Ik zou best een huishoudelijke hulp willen, maar man wi niet. Ik werk 4 lange dagen en moet dan thuis nog veel doen, en doe verder alles mbt boodschappen, koken en de was. Andere dingen doen we samen, waarbij hij tegenwoordig het meest doet aan sanitair en de vloeren. Ik heb de keus aan man (werkt niet om medische redenen) gelaten: ik kom er niet aan toe, en vertik het om mijn halve weekend te poetsen, dus of jij doet de andere dingen of we huren iemand in.
Dat C ligt te slapen op dit moment. Ze was veel te vroeg wakker dus moest van ons sowieso even naar boven tussen de middag zodat ze even rust had. Zeker omdat we vanavond laat thuis zijn. Mijn man ging ook even een uurtje liggen. Dus ik ga net boven kijken omdat het wel heel stil was. Ligt C bij mijn man in bed en beide liggen ze te snurken. Blijkbaar hadden ze het nodig
Ik heb een meisje die elke vakantie het hele huis doet, heerlijk. Tijdens schoolsluiting door corona kwam ze wekelijks. Nu examen gedaan dus vroeg vakantie, kwam ze ook weer wekelijks. Na de zomervakantie kijkt ze hoe het met school uit komt. En ja ik ben tbm maar ik vind poetsen stom, zij vindt het leuk dus ideaal zo
Hier nog niet zo iemand, maar die komt er sowieso wel. Ik werk 38u, vriend zo een 40u. Binnenkort komt daar een tweede kindje bij en ik heb gewoon de tijd en de zin niet om tijdens de vrije tijd dan hele tijd te kuisen. Bovendien kom je door die wekelijkse dingen nooit echt aan dingen die je eens echt wilt doen.
Heerlijk he! En dan heb ik ook nog eens een robot stofzuiger aangeschaft zodat ik dat ook niet hoef te doen Nee zonder dollen, ik besteed m'n nuttige tijd liever aan m'n kindjes en gezin dan m'n huishouden
Die hebben wij ook, maar vooral voor op zolder Beneden doet ie ook weleens een rondje, maar daar blijven we toch wel bezig met stofzuigen met 3 kinderen (allemaal onder de 5 jaar) en 2 katten Eens, hoor. Ik heb heel graag het geld over voor de huishoudelijke hulp. Heb nu zoveel tijd meer over voor de kinderen of om te relaxen
Hier ook weer vanaf september. Ik werk maar 20 uur en man 40 uur, maar we lopen altijd achter de feiten aan heb ik het gevoel.
Gaat toch vaak via via. Ik deed vrijwilligerswerk in het asiel en daar had iemand een goeie zei een collega. Die hebben we een paar jaar gehad en toen stopte ze ermee en nam haar nichtje het over. En die hebben we nu.
Ik las dit direct onder de berichten over vaak poetsen in huis. Tja... als ik zoveel moet poetsen wil ik denk ik ook dood *Het bericht waar deze reactie op was is te vreselijk om te lezen. Slechte grappen maken zijn dan mijn manier ermee om te gaan. Dat jullie niet gaan denken dat ik een vreselijk gevoelloos wezen ben *
Ik heb er 1 gehad via een bemiddelingsbureau (is lang geleden, weet niet meer hoe dat bureau heet) En 1 via Facebook gevonden. Nu alweer 1,5 zonder. En dat is te zien aan mijn huis. Maar zolang we beiden thuiswerken wil mijn man niemand in huis. Vandaag balletje opgegooid om weer te gaan zoeken als hij weer een vaste kantoordag gaat krijgen.
Loopt hier net een moeder langs die ontzettend verbrand is, maar het erge vind ik nog dat ze een baby (6maanden denk ik) in haar armen heeft die ook helemaal rood is (hij heeft alleen een luier aan). Zo zielig.
Dat mijn zus vanuit Italië een vakantiefoto stuurt van de bosbrand op de berg tegenover hun camping Is nog een dikke 40 km bij hun vandaan... maar toch. Doodeng vind ik het.
Ik ben zo een obsessieve schoonmaakster en vind het altijd wel fijn om bij mensen op bezoek te gaan die dat niet doen hoor. Daar heb ik juist bewondering voor dat jullie de boel de boel kunnen laten en ipv schoonmaken leuke dingen gaan doen. Wij gaan morgen naar Duinrel met de kinderen en ik heb dus tot net staan strijken (doe ik sinds de vakantie namelijk op zondag ochtend) en heb mijn wekker gezet om 6 uur om morgen voor we weg gaan nog even de vaatwasser uit te ruimen, te stofzuigen en te dweilen, en als iedereen gedoucht is de badkamer even grof schoon te maken en na te drogen en een wasje op te vouwen en aan te zetten. Ik kan dus gewoon letterlijk niet de deur achter me dicht trekken en denken dat komt later wel weer. En helemaal bij vriendjes en vriendinnetjes van dochter vind ik het fijn. Zus zegt weleens bij die en die moet je der niet laten spelen hoor die mensen zijn niet zo fris. En dan denk ik fijn juist wat zal dat een leuke moeder zijn die krijgt niet een hartverzakking als ze een koekje knoeit of roept niet (wat ik zelf dus wel doe) als ze binnenkomt als eerste schoenen uit! Ipv wat fijn dat je komt spelen ik denk dus altijd als het ergens een troep is, daar is het vast super gezellig thuis!!
Een week heeft 168 uur. Je werkt er 36 schat ik zo een 4 uur reizen per week. Je slaapt per week gemiddeld 65 uur. Hou je 103 uur vrije tijd over!! Oke vrije tijd is het niet helemaal, je doet boodschappen, kookt, geeft liefde aan je man en kids. Maar ergens in die 103 uur is er toch wel nog flink wat schoonmaak ruimte over? Ik denk dat tenminste altijd als mensen zeggen dat ze voor dingen geen tijd hebben. Voor schoonmaken, sporten, seks met partner, noem maar op. Het is ook een kwestie van willen vaak
Snap ik helemaal hoor en mijn vorige post was met een knipoog!! Ik had het er vanmiddag met D. Nog over. Dat ik hoop dat de kinderen na de zomer gewoon weer volledig naar school blijven gaan. Dat ik vooral met zoon zoveel thuis echt mijn ontspanning in het schoonmaken heb gemist. Normaal was het kids naar school, oud kloffie aan, muziek hard aan, en soppen en meezingen maar. Dat was mijn ultieme ontspanning. Daarvan ontspan ik nog beter dan van winkelen of naar de schoonheidssalon. En die ontspanning was ik al vanaf afgelopen winter helemaal kwijt. Ik ga de kinderen missen want ik geniet van de vakanties met ze maar ik ben ook echt gelukkig dat ik weer vol gas kan schoonmaken straks. Eigelijk zie ik het als een hobby, zolang het maar kan op de manier die ik fijn vind en dat kon dus al heel lang niet meer.