Hahaha Zwemjuf, 2 jaar Kok, 3 jaar Receptioniste, 2x 5 maanden Gezinsvoogd/Jeugdbeschermer, 14 jaar That’s all
Ondanks dat ik nog nooit verder dan 75 km van mijn geboorte plek ging wonen, kan ik mij dat dus wel inbeelden dat je niet echt wat mist. Soms praten wij daar ook over hier thuis en wij hebben alle 2 zo niet iets, wat ons persé in België zou houden. Hadden we geen kinderen gehad, we woonden hier ook al lang niet meer, daar bestaat weinig twijfel over
Dat deed mijn dochter ook op die leeftijd. Zodra ik zei dat het mooi weer zou worden (in de winter) trok zij een zomerjurkje aan.
In NL was ik ook niet zo'n held hoor Mijn man is zelfs voor mij als Hagenees in een klein provinciestadje gaan wonen omdat ik het in de grote stad maar niks vond Met het buitenland had ik kennelijk minder problemen. Overigens vond mijn man het uiteindelijk in Zeeland ook veel fijner dan in Den Haag en hij heeft het er wel eens over dat als we toch (om welke reden dan ook) terug zouden gaan dat het dan wel weer Zeeland moet worden...
Dat er net reclame voorbij kwam van een leuk zomerjurkje. Ik doorklikken. Kost ie 1041 euro Toch maar even niet
Ik realiseer mij nu pas hoe goed het geregeld is in NL. En hoe vlot alles verloopt. 6 maanden in het buitenland en ik sta nog niet ingeschreven ! Kost ook een hoop geld trouwens dat inschrijven. En idd fatsoenlijke straten zonder elke kuil te ontwijken. Verkeersregels ook zoiets wat ze hier niet kennen. En je moet hier echt met contant geld lopen want idd niet elke winkel kun je pinnen. Voor school schriften/potloden/verschorten etc zelf aanschaffen. Een vrijwillige eigen bijdrage heb je hier niet maar een verplichting van honderden dollars per schooljaar per kind. Overal achter aan bellen. En ga zo maar door. Nee, Nederland is zo slecht nog niet geregeld!
Oh ja die wegen... Hier moesten ze laatst verderop in de straat gas aanleggen voor mensen die dat nog niet hadden, moesten ze een stuk weg eruit halen, laten ze dat gat gewoon half open School heb je hier 2 soorten: openbaar en privé. Privé klinkt goed maar van wat ik begreep (o.a van mijn schoonzus, haar kinderen zitten op zo'n school) dat het echt niet anders is dan staatsonderwijs. Dus mijn kinderen gaan gewoon naar een gewone school. Alleen als H naar de middelbare moet waarschijnlijk wel privé, aangezien die school op een paar meter afstand van ons huis zit. En je moet idd ook alles zelf kopen hier; boeken/schriften/schooluniform etc. Maar voor de rest is het onderwijs wel gratis. Zelfs universiteiten kosten niets, dat vind ik dan wel weer mooi. Toen ik mijn verblijfsvergunning ging aanvragen kregen we ook een paar keer andere vereisten te horen, de één vroeg 5 pasfoto's en de ander 4, volgens de één hoefde een geboorteakte ook niet maar dat betwijfelde ik gelijk want ze zijn hier echt dol op geboorteakten. En ik had achteraf natuurlijk gelijk. Hoe vaak mijn man al in 2 jaar tijd een geboorteakte moest aanvragen ivm bepaalde dingen regelen bij instanties. En als je iets wil regelen moet je erg vroeg zijn want ze werken vaak maar tot 1 uur in de middag ('s zomers gaan ze vaak nog vroeger dicht) en gaan dan vaak gewoon biet meer open. En dan een ontzettend lange rij voor je want alleen 1 medewerker etc. Gelukkig hoef ik niet vaak bij instanties te zijn, dus dat scheelt wel enigszins. Dat soort dingen zijn best irritant soms, en natuurlijk ontzettend geregeld in NL! Ik begrijp van mezelf nu ook echt niet wat ik daar destijds in NL zo slecht aan vond.
Ik kreeg vandaag de Whats up je boterham scheurkalender binnen, dit is dus de quote van dochter Sorry alvast voor de scheve nekken
Hadden vandaag gereserveerd bij de kinderboerderij en het was er heel rustig. Vandaar gelijk naar speeltuin in de park doorgelopen en niet normaal hoeveel volk er wasEen stuk of 30 mensen in de rij bij de ijscokar, waar echt geen afstand van 1,5 bewaard werd, buiten dat alle bankjes bezet waren, zaten er heel veel mensen gewoon op de grond te picknicken in grote groepen. Zijn er maar snel weer weggegaan, zo druk heb ik het niet eens buiten corona gezien in een park.
Mijn mond valt dan weer open dat je kon reserveren? Kinderboerderijen mogen toch nog helemaal niet open?
Met dit weer en alles gesloten vind ik dit dan eigenlijk niet verbazend. Mensen willen toch zoveel mogelijk genieten van het mooie weer. Hoe meer je sluit des te minder plekken er zijn om dat te doen en hoe drukker het per plek dus wordt.
Dat m’n moeder en C zojuist met Ies gingen fietsen (zij lopen uiteraard) en dat ze het opeens snapte. Ze fietste zo weg! Trotse mama hier ❤️
Dat de co assistent de aantekening in L der dossier niet gelezen had en mijn waarschuwing niet serieus nam. Hij hoort de komende dagen niet goed meer en ze heeft ‘m flink geslagen. Ook het ding waarmee die in der oren wilde kijken heeft ze in zijn gezicht geduwd Toen is die maar gestopt. leest ie daarna in der dossier: L werkt heftig tegen tijdens lichamelijke onderzoeken, hou hier rekening mee Ik had m ook nog gewaarschuwd