Waar valt jouw mond van open? Deel 7

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Snap wel dat het lastig is, maar denk dat het soms niet anders kan. Niet iedereen heeft een sociaal netwerk of andere mogelijkheden tot oppas en een werkende partner. Dan begrijp ik het wel.
     
    Sado en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    In Japan, iig de streek waar mijn zus woonde, eten ze sushi ook met omeletreepjes. :) Idd ook veel rauwkost, in de gezinnen waar zij woonde was de sushi zo'n beetje 80% vega en 20% vis. Oh en ook nooit in rolletjes; dat was alleen iets van restauranten. (Vind het altijd grappig om te zien hoe verschillend echt traditionele gerechten zijn vergeleken de "verwesterde" versies ervan.)
     
    KleineLai en Iertje81 vinden dit leuk.
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Zoals de kip Tandoori waar ik maar over blijf doorgaan bedoel je :roflmao:
    Pakje Knorr is GEEN tandoori :cool:
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    hier mag dat niet.
    Je komt niet eens het ziekenhuis in als je met zijn alle komt.
     
  5. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Haha. Nou ja, in het algemeen. Thuis in Japan eten ze dus heel anders sushi dan de "Nederlandse" sushi, en zo is dat met zoveel andere gerechten... Vind dat best bijzonder eigenlijk :D Zometeen begin ik met couscous stomen omdat dat anders vanmiddag niet klaar is.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  6. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    O help, alles komt weer boven wat ik 2 jaar geleden met m'n broer heb meegemaakt toen hij vader werd. Nou inmiddels weten we wat het is hoor :roflmao:
     
    Magnolia29, Gewooniemand, Mamafiets en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    31 inmiddels, en ja andere tijd. Maar dan nog. Gelukkig gaat het goed verder met me hoor. Maar ik ben mij er ook van bewust dat het gelukkig nu vaak wel beter gaat. En dat gun ik ook ieder kind.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  8. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Dat snap ik, dat je er kwaad om wordt. Gelukkig gaat het nu vaak beter met thuiszorg. Ook al wordt er vaak gemopperd of gaat er ook wel eens was mis helaas.
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Super!! Wij duimen ook dat t 'gewoon' geen reflex is (dat er geen reflex is, is al vastgesteld met drukmeting). De darmspoelingen zullen we nog erg lang moeten doen want laxeren doet niets (maar hopelijk de botox wel). Zelfs met 2x daags spoelen zat hij nog enorm verstopt. Sinds dinsdag is hij eindelijk niet verstopt, kwam borstvoedingspoep uit de slang (maar hij heeft amper wat gegeten ook)

    Jongste. Hij heeft totaal geen reflex ook bij de
    overgang naar endeldarm. Drukmeting is gedaan. Dus of hij Hirschsprung heeft of niet: beide beelden hebben hetzelfde beeld helaas (alleen zal er bij de pseudo Hirschsprung om t maar zo te noemen geen operatie volgen) We zijn wel voorbereid op heel lang darmspoelingen doen (doen we nu 4 weken al dagelijks en zelfs lang 2x daags en dat zal nog sowieso lang nodig zijn :( )
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Heel fijn! Ik hou je in gedachten. We gaan uit van Hirschsprung en hopen dat het niet zo is nu. Want hij past volledig in t plaatje van Hirschsprung incl uitslag drukmeting maar een soort pseudo variant kan nog. Dan zitten er wel zenuwcellen maar die doen gewoon niets dus geeft zelfde kwalen maar daar kan hij na jaren wel overheen groeien dat t reflex wel terugkomt. Dan volgt er geen operatie maar is t behandelplan gewoon door blijven spoelen en botox (als dat nu aanslaat) als t uitwerkt.
     
  11. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.534
    1.527
    113
    Dan hoop ik dat er nu de goede stappen worden genomen en hulp gaat komen..
    En dan ze niet jz inschakelen.
    Moeilijk zeg en verdrietig
     
  12. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ik was net wat kleding aan het passen met H. Jurken van vorige zomer maat 98/104 kunnen echt niet meer, veel te kort. 110/116 gaat prima. Toen kwamen we bij de korte broeken, shorts maat 86 en 86/92 passen nog steeds prima. Hebben alle kinderen dat nou? Ik heb toch echt altijd het idee gehad heel gemiddelde kinderen te hebben qua lengte, breedte en verhoudingen enzo.
     
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Nou ben ik wel benieuwd naar het verloop ervan in de praktijk. Konden ze het lang geheim houden? Waardoor weten jullie het geslacht? Zijn ze nu minder neutraal bezig?
     
    NiVa0230 en citroenrasp vinden dit leuk.
  14. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Ik heb eens een kinderwagen per post verstuurd. Alles kan :p
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier passen de korte broeken van 2 jaar geleden zelfs nog :roflmao:
     
    MinnieMouse94 en Syane vinden dit leuk.
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Mijn dochter droeg vorige zomer (ze was toen net 5) nog baby korte broeken, haha. Volgens mij maat 84 ofzo (beetje rare maat, maar ze komen uit Australie). Mijn dochter is wel heel smal, maar draagt ook nog luiers. Het ligt ook heel erg aan het merk, bij korte broeken let ik daar wat minder op, als ze te breed blijken, dan laat ik ze gewoon een jaartje liggen nog. Met lange broeken kan dat natuurlijk niet, dus die koop ik alleen van smalle merkjes.
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  17. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.157
    113
    Ja, hier ook de ervaring dat korte broeken heel lang mee kunnen. Echter, op een gegeven moment houdt dat toch wel op. Dochter is nu bijna 14 en sinds een paar jaar passen korte broeken ook niet meer als ze uit een maat groeide. Dan krijgen ze toch meer vormen en past het niet meer over de billen.
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Korte broeken gingen hier ook heel lang mee. Mijn jongste had een korte broek waar ze een jaar of 4 mee heeft gedaan. Was een maat 116 geloof, tot ze 8 jaar was gedragen. Toen werd hij te strak en ook wel echt kort :roflmao:
     
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.828
    25.925
    113
    Vrouw
    Oef wat heftig.
    Ik hoop dan maar dat deze signalering ertoe gaat leiden dat jullie de juiste hulp gaan krijgen.

    Hier situatie anders om. We hebben wekelijks gesprekken met psycholoog over jongste. En hij bood aan om oudste hierbij te betrekken als hij vragen heeft of ergens mee zit mbt zijn broertje. Of zelfs een gesprek extra met hem alleen. Nadat wij hadden verteld dat het soms lastig is de aandacht goed te verdelen wanneer er 1 zo veeleisend is en de ander zo makkelijk.
    Oudste gaf aan daar geen behoefte aan te hebben.
     
  20. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Nou dat wil ik je op zich wel vertellen, maar liever in pb, vanwege de herkenbaarheid.
     
    toch3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina