Dat klopt maar dan nog vind ik dat de kleuterjuf dit niet mag toelaten. Maar zij is te druk met kletsen en verhalen aanhoren van kinderen en hun ouders. In mijn eerste stukje hierboven lees je het probleem dat ik wel direct met de kleuterjuf ervaar. Beide Posts maken voor mij duidelijk dat de juf het allemaal niet meer in de hand heeft en het naar mijn idee niet meer aankan. En dat kan want je zult maar kleuterjuf zijn. Ik doe het je niet na en zou gillend gek worden. Maar vraag dan hulp. Vraag je stagiaires of zet die in om meer orde, rust en regelmaat te krijgen. Maar nee, die van ons denkt het allemaal zelf te kunnen en bekt haar stagiaires af in bijzijn van ons. En daarbij geeft ze haar stagiaires ook het idee dat zij niks te vertellen hebben en alleen mogen doen wat zij wil want als ze hun mond opentrekken worden ze aangekeken of ze niet goed wijs zijn.
Vorige week zaten we samen in de wachtkamer van het kinderziekenhuis. 1 moeder keek ons al de hele tijd aan en besloot toch toen ze zelf werd opgeroepen door de verpleegkundige even hardop mede te delen: ik dacht dat er maar 1 ouder mee mocht??????????
De verpleegkundige gaf terecht aan: u had gewoon even kunnen bellen voor overleg. Heeft natuurlijk geen zin om de vinger naar ons te wijzen omdat wij wel hadden gebeld of we samen mochten. Ze keek namelijk de hele tijd geirriteerd onze kant op en dan ook nog hardop die opmerking maken, naar ons kijkend? Nee... Niemand zit daar voor de lol
Bij de vorige school van de kinderen was het bij de kleuters juist de bedoeling dat je je kind tot in de klas bracht en liefst nog even een verhaaltje bleef voorlezen.
Ze had ook aan jullie kunnen vragen, waarom jullie samen zijn. Hier worden wij bij afd gyn ook wel aangekeken omdat we gelukkig samen mogen gaan. Begin dan ook altijd tegen man over dat weer spannend is groei echo ect. Het zijn echt uitzonderingen dat je samen mag komen, en is echt niet voor de fun. Als verpleging/arts ect noodzaak inziet dat je samen komt dan word dat zelfs in je dossier gezet.
Weet je dat ik die andere moeder zou kunnen zijn? Ik zou ook denken: waarom ben je nou samen? Net zoals ik dat afgelopen zondag in de supermarkt dacht toen ik 2 ouders met 2 karren en 2 kinderen zag. Waarom blijft die andere ouder niet lekker thuis met de kinderen? Ik denk alleen dat ik in jouw geval niet heel de tijd boos had zitten kijken en pas binnen die vraag aan de arts had gesteld.
Tussen denken en het op die toon hardop zeggen in een stille ruimte van notabene een kinderziekenhuis zit een wereld van verschil. Wij maken t beleid niet, t is dan ook raar om naar ons een verwijt te maken. Het was bij ons ook gewoon noodzaak dat we met 2 kwamen, darmspoelen leren doe je samen. Als mevrouw gewoon had gebeld, had haar partner meegemogen namelijk...
Precies. Denken staat geheel vrij. Ze had zelfs aan ons mogen vragen waarom wij samen mochten: met liefde antwoord op gegeven. Maar boze blikken en zo onnodig verwijten t mededelen? Lekker voorbeeld ook voor haar kind, dat dacht ik. Maar zei ik niet
Ik zei ook tegen mijn man wat harder: wel heftig dat we zo weer een slang van 40 cm in zijn darm moeten stoppen. In de hoop dat ze t op zou pikken idd maar nee. Niet gehoord helaas. En wat je zegt: heeft een reden dat wij er samen zitten. Keurig vooraf gevraagd ook. Ik had t ook geen enkel punt gevonden als ze t aan ons zou vragen, graag zelfs. Daar kun je tenminste wat mee
Als het in een kinderziekenhuis was en je zat naast mij met zijn 2en dan had ik zelf het ergste gedacht. En gevraagd waarom... Gelukkig was dit om te leren 2 weten dan meer dan 1.
Wij moeten tegenwoordig kaartjes opsturen om aan te tonen dat iemand met begeleiding mag komen. Dus ik moet een week van tevoren de spreekuren doornemen en aangeven wie een kaartje moet krijgen. Ik zie veel mensen die bv slecht ter been zijn of het zelf niet goed (meer) snappen, of moet juist het verhaal van de naasten horen om de klachten beter te begrijpen. Ik denk dat ik toch wel op iets van 20% met kaartje zit.
We hadden meer afspraken staan en met zoveel info, handelingen etc is 1 ook niet wenselijk: de kans is nu 50/50 of hij een zeldzame ziekte heeft of dat t een zeldzame afwijking is. Morgen gaan we weer samen heen naar anesthesie op gesprek en daarna weeeer naar kinderafdeling om te spoelen (doen we normaal thuis maar ze moet controleren hoe t gaat en duimen dat we naar 1 keer per dag mogen). Zijn meerdere disciplines nu bij betrokken en 2 ziekenhuizen dus t is wel heel veel zo
Tja jij bekijkt het natuurlijk vanuit uw situatie. Ik was degene die enkele maanden terug als enige helemaal alleen in de wachtzaal van oncologie zat. Ik begreep er niets van en was ook nogal geïrriteerd eerlijk gezegd. Ik heb dus een verpleegster aangesproken en gevraagd waarom iedereen met 2 was en ik de info kreeg dat omwille van corona alleen moest komen. Dat bleek dus een vergissing te zijn, want voor het soort van consultaties mocht je met 2 komen. Die mensen in de wachtzaal konden daar uiteraard niet aan doen maar in mijn hoofd waren het al allemaal dwazen die hun niet aan de regels hielden .
Rot voor je dat je alleen daar zat Als ze t gewoon rustig aan de verpleegkundige vroeg waarom ze niet samen mocht komen ipv strak naar ons kijkend (er zaten ook maar 3 andere mensen in de hele grote ruimte en niet aan onze kant) lopen te verwijten, ook geen punt. Maar goed verpleegkundige pakte t goed op en legde t bij haarzelf neer.
Eigenlijk een goed systeem. Ik heb de laatste maanden enorm veel in het ziekenhuis gezeten en er zijn echt wel mensen die beter met 2 kunnen komen maar zich braaf aan de regels houden en dan zie je familie flodder toekomen met veel lawaai, grote bek en gewoon doorstappen of doen alsof ze het niet snappen.
Ja eigenlijks gek dat we ons zelf moeten verdedigen je hebt liever ook niet dat je er sowieso zit helemaal in jullie situatie. Knuff hopelijk gaat snel beter