Zij denkt dat dus van wel. Ik heb geen idee, ik heb er geen mening over. Mijn kinderen zingen zulk soort liedjes niet, dus ik maak me er niet zo druk om. Op de school van deze mevrouw zingen ze zulk soort liedjes blijkbaar wel en dit jaar dus niet.
Dit is het Koningsspelen lied van dit jaar, de school van je kinderen doet daar niet aan mee? Oprecht geïnteresseerde vraag trouwens!
Onze school doet ook nooit mee aan de Koningsspelen. Komt nooit lekker uit qua kalender en vakantie en er zijn zoveel thema's dat school deze overslaat. Er is wel altijd een sportdag en meerdere sportacties, maar Koningsspelen hebben ze bij mij nog nooit iets mee gedaan. De liedjes worden wel gebruikt bij activiteiten en het is niet ivm religie of dergelijke.
In de eerdere screenshot werd trouwens ook gerefereerd aan genderneutraliteit, waar zit dat dan? Ik vind de term een beetje jammer, zonde dat ze dat niet even hebben gecheckt, maar ik snap wel dat de groepen die dit hebben gemaakt (kinderen onder de 14 en mensen boven de 35) dit niet hebben geweten en zeker niet expres hebben gedaan. Van mij mogen mijn kinderen dit zingen.
We hebben meerdere keren meegedaan met de Koningsspelen, maar dan zonder de liedjes die er voor gemaakt worden.
Mij mond valt open van de discussie die ik hier lees Hoe druk kunnen we ons weer maken over een onschuldig bedoeld kinderliedje. Poeki Ajam? Klinkt een beetje als nieuw soort sambal eigenlijk U ziet... Ik ben niet zo thuis in het Indonesisch. Behalve dan het eten
Tja, ik vind dat dus rcht niet nodig. Die jongeren kunnen zo veel bedenken onder elkaar. Ik vind niet dat we rekening hoeven houden met elke taal die ergens ter wereld gesproken wordt.