Ik heb een keer een probleem gehad bij het CB en dat was een invaller. Na weken kolven (elk 2 uur én om de 2 uur voeden ook snachts!) Was ik eindelijk gestopt.. kom ik een week(?) later bij de invaller krijg ik als opmerking. Oh gestopt met borstvoeding, dat is de jeugd tegenwoordig... Mijn mond valt open van mensen die bewust om 21:00 naar buiten gaan.. waarom? Mensen die spullen gaan vernielen want ja vrijheid.
Het lijkt wel alsof het een bepaalt “soort” volk wat nu continu de strijd op zoekt met de politie. Dit is niet protesteren maar gewoon rellen uit frustratie/verveling.
Van al die rellen, na vanmiddag in Ehv en A'dam nu in weer een aantal steden. Eigenlijk zijn er geen woorden voor
Hoe werkt het eigenlijk met de mensen die opgepakt worden? Moeten zij morgen de rotzooi opruimen? En gaan zij opdraaien voor de kosten om de schade te herstellen?
Ik denk niet dat dat gaat werken. Wil ook echt niet weten hoe het er nu allemaal uit moet zien. Morgen moet ik voor een afspraak in Den Haag zijn maar ga met een hele grote boog om de Schilderswijk heen. Ik vind het normaal al geen fijne wijk om doorheen te moeten rijden met auto of tram maar ik wil er nu helemaal niet meer in de buurt komen.
Even hierop inhakend: ik woon in Eindhoven en ken mensen die er waren. Ten eerste: het rellen en de vernielingen etc keur ik absoluut niet goed, in tegenstelling zelfs. Maar de mensen die zo zijn gaan rellen waren niet de demonstranten. Er waren duidelijk 2 groepen. Demonstranten en relschoppers. Het begon ook vreedzaam. Alleen wordt nu iedereen over 1 kam geschoren.
Je hebt een groep hooligans die overal een reden zoekt om rotzooi te trappen. Vooral ook in Urk. Je steekt een corona teststraat in brand, echt wtf??? En dan vervolgens nog journalisten aanvallen. Hoe diep kan je zinken.
Waarom ga je expres de straat op na 21.00 uur, keihard rondscheuren op je scooter en provoceren met harde muziek.. Wij wonen in een redelijk rustigere straat.. Aan de andere kant van de stad wat onregelmatigheden. En dan lees je op Facebook van die stoere verhalen onder de nieuwsberichten.. zo triest dit. En dan die rellen in Eindhoven en Amsterdam..
Dat is zeker die verpleegkundige. Met die blonde haren? Die praat ook nog met een zekeringe stem erbij!!!
Maar dan maak je als demonstrant dat je meteen zo snel mogelijk weg gaat als relschoppers beginnen met rotzooi trappen. Dan kan je niet verwart worden met de ander want dan ben je uit beeld. https://nos.nl/artikel/2365860-rellen-in-zeker-tien-gemeenten-ziekenhuis-in-enschede-bekogeld.html Hier de burgemeester van Eindhoven aan het woord. Om 13 uur begon men al met zich meteen keren tegen de politie toen ze werden aangesproken. Dus als demonstrant weet je dan gewoon dat je meteen weg moet gaan. Die je dat niet dan kan je gewoon weten hoe dit verder gaat verkopen en kies je bewust zelf er voor om risico te lopen. Kan het echt niet anders zien.
Oh en die demonstratie was trouwens ook nog eens verboden. Dus wat heb je daar dan überhaupt te zoeken. Daarbij roept de politie eerst meermaals op om naar huis te gaan omdat de demonstratie verboden is. Blijf je dan daar staan dan is het echt je eigen schuld hoor.
Eigenlijk vind ik het vreselijk slecht dat er zoveel verschil is en dat meningen zo kunnen worden gezien bij zo'n organisatie. Vooral voor veel nieuwe ouders die alles nog (moeten) leren en zich wenden tot een CB voor informatie en tips. Krijg je zo'n akelig mens met d'r mening die jou gaat zitten afblaffen dat je het niet goed doet omdat zij met haar gedachten nog in het jaar prik hangt. Schaamtelijk eigenlijk.
Wij zijn poets fan....daarom zei ik dat tegen @GossipGirlxoxo ....maar dit was een grapje .... alhoewel ik zo’n ding best wil hebben naast de bank