Waar valt jouw mond van open? Deel 7

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Tot 10 jaar geleden was het zelfs wettelijk verplicht, zoals in België nog steeds is. ;)

2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.719
    18.817
    113
    Vrouw
    :eek:.
    Je zou eens moeten bellen.
    Wat een trieste werking

Nataly1972 vindt dit leuk.
  3. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Uh... een optienom er terug op te solliciteren maar dan evt hogere eisen stellen aan vast contract, hoger salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden?

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.275
    25.746
    113
    Wij hebben een schoongeveegd en gestrooid fietspad voor de deur. Op de stoep ligt gelukkig nog sneeuw. Wij wonen tegen over een school en ook op de looproute naar een heuvel waar het dagelijks druk is met sleeërs. Het is hier sinds zaterdag dan al druk op de stoep met ouders, kinderen en sledes. Bij uitzondering loopt er weleens iemand over het fietspad, maar de meesten verkiezen toch de besneeuwde stoep. Ik zou het juist zeer jammer vinden als die hele stoep schoon zou zijn. En ik heb zover ik de straat kan zien (lange straat) maar een iemand gezien die zijn stoep schoon heeft.
    Dus heeft imo niks te maken met onaangepast gedrag maar juist het tegenovergestelde. De vraag naar sneeuw is groter dan de vraag naar een ‘schone’ ijzelende stoep.

Lomo en toch3 vinden dit leuk.
  5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.341
    17.244
    113
    Ook voor de gemeente om de straat schoon te maken/houden? Want dat gebeurd hier ook amper, alleen de 2 doorgaande wegen + dijk

6. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.477
    6.092
    113
    Vrouw
    Volgens mij moet je daar dan helemaal niet meer willen werken @Zonnebloem92. Tenzij je denkt dat er een goede reden voor is, misschien is de betreffende collega wel weggegaan.

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  7. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.851
    4.104
    113
    Daarom doen wij alleen de helft qua breedte. Kan er veilig gelopen en ook gesleet worden.

Adje vindt dit leuk.
  8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.275
    25.746
    113
    Ja dat kan natuurlijk ook prima. Maar daar is onze stoep niet echt breed genoeg voor. En het fietspad is meestal heel rustig, dus prima te gebruiken voor mensen die liever niet op de sneeuw lopen.

9. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Waarom er niet gewoon gezegd kan worden dat iets wat voor mij besteld zou worden, niet besteld is.

Ik zou van mijn zusje als kraamcadeau een happy horse konijn met naam krijgen. Die heb ik bij mijn oudste ook gehad en heeft ze bij haar jongste ook van mij gehad.
    Ze zou hem dan rechtstreeks bij mij laten bezorgen. Track & trace krijg ik niet. Updates krijg ik niet. Ook al vraag ik erom, reageert ze gewoon niet op. Tussendoor zou hij een keer zogenaamd bezorgd moeten zijn. Maar niks gezien. Stuurt ze dan wel een T&T link die het niet doet. Zou ze achter PostNL en achter de verzender aanbellen met hoe en wat. Zegt we wel op een gegeven moment het geld terug te krijgen en hem opnieuw te bestellen.
    Vroeg dan weer om een T&T. Tot op dit moment niet gekregen.
    Met al dit bij elkaar en met hoe mijn zusje is, begon ik al aan het verhaal te twijfelen.

Dus maar besloten om zelf dat konijn te bestellen. Want ik wil hem wel graag als knuffeltje voor V.
    Maandag besteld volgens mij. Krijg nu een mailtje dat hij is ingepakt en zodra hij in het sorteercentrum van DHL is verwerkt, ik een mail krijg met een T&T

Dus ik ga naar die website. Kijken of ik kan vinden met welk bedrijf ze altijd verzenden. Is het dus altijd DHL. Dus dat maakt het hele plaatje al helemaal compleet.

10. MissBlue

MissBlue Niet meer actief

Weetje, ik heb hier inmiddels al heel veel berichten over geschreven. En ik bepaal de regels op de scholen niet. Het grijze gebied tussen een verplichting van de school en de naastgelegen coronaregels ga ik hier dan ook niet bediscussiëren, aangezien ik daar verder niet over ga. Wat ik wel weet, en zo heb ik al vaker geschreven, is hoe onze school het heeft gedaan. Tijdig aangeven dat er maatregelen genomen kunnen worden mbt de weersverwachting en het feit dat er zo goed als niet gemengd wordt. Ook niet in de naschoolse opvang. Wat een andere school doet, daar heb ik niets over te zeggen verder. Voor die ene ouder op de 500 die het bij ons niet kon regelen, is uiteindelijk ook een oplossing gekomen. Ook van ouders mag je verwachten dat ze zelf wat kunnen regelen. Star volhouden dat de school een verplichting heeft, vind ik heel zwart wit. Als het zo zou werken, kan ik nog wel tig voorbeelden noemen van zaken die niet volgens afspraak zijn gegaan. Zoals een pakketje wat afgeleverd zou worden, maar dan ineens niet meer komt. En dat je er dan voor thuis bent gebleven, of vrij hebt genomen.
    Of een afspraak voor je kind in het ziekenhuis, maar dan pas over een half jaar terecht kunnen.
    Of bij je oma op bezoek willen in het bejaardentehuis, maar ineens mag er nog maar 1 vaste bezoeker per week komen.
    Dat zijn allemaal regels aangescherpt of aangepast mbt het virus.
    En we hebben het er maar mee te doen.
    Ook scholen.
    Als je inhoudelijk door wil gaan op het verplichte stuk, zou ik dat vooral aankaarten bij jullie school. Zij kunnen vast uitleggen hoe en wat.

Verder houd ik er nu over op, heb er wel genoeg over gezegd.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.220
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou ja zeg. Heb je dit al aan je zus laten weten?
    Heeft ze wel vaker dit soort acties?

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.277
    36.126
    113
    Hier precies hetzelfde. Achter ons huis ligt een stukje bos met een grote bult ervoor waar de kindjes af kunnen sleeën. Via onze straat kunnen alle kinderen mooi die kant op.

GossipGirlxoxo en Adje vinden dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.277
    36.126
    113
    Onze straat is dit jaar voor het eerst im 10 jaar schoongeveegd en gestrooid. Dus voel me nergens tot verplicht. Alleen voor de postbode maken we altijd een stukje vrij, zelf ook als postbode gewerkt lang geleden en dat is wel fijn dan.

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nee inderdaad, zulke praktijken.. Bah!
    Gelukkig had ik vrijwel meteen een leuke nieuwe baan met een vast contract.

Beausecret vindt dit leuk.
  15. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    De gemeente moet een strooiplan hebben, daarin worden voornamelijk alleen de hoofdwegen en busroutes opgenomen. Hier worden ook alleen de hoofdwegen gedaan en de busroutes. Al moet ik zeggen dat wanneer het kan en dat is zeldzaam ze de straten in de wijk nog wel eens mee willen nemen. Maar dat is uitzonderlijk.

16. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Wat jammer :( Misschien durft ze het inmiddels niet eerlijk meer te zeggen? Ga je haar er mee confronteren of laat je het er bij?

17. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Dat mijn net 7 jarige lekker moeilijk doet:roflmao:
    Geen skibroek over zijn broek aan willen doen met naar school gaan :rolleyes:
    Vindt hij lastig.... Dus: naar school in spijkerbroek en snowboots en nadat ze buiten hebben gespeeld in de sneeuw trekt hij zijn (natte) spijkerbroek uit en trekt zijn extra meegenomen joggingbroek aan. Bij de volgende pauze trekt hij zijn ( natte) spijkerbroek weer aan. En daarna weer uit om zijn joggingbroek weer aan te trekken :roflmao::roflmao::roflmao:

Zeebra, GossipGirlxoxo, toch3 en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Ieder doet het op zijn eigen manier hé. Lekker laten gaan toch. :thumup:

19. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Jazeker! Als hij dat graag wil,geen moeite om een extra broekje in de tas te doen. ;)
    Sjaal wil hij ook niet en kan me dat best voorstellen,zo handig is hij er niet mee.

Syane vindt dit leuk.
  20. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Wel dingen die hierop neer komen. Ik ben dus aan het uitzoeken gegaan, juist omdat het niet nieuw is.

Ik wil haar wel confronteren. Maar weet niet zo goed hoe. Zij is én nogal overtuigd van haar eigen waarheid in dit soort gevallen én kan harder schreeuwen dan ik. Dus vaak komt het er dan op neer dat de enige verandering die er na zo'n confrontatie is, is dat ik gefrustreerd raak door haar houding.

Ik denk niet dat er geen sprake meer is van niet meer durven zeggen. Maar wat dan wel de reden is?

Magnolia29, Gewooniemand en Anouk2005 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina