Hoe schrijnend dan ook; dit vind ik dan ook wel weer heel erg om te zeggen. Als iemand incompetent is laat je diegene niet alleen met kindjes. Geen twijfel. En dan ga ik me ook afvragen of dit dan achteraf praten is. Even helemaal los van de situatie uiteraard. Want die is echt meer dan verschrikkelijk.
Ik zal niet ontkennen dat er gezinnen zijn waarbij dat soms ook broodnodig is en ik heb ook begrepen dat jullie ook een erg pittige tijd achter de rug hebben met de gezondheid van jullie zoontje, dus kan me dat dan voorstellen. Echter bij degenen waar ik het over hebt is dit niet aan de orde en was het vooral 'gemakkelijk' om de kinderen even niet thuis te hebben. En nu hebben de kinderen geen zin meer en blijkt het niet meer nodig te zijn ineens en is het zonder bso prima te doen. En dan vind ik het misbruik maken van de situatie. Maar dit geldt wat mij betreft dus zeker niet per definitie voor iedereen.
Vraag me sowieso af waarom zij alleen was op een groep. Ik heb vroeger stage gelopen op een kdv en daar mochten leidsters niet alleen op een groep staan.
Ik vind dat ook misbruik maken. Ik snak ook weer naar mn vrije donderdag. Normaal kind op school en daarna BSO, want ik betaal toch en zij vindt het leuk. Maar als ik nu vrij ben, gaat ze daar natuurlijk niet heen. Het is dan tenslotte geen nood.
Ja precies. Er werd ook gezegd dat het pittig was om nog te werken in de middag/avond nadat je eerst thuisschool had gedaan met de kinderen. Tja, denk dat dat heel erg veel mensen vonden en niet alleen mensen met een cruciaal beroep.....
Ja nou heb ik 'mazzel' met hier allebei een cruciaal beroep, dus niks te klagen. Maar thuisonderwijs was hier ook rot. Want ik werk 4 dagen, dus in het weekend nog aan schoolwerk. Want niet alles deed dochter op de noodopvang. Maar om dan op mn vrije dag nog naar de noodopvang te brengen vond ik echt niet kunnen.
Pauzes? Begin/einde van de dag? Meerdere groepen in één gebouw waarvan zij op een kleine groep alleen stond? Mag allemaal alleen.
Dat is misbruik maken van de situatie Noodopvang is voor ouders die werken in cruciale beroepen niet die even moeten bijkomen van wat dan ook
Ik vind het ook niet kunnen om op die manier gebruik te maken van de noodopvang. Je zult het best zwaar hebben gehad maar dat had een heel groot deel van Nederland. De overvolle noodopvang was voor mensen die echt niet anders konden en niet zodat de ouders een dagje bij konden komen. Als sommige er zo mee om gaan verklaart het misschien wel waarom de noodopvang zo overvol was.
Ik sprak vorige week een lerares en zij zei dat ze de tweede lockdown veel extra (kwetsbare) kinderen naar school hadden gehaald. Dat zal niet alleen op die school gebeurd zijn denk ik en zal ook meespelen.
Precies, man cruciaal beroep en ik thuis. Dus in theorie had ik er recht op. Maar zelfs toen ik bijna niet meer trok konden ze niet komen. En dan later hoorde je verhalen van mensen die er dus op die manier gebruik van maakten, had ik echt moeite mee
En voor kwetsbare kinderen moest er ook zeker opvang zijn. Maar niet voor ouders om 'even' een dagje bij te komen omdat het zo zwaar is. Want er zijn genoeg mensen die geen cruciaal beroep hebben, het net zo zwaar of nog veel zwaarder hebben en toch gewoon door moeten zonder hulp/opvang.
Ja klopt, mee eens hoor. Ik bedoelde dat de drukke opvang ook mede kwam door de kwetsbare kinderen die er veel meer waren, maar dat is een goede zaak vind ik.
Maar ze had recht op noodopvang omdat ze beiden een cruciaal beroep hebben, niet omdat ze bij moest komen. Ik snap dat het wringt, want noodopvang gebruiken als je vrij hebt is anders dan gewoon de reguliere opvang situatie, maar het was waarschijnlijk al standaard ingepland ivm het werk van beide ouders.
Ze reageerde een bladzijde eerder dat ze meer dan eens vrije dagen had opgenomen als de kinderen op de noodopvang zaten.