Waar valt jouw mond van open? Deel 7

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Inderdaad, zo ook Sylvana Simons die de koosnaampjes schatje, popje en meisje niet kan waarderen... Zeiken om het zeiken, mateloos irritant dat overal voortaan wat achter wordt gezocht en dat blijkbaar iedere simpele ziel daar zijn plasje over wil doen:eek::|

SAARC, Tulala en Gewooniemand vinden dit leuk.
  2. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
  3. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik zie best wel mooie dingen.
    Ik snap de grap denk ik niet?

5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Diamond painted :roflmao::roflmao::roflmao:

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.337
    113
    Vrouw
    Nou... Ik kan dit ook niet waarderen. Tuurlijk, mijn man of mijn moeder kunnen dit zeggen, maar als er iemand (lees: een man) mij aanspreekt met schatje of mevrouwtje oid... ik bijt zijn kop eraf! Dat gebeurt echt niet bij mij.
    (En ik kan echt genieten van de reactie van een man als ze doorhebben dat ze dat niet goed hebben aangepakt :))

7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.345
    8.847
    113
    Vrouw
    Dit dus idd. Zo jammer dat het voortaan op deze manier moet bij veel mensen... Ik heb ook respect voor mensen die ervoor kiezen zich wel te laten vaccineren.

SAARC en Gewooniemand vinden dit leuk.
  8. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.345
    8.847
    113
    Vrouw
    Axia, NiVa0230, flowertje36 en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. Armina

Armina Niet meer actief

Tja, volgens mijn vriend komt dat omdat mannen vroeger jagers waren op bewegend prooi. Potjes, broeken etc.. bewegen niet, dussss......... :rolleyes:

chrystel73, Kolibrie2, toch3 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zo gek vind ik dat niet:

Volgens Procter zijn de afgelopen jaren signalen binnengekomen dat er behoefte was aan een product dat voor ieder menstruerend persoon geschikt is, dus ook voor transgenders en mensen die zich zowel man als vrouw voelen maar door hun baarmoeder nu eenmaal niet onder de menstruatie uit kunnen.

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Volgens mij is maandverband toch wit en niet zichtbaar voor anderen? Of heb ik iets gemist? (Ben al jaren niet ongesteld geweest).
    Dus waarom kunnen die mensen die zich zowel man als vrouw voelen geen maandverband gebruiken? En anders moeten ze hun mannelijke gedeelte maar even op zij zetten tijdens het verschonen? Alhoewel ik mij niet kan voorstellen dat de vrouwelijke hormonen op dat moment niet overheersend zijn.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.871
    113
    Vrouw
    Misschien begrijp ik het wel helemaal verkeerd. Maar wat is het probleem dan van het gebruik van "normaal" maandverband?
    Is de pasvorm niet prettig voor een transgender? Of zit het probleem in de verpakking? En wat is er dan zo specifiek vrouwelijk aan een doorsnee pak maandverband?

Ik heb geen enkel probleem met "anders" geaarde mensen. Iedereen mag zijn wat hij of zij of het is. Maar als je normaal gevonden wil worden, dan moet je ook normaal doen. (En met normaal foen bedoel ik niet dat je je niet mag kleden of uiten Joe je eil zijn, maar dat je, wanneer je menstrueert, gewoon een pak maandverband koopt en gebruikt zonder te lopen zeveren dat je de verpakking niet vind passen bij Joe he je voelt.

Maar misschien komt het doordat die menstrueren personen gewoon heel erg ongesteld waren, en dan die je de dingen gewoon even niet zo rationeel :roflmao:

Nellie4, NiVa0230, chrystel73 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    Ok, en dan plak je dat doorsnee verband in de buurt van het gat van waaruit jij menstrueert, of je gebruikt er 2 om de boel beter op te vangen in plaats van huilend naar de media te rennen. Wat een ongelofelijk gejank om niets...

Soturi, NiVa0230, Zxcvb en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je googlet lees je dat het gaat om de verpakking. En het kan iets kleins lijken, maar de meesten van ons weten niet hoe een transgender zich voelt of iemand die zich zowel man of vrouw voelt. Want ze worden steeds meer geaccepteerd, maar moeten vooral niet zeuren. En een kleine aanpassing en dan is iedereen tevreden, en dat maandverbandmerk kiest daar zelf voor, ik vind dat juist mooi.

femkes, Chayammy en BliksemSter vinden dit leuk.
  15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.468
    30.871
    113
    Vrouw
    Nu vraag ik mij dus ineens af.
    Zijn het man naar vrouw transgenders die menstrueren? Of vrouw naar man?

Bij de eerste categorie kan ik me nog iets indenken dat zij het prettig vinden omdat de menstruatie hun extra vrouwelijk laten voelen. In dat geval lijkt me dat vrouwelijk verband dan ook het meest gewaardeerd wordt.
    Maar hier snap ik dan weer niet goed hoe dat precies werkt. Bij de operatie zit toch niet het plaatsten van een complete baarmoeder inbegrepen (zou ik best knap vinden) dus waar komt de prut dan vandaag zeg maar?

Bij de vrouw naar man categorie... slikken zij geen hormonen, waardoor de menstruatie juist weg blijft? Duscdan is heel de zooi niet meer nodig denk ik?

Ik heb een neef, die vroeger nicht was. Maar ben niet close genoeg met hem om dit door details te vragen :roflmao:

Gewoon een oprechte vraag. :)

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.184
    10.750
    113
    Het zal gaan om een specifiek groepje geboren vrouwen dat zich man voelt, maar daar nog niks op heeft ondernomen qua hormonen of operaties. In alle andere scenario's heb je geen maandverband nodig.

En hey, ook mannen dragen tegenwoordig bloemetjes op hun kleren, of een roze overhemd ;)

Ik vind dit ook een zeuren om het zeuren

chrystel73, Mamafiets en Gewooniemand vinden dit leuk.
  17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Van vrouw naar man. Er gaat vaak een hele tijd vooraf voordat iemand echt van geslacht gaat veranderen, dat beslis je niet zo even in een jaar. Dus al die tijd zal diegene hoogstwaarschijnlijk menstruaties hebben.

JupitR vindt dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Dat ik net overeind schiet na een bizarre droom, mix van realistisch en "gaat totaal niet gebeuren" mega feest in ons huis (nope, zowel voor als tijdens als na covid) dochter een tijdje niet gezien. Ff kijken waar ze uithangt. Alles nagezocht binnen toch maar de achtertuin in en roepen en ja ik krijg nog antwoord maar klinkt niet goed. Vindt dr door t antwoorden met goed zoeken midden in een sloot met echt nog net dr koppie boven water. Ze was in dr eentje in t stikkedonker kikkers gaan kijken en kennelijk in de sloot gekukkeld

Alsof ik ooit in een huis zou gaan wonen met een sloot in mn achtertuin...Mja je zit wel weer rechtovereind.

En ineens realiseer je je...ohja...dat was ook zo'n hormoon kwaal...had ik met haar ook.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  19. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.838
    890
    113
    Vrouw
    En ik was al boos, omdat mijn moeder twee, drie maanden voor haar uitnodiging overleed....
    Heel veel sterkte...

20. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ow wat vreselijk voor je zeg! Je moeder...<3

Ja potverdikkie zeg, ik ben echt boos. Op alles even!

Deel Deze Pagina