Hier is het juist andersom. Man is als tiener naar Rome en Barcelona gefietst en later ook verschillende tochten met vrienden en nu in etappes met de oudste twee naar Legoland. Inmiddels heb ik ook een goede fiets besteld en nu kunnen we dus met zn allen. Het is alleen de vraag of de jongste volgend jaar zelf gaat fietsen (met follow-me tandem) of in een fietskar. Maar we gaan nu eerst een roadtrip maken in Zuid Zweden. Vanavond nemen we de ferry naar Trelleborg
Dat mijn zoon bij oma een boterham met mayonaise heeft gegeten na 3 bolletjes met knakworst. En dat schijnbaar de normaalste zaak van de wereld is. Want moet toch kunnen een keertje
Wat vind je dan precies gek? De mayonaise of de knakworst? Persoonlijk vind ik niks mis met mayonaise op brood (ik maak zelf mayonaise, zonder rauw ei en met eigen olijfolie), lijkt mij een stuk gezonder dan boter of kaas. En daar eten de kinderen dan plakjes tomaat/komkommer op. Het heeft alleen een slechte reputatie, maar dat zegt niet altijd iets. Met sterk bewerkt vlees zou ik dan wel weer moeite hebben.
Nou meer beide haha. Ik vind drie bolletjes knakworst, waar overigens ook al saus op zit, al veel en dan nog een boterham met alleen (supermarkt) mayo er achteraan.
De hoeveelheid is voor mijn kind heel normaal hahaah. Altijd al trouwens en dan nóg ondergewicht hebben.
Ja hier juist richting overgewicht. En an sich geen moeite met de drie bolletjes hoor, dat doen ze hier ook wel eens. Maar dan niet met knakworst, saus en een losse boterham met saus
Naast de prijs vind ik dat het voornaamste voordeel van kamperen. Je leeft veel meer buiten en dus vinden de kinderen elkaar heel snel. We zijn 2 en 3 jaar geleden naar Frankrijk geweest en telkens kon zelfs mini (toen bijna 2 en bijna 3) al heel aardig alleen rondlopen en spelen met andere kinderen omdat je veel overzicht hebt. Daarnaast bijna altijd wel leuke contacten tussen de kinderen. Op de campings waar ik ben geweest hield iedereen ook rekening met de kinderen, dus er werd ook echt rustig gereden bijvoorbeeld. We gaan dit jaar naar een camping waar ik het redelijk afzien vindt, de douches zijn waarschijnlijk beter dan vorig jaar, maar nog steeds is het een heel minimalistische camping, maar we kennen er meerdere mensen van de groep en voor de kinderen is het fantastisch. Ze kunnen fantastisch veilig rondzwerven en rollen zo van hun luchtbed en klimmen meteen een boom in. Ze mogen de kippen voeren met het groenafval en maken dan ruzie over wie het afval mag weggooien. Daar heb ik een weekje op een luchtbed (best een goede trouwens hoor) en gezamenlijk afwassen absoluut voor over.
Zou ik ook niet waarderen nee. Ik moet mijn vader soms ook afremmen met dit soort dingen, het gaat bij hem altijd en-en-en. Bijv een toetje is bij hem vla met müsli en ijs en slagroom en hagelslag erboven op. Pap, gewoon 1 bolletje ijs vinden ze ook lekker. Dat is ook al meer dan dat ze thuis krijgen op een doordeweekse dag .
Ja dat vooral. Hier is het ook en-en-en. Ze hadden namelijk al ontbeten met pannenkoeken van de avond ervoor, een zakje snoep gekregen, toen dus de bolletjes met knakworst etc, in de middag nog een koekje en een zakje chips
Mijn ouders (nou ja m’n moeder dan nu), zijn nu nog bevriend met mensen die ze ontmoetten op de camping waar we voor het eerst waren toen m’n zus en ik 2 en 4 waren. De 25 jaar daarna zijn we op dezelfde camping in Zuid Frankrijk gebleven (eerst met z’n vieren in de auto, later kwamen m’n zus en ik met onze mannen met het vliegtuig) en in al die jaren kwamen er steeds meer vrienden bij en die zien we ook nog regelmatig. Nu moet ik wel zeggen dat mijn ouders ook echt met iedereen lulden en ze een glas wijn aanboden, maar het kwam ook zeker omdat mijn zus en ik snel vriendjes maakten op de camping.
Dit is echt zo herkenbaar Mijn vader moest eens een uurtje (!!) op beide kinderen passen. Kwam ik terug, vertelde hij vol trots; 'Ja, ze hebben allebei 2 pakjes appelsap gehad. En een doosje rozijntjes, zakje snoep en nog 'een paar' meelkoekjes. Ze waren zo lief, nee hoor, ging allemaal prima!' Uhuh, dat snap ik
Van dat eeuwige gezeur aan tafel 'Eten we nou alwéér broccoli?! En waarom ligt dat naast m'n aardappeltjes, dat had naast het vlees gemoeten! Hoezo mag ik er geen mayonaise bij?! (V: 'Ja! Ik ook saus!) En waarom moet ik per sé m'n groente opeten? Ik heb buikpijn, op m'n tong gebeten, m'n muggenbulten jeuken ineens enorm en er past écht niks meer in m'n maag (maar ik wil wel een toetje!) En mam, als ik nou nog twee hapjes eet, mag ik dan de rest laten staan?'
Aaaah de eeuwige onderhandelingen en excuses. Dochter heeft "er was eens de mens" gekeken en vindt die van t immuunsysteem helemaal gaaf. Vervolgens nog een paar keer baby panda er achteraan over "germs" (troep eten krijgen de "bad germs" de overhand en buikpijn/ziek etc en bij gezonde dingen krijgen de "good germs" in je buik de overhand) Dus als ik begin over "germs" dan slaat die bui accuut om. Aardappels kan me niet schelen, maar die groente gaat er in.
Van het kapsel waar mijn vriend mee thuis kwam dit weekend. Ik heb serieus zin om hem kaal te scheren. Als dit beeld maar weg is
Wij gaan daarom in een stacaravan op een camping. Je krijgt me echt met geen 10 paarden een tent in namelijk of op een luchtbed (glamping tent zou ik nog doen) Maar je leeft in zo’n stacaravan toch buiten, vaak in een straatje of op een veldje en de kids hebben altijd zo vriendjes. En ik heb m’n bed en bij regen een dak Alleen de prijs hè. Ik vind het inderdaad wel anders dan op een Landal park in een huisje @Liekje81 doen we ook regelmatig een weekend maar dan ben je inderdaad meer op jezelf met je kinderen.