Waar valt jouw mond van open? Deel 7

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.959
    33.634
    113
    Hahaha :roflmao:

Zwemjuf, 2 jaar
    Kok, 3 jaar
    Receptioniste, 2x 5 maanden
    Gezinsvoogd/Jeugdbeschermer, 14 jaar

That’s all :cool:

Magnolia29 en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.959
    33.634
    113
    :p

Magnolia29 vindt dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.763
    18.879
    113
    Vrouw
    Ondanks dat ik nog nooit verder dan 75 km van mijn geboorte plek ging wonen, kan ik mij dat dus wel inbeelden dat je niet echt wat mist.
    Soms praten wij daar ook over hier thuis en wij hebben alle 2 zo niet iets, wat ons persé in België zou houden.
    Hadden we geen kinderen gehad, we woonden hier ook al lang niet meer, daar bestaat weinig twijfel over :D

citroenrasp vindt dit leuk.
  4. Armina

Armina Niet meer actief

Dat deed mijn dochter ook op die leeftijd. Zodra ik zei dat het mooi weer zou worden (in de winter) trok zij een zomerjurkje aan.:D

Indiana vindt dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.497
    21.907
    113
    In NL was ik ook niet zo'n held hoor :o: Mijn man is zelfs voor mij als Hagenees in een klein provinciestadje gaan wonen omdat ik het in de grote stad maar niks vond :roflmao: Met het buitenland had ik kennelijk minder problemen. Overigens vond mijn man het uiteindelijk in Zeeland ook veel fijner dan in Den Haag en hij heeft het er wel eens over dat als we toch (om welke reden dan ook) terug zouden gaan dat het dan wel weer Zeeland moet worden... :rolleyes::roflmao:

6. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik zat net Legally Blonde te kijken. Die film is al 20 (!!!) jaar oud!!! :eek::eek::eek:

Dubbelgeluk, toch3, Iertje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.586
    113

Maar nog steeds leuk!!!!!

Kleintjuh85 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.311
    113
    Vrouw
    En wij dus ook 20 jaar ouder hahahaha

Magnolia29 en citroenrasp vinden dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.601
    31.081
    113
    Vrouw
    Dat er net reclame voorbij kwam van een leuk zomerjurkje.
    Ik doorklikken. Kost ie 1041 euro :eek:
    Toch maar even niet :roflmao:

Madelie, suus1983, NiVa0230 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik realiseer mij nu pas hoe goed het geregeld is in NL. En hoe vlot alles verloopt. 6 maanden in het buitenland en ik sta nog niet ingeschreven ! Kost ook een hoop geld trouwens dat inschrijven.

En idd fatsoenlijke straten zonder elke kuil te ontwijken. Verkeersregels ook zoiets wat ze hier niet kennen. En je moet hier echt met contant geld lopen want idd niet elke winkel kun je pinnen. Voor school schriften/potloden/verschorten etc zelf aanschaffen. Een vrijwillige eigen bijdrage heb je hier niet maar een verplichting van honderden dollars per schooljaar per kind. Overal achter aan bellen. En ga zo maar door.
    Nee, Nederland is zo slecht nog niet geregeld!

olleke en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Cheapskate! :roflmao:

citroenrasp en Mamafiets vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.497
    21.907
    113
    Oh ja die wegen... :| Hier moesten ze laatst verderop in de straat gas aanleggen voor mensen die dat nog niet hadden, moesten ze een stuk weg eruit halen, laten ze dat gat gewoon half open :eek: School heb je hier 2 soorten: openbaar en privé. Privé klinkt goed maar van wat ik begreep (o.a van mijn schoonzus, haar kinderen zitten op zo'n school) dat het echt niet anders is dan staatsonderwijs. Dus mijn kinderen gaan gewoon naar een gewone school. Alleen als H naar de middelbare moet waarschijnlijk wel privé, aangezien die school op een paar meter afstand van ons huis zit. En je moet idd ook alles zelf kopen hier; boeken/schriften/schooluniform etc. Maar voor de rest is het onderwijs wel gratis. Zelfs universiteiten kosten niets, dat vind ik dan wel weer mooi.

Toen ik mijn verblijfsvergunning ging aanvragen kregen we ook een paar keer andere vereisten te horen, de één vroeg 5 pasfoto's en de ander 4, volgens de één hoefde een geboorteakte ook niet maar dat betwijfelde ik gelijk want ze zijn hier echt dol op geboorteakten. En ik had achteraf natuurlijk gelijk. Hoe vaak mijn man al in 2 jaar tijd een geboorteakte moest aanvragen ivm bepaalde dingen regelen bij instanties. :rolleyes: En als je iets wil regelen moet je erg vroeg zijn want ze werken vaak maar tot 1 uur in de middag ('s zomers gaan ze vaak nog vroeger dicht) en gaan dan vaak gewoon biet meer open. En dan een ontzettend lange rij voor je want alleen 1 medewerker etc. Gelukkig hoef ik niet vaak bij instanties te zijn, dus dat scheelt wel enigszins.
    Dat soort dingen zijn best irritant soms, en natuurlijk ontzettend geregeld in NL! Ik begrijp van mezelf nu ook echt niet wat ik daar destijds in NL zo slecht aan vond. :o:

Lola1982 vindt dit leuk.
  13. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik kreeg vandaag de Whats up je boterham scheurkalender binnen, dit is dus de quote van dochter :rolleyes:

Sorry alvast voor de scheve nekken :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Driessen21, reckless, TotalBella en 12 anderen vinden dit leuk.
  14. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    Hadden vandaag gereserveerd bij de kinderboerderij en het was er heel rustig. Vandaar gelijk naar speeltuin in de park doorgelopen en niet normaal hoeveel volk er was:eek::eek:Een stuk of 30 mensen in de rij bij de ijscokar, waar echt geen afstand van 1,5 bewaard werd, buiten dat alle bankjes bezet waren, zaten er heel veel mensen gewoon op de grond te picknicken in grote groepen. Zijn er maar snel weer weggegaan, zo druk heb ik het niet eens buiten corona gezien in een park.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  15. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.613
    8.737
    113
    Vrouw
    Mijn mond valt dan weer open dat je kon reserveren? Kinderboerderijen mogen toch nog helemaal niet open?

16. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Met dit weer en alles gesloten vind ik dit dan eigenlijk niet verbazend. Mensen willen toch zoveel mogelijk genieten van het mooie weer. Hoe meer je sluit des te minder plekken er zijn om dat te doen en hoe drukker het per plek dus wordt.

SAARC en Axia vinden dit leuk.
  17. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.959
    33.634
    113
    Dat m’n moeder en C zojuist met Ies gingen fietsen (zij lopen uiteraard) en dat ze het opeens snapte. Ze fietste zo weg!
    Trotse mama hier ❤️

18. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

1 dec 2019
    1.011
    1.722
    113
    Vrouw
    In België zijn ze gewoon open, wel op afspraak en alleen 30 minuten.

19. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.613
    8.737
    113
    Vrouw
    Aha! Ik ging automatisch uit van NL ;)

goblins vindt dit leuk.
  20. Neilia

Neilia Niet meer actief

Dat de co assistent de aantekening in L der dossier niet gelezen had :rolleyes: en mijn waarschuwing niet serieus nam.
    Hij hoort de komende dagen niet goed meer en ze heeft ‘m flink geslagen.
    Ook het ding waarmee die in der oren wilde kijken heeft ze in zijn gezicht geduwd :|
    Toen is die maar gestopt.

leest ie daarna in der dossier:
    L werkt heftig tegen tijdens lichamelijke onderzoeken, hou hier rekening mee
    :roflmao:
    Ik had m ook nog gewaarschuwd

Gewooniemand, Zxcvb, toch3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina