Goeie om in gedachten te houden. Had hier een streep voor de keuken getrokken en ze mocht met dr schoenen niet over de lijn. Stond ze op dr sokken naast me. Technisch goedgekeurd toch?
Slim! Hier ook zo ern letterlijk typetje. Als ik zeg dat hij 1 minuut geduld moet hebben gaat hij tot 60 tellen ..
Kijk dat is natuurlijk onzin dat zo'n moeder zich daar mee gaat bemoeien. Juf weet dat prima zelf en als je dat wil bespreken is dat zoals je zegt 1 op 1
slimmerik. Dat zou die van ons dus ook doen. Inmiddels redelijk mijn taalgebruik aangepast om dat uit te sluiten hahaha
Wij letten ook expliciet op de bewoording. Wanneer t niet gevaarlijk is laten we ruimte over uiteraard, soms is t verdraaide goed voor je zelfvertrouwen om iemand te "outsmarten" . Alleen toen was ik bezig met een pan olie op t vuur en vond ik dat iets té tricky. Zelfde als met klussen, soms mag ze helpen, soms wacht ik bewust tot ze op bed ligt. Dr fiets verstellen is geen issue, ik pak een gereedschapskist en haal t gevaarlijke spul als messen, zagen, bijtels en priemen er gewoon uit en ze blijft netjes naast me zitten en geeft de goede schroevendraaiers, steek of ringsleutel aan. Boren mag ze me meehelpen maar dan doe ik eerst dr haar invlechten, uitleggen waarom ik dat doe, leidingzoeker erbij en dan samen met de boormachine op laag touren. Zo samen de krabpaal opgehangen, ging hardstikke goed. Stelt niet veel voor, maar zij was super trots én had de tekening goed afgelezen. (en ik leg de accu's apart van de boor...) Opa was super trots, jammer dat mn vader t niet meer meemaakte, die had t niet droog gehouden. Zo leerde ik t namelijk ook van hem, echt al vanaf heel jong. Nu zo veel plezier van (al ben ik wel veel verder als wat hij me ooit heeft kunnen leren, maar wel vanuit die basis) Maar bijv. wandcontactdozen (WCD's) wil ik haar niet slimmer maken dan strikt noodzakelijk. De spanning is er dan wel vanaf, maar ze hoeft nog niet te weten dat er iets achter zit. Want dan wil ze weten hoe t precies werkt maar dat vraagt ze niet, dat zoekt ze "zelluf" dan wel uit... Dus WCD's dan maar met een zaklamp in de avond ofzo.
Wat super leuk dat ze op deze manier zoveel leert!! Onze zoon mocht ook al vroeg in de keuken staan. Hij stond met 1.5 deeg te rollen Hij is net 7 en mag met scherpe messen inmiddels al 1.5 jaar snijden maar onder begeleiding en met klauwen om te proberen te voorkomen dat je in de vingers snijd. Met duidelijke uitleg en inderdaad wat je schrijft de waarom. Vorig jaar kreeg hij met zijn verjaardag een eigen hand boor, figuurzaag, zaag, gereedschapsgordel, schroevendraaier en natuurlijk een gereedschapskist. Grappig hoe snel hij dit oppikt en lol er aan beleeft. Laatst cake gemaakt en ik was zijn hulp haha
Haha geweldig zulke dingen. Hier ook zo'n slimmerik. Toen onze jongste twee was zei ik een keer tegen hem dat hij niet met volle mond mocht praten. Hij stak zijn vinger in zijn (half)volle mond en zei toen: "die is niet vol, hier kan nog wat bij" Sindsdien zeggen we maar dat ze niet met eten in hun mond mogen praten
Ben nieuwsgierig of je de tegels hebt gelegd met van die kruisjes zodat je wel overal een even dikke voeg hebt? En ook al heb je die gebruikt vind ik het nog super knap. Ik heb het de mannen wel 100x zien doen maar doe het ze echt niet na. Mijn tip is om echt niet zelf te gaan afkitten. Dat is echt heel bewerkelijk en word snel lelijk als je daar niet handig in bent. En ga je het toch zelf doen. Veel zeepsop gebruiken zodat de kit flexibel en bewerkbaar blijft tot je de kitnaad mooi vind zitten.
Jaa, wel een levelsysteem gehaald want we hadden allebei nog nooit getegeld, maar we MOESTEN! Niemand meer te vinden, zelfs geen Pool meer hier in de buurt die veel zwart werken hier (Limburg, veel arbeidsmigranten in de zomers, veel van hun hebben wel wat klusadresjes hier ) Het is echt wonderbaarlijk goed gelukt. De plinten hebben we wel 1,5 week later geplaatst, die hebben we speciaal op maat laten snijden van de tegels. En die heeft mijn oom, master-kitter, afgekit. Kitten doe ik niet zelf, mijn man wel gewoon wat kleine klusjes... Maar het echte grote kitwerk laat ik liever over aan iemand die het geduld en de ervaring heeft
Denk dat de juiste materialen hierbij ook al heel veel waard is. We hebben goede lijm en alles gekocht om het allemaal goed te krijgen. Als je gaat lopen plaren met goedkope zooi, ja, dan vraag je er zelf om. Dat is het me niet waard
Mijn mond viel open van al die mensen in de te volle parken gisteren op koningsdag. Het maakt me gewoon verdrietig. Zelf was ik aan het werk in de wijkverpleging gisteren. Ik hou mijn hart vast de komende twee weken.
Hadden de terrasjes open geweest, was het veel meer verspreid. Mensen gaan toch naar buiten met mooi weer, dit had je aan zien kunnen komen...
Dat zal zo zijn. Maar mensen hebben toch zelf ook verstand vraag ik me dan af......... Ik begrijp het niet
Mijn mond valt open van het feit dat er een rij van uuuuren staat voor de nieuwe Primark in Rotterdam!
Mijn mond viel open dat ik gelijk kreeg van het UWV en ze het direct recht gaan zetten na enkel een telefoontje. Ben gewend dat het toch echt nodig is om na het telefoontje ook nog schriftelijk bezwaar te maken voor je na verlenging van het termijn een keer gelijk krijgt. En ze gaan er achteraan dat de boete uitbetaald wordt vanwege de veel te late beslissing want ze hadden mij moeten melden dat ik dit schriftelijk had moeten melden toen ik ervoor belde. (Ze zijn maar 3,5 maand te laat ofzo met beslissen )
Mijn mond viel open toen ik net langs de action liep (ik ging naar de AH) daar stond ook een rij van zeker een uur. Daar ga je toch niet vrijwillig in staan??
Ik ben inmiddels wel heel nieuwsgierig trouwens, want ik ben nog nooit in een primark geweest (er zit er hier geen en de enkele keer dat ik ergens winkel waar er wel 1 zit, nog nooit naar binnen geweest). Er loopt hier namelijk ook een topic over primark winkelen op afspraak, waar mensen midden in de nacht online waren om een tijdslot te bemachtigen. Dat maakt me dus nieuwsgierig.
Bespaar je de moeite. Ben er 1 of 2x geweest en wat een vreselijke winkel. Goedkope meuk en echt alles ligt door elkaar gesmeten.
Vanmorgen met de hond naar de dierenarts geweest voor controle en zijn jaarlijkse enting. Nu kreeg die dus 2 entingen dus ik thuis kijken in zijn vaccinatiepaspoort en heeft die er een enting tegen kennelhoest bij gekregen. Hier kwam ik helemaal niet voor. Hij heeft hem 1x eerder gehad maar dat was omdat die naar pension ging en daar is het verplicht en het is dus al helemaal niet de bedoeling dat die hem jaarlijks gaat krijgen Rare gang van zaken weer.