop gebaseerd vond ik het heel gek.
    Nu weet je natuurlijk nooit wat er mogelijk gemanipuleerd is of geknipt of whatsoever maar het kwam raar over.
    En nogmaals: ik zeg dit nu niet om een hele stad of dorp of wat dan ook onderuit te halen of te bashen maar m’n mond viel wel even open.

Ysabella vindt dit leuk.
  12. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Als dat fragment van powned is is dat tegen de jongens die in de auto stapten gezegd. In dat filmpje is het wel duidelijk dat het tegen hen gezegd wordt. Je ziet dan de het gezicht van de agent naar de jongens gericht. Ik ga nog even kijken of ik het online teug kan vinden van Umberto.

13. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Mijn mond valt ervan open dat er Umberto in plaats van Humberto wordt geschreven ;);)

(Niet persoonlijk aan iemand gericht)

Lumihiutale, Linda86, Nehneh en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je hebt gelijk hoor enne even door scrollen is er niet bij. Ik sla hele pagina's over maar het gaat gewoon weer door en door ;)
    Laat ze een kopje kerken en geloof in Corona tijd aanmaken in het Corona forum.

MotherPrincess en prjbt vinden dit leuk.
  15. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.150
    1.838
    113
    Een gelovige kan niet geloven wat wij niet gelovige voelen.
    En een niet gelovige kan niet geloven wat een gelovige voeld.

Ofzo iets.

citroenrasp vindt dit leuk.
  16. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Voor de liefhebbers

17. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    @Iertje81 ik heb het gezien. De agent had het niet tegen de 'journalist' maar tegen de jongens. Je hoort die van powned zeggen: wegwezen? Nummerborden noteren! Ik zag nu ook voor het eerst dat degene die met z'n auto tegen hem aan reed zijn dochter in de auto had. Ik denk dat het voor haar een hele naar ervaring is geweest dat haar vader zo op iemand in rijdt. Nu heb ik niet zo'n hoge pet op van powned maar bewust tegen iemand aanrijden of schoppen ed is gewoon vreselijk gedrag dat niet goed te praten is. Hopelijk krijgen ze er een fatsoenlijke straf voor.

SAARC en Mapje vinden dit leuk.
  18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home

Je geloof is voor jezelf lijkt mij niet om te laten zien dat je naar de kerk gaat
    Tenminste dat dacht ik maar blijkbaar zat ik fout en gaat het erom dat er zoveel mogelijk mensen samen moeten komen
    Dan is het dus niet iets van jezelf

Magnolia29 vindt dit leuk.
  19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.445
    21.836
    113
    Of juist wel, als je beide (geweest) bent? Vroeger ongelovig en nu gelovig, of andersom. Ik heb namelijk helemaal niet het idee dat ik niet- of andersgelovigen niet begrijp (dat is iets anders dan het er mee eens zijn uiteraard).

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.445
    21.836
    113
    Ik begrijp jou wel en zo sta ik er zelf ook in. Maar kennelijk is het voor sommigen belangrijk om iets samen te doen, in dit geval samen naar de kerk gaan. En dat is echt niet alleen voor christenen zo, kijk maar naar hoe het bij moslims gaat tijdens ramadan; per se samen vasten willen verbreken terwijl dat toch totaal geen vereiste is.

Dat je samen naar een gebedshuis wil gaan lijkt mij persoonlijk iets anders dan naar een gebedshuis gaan om gezien te willen worden. Maar wat de achterliggende reden ook is, in beide gevallen zou ik dat voorlopig gewoon even achterwege laten.

Anna009 en MamavanLieverd vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina