Waar valt jouw mond van open? Deel 8

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 25 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wel zo eerlijk! En doet hij het dan ook uit zichzelf en zonder klagen en op een manier die voor jou goed genoeg is?

2. GossipGirlxoxo

Zijn die tegenwoordig een beetje snel inmiddels? Ik heb 5 jaar geleden bij de mediamarkt een rumba gekocht. Volgens de verkoper echt de beste die er was. Zette ik aan als ik zoon naar school bracht. Daarna ging ik sporten en boodschappen doen (dus pak hem beet 1,5 a 2 uur) en als ik dan thuis kwam was hij nog niet klaar beneden. En dan had ik de avond ervoor gewoon met de hand gestofzuigd dus vies was het nooit. Heb dat ding na 2 weken weg gegeven want vond het echt helemaal niets. Boven ging hij niet over drempels heen. En de trappen kan natuurlijk niet dus die deed ik alsnog elke dag met de hand.

3. GossipGirlxoxo

Dan is het fijn als iemand de grote klussen voor je oppakt zodat je zelf alleen hoeft bij te houden de rest van de week. Het huishouden onder controle houden valt en staat bij bijhouden en een beetje slim plannen.

4. GossipGirlxoxo

Ik ook!!!

5. GossipGirlxoxo

Ik snap daar echt niets van. Vriendinnetje van zoon is paar weken terug zo verbrand. Ik zei tegen haar je moet echt beter smeren moppie zegt ze "nee hoor vandaag een tomaatje is morgen een chocolatje:eek:". Waarop mijn zoon zei "nou vandaag een tomaatje is over 30 jaar huidkanker :rolleyes:" beetje grof maar dat heb ik er dus vanaf kleins af aan ingestamd omdat hij weleens mopperde als ik hem in wile smeren.

Dat vriendinnetje is al zijn beste vriendin sinds de kleuters is nog rood harig ook, dus lichte huid en toen ze klein waren verbrande ze ook altijd. Zo zie je maar hoe belangrijk opvoeding hierin is. Ik heb gewoon een jaar of 4 zeker op zonnige dagen in de klas haar ingesmeerd met zonnebrand omdat mijn vriendin (haar moeder) dat nooit deed en ik het zielig vond als ze verbrande. Dus ik had altijd voor haar een fles zonnebrand in mijn handtas naar school toe. En hoe vaak ik het ook tegen mijn vriendin zei was haar antwoord altijd joh dat rode trekt wel bruin weg en ze heeft nooit pijn eraan:rolleyes:

J. Heeft het er nog over, dan zegt ze weet je nog N. Dat je mij op de basisschool altijd insmeerde en als ik tussen de middag bij jullie een broodje at en na school bij jullie speelde je me dan weer insmeerde. Dat was voor mij een goede inkopper om te zeggen dat als ik haar weer zo rood zou zien ik persoonlijk naar het strandje kom om haar in te smeren waar al die pubers bij zijn.

Zoon smeert zich na het douchen in de ochtend standaard in met zonnebrand en neemt dit ook altijd mee in zijn zwemtas met mooie dagen (heeft zelfd een miniflacon de hele zomer in zijn schoudertas) dus heb gezegt dat ze altijd D. Zijn zonnebrand mag gebruiken. Ze zei dat ze dat voortaan ging doen maar dat was volgens mij om van mijn gezeur af te zijn. En zoon vind het ook ongemakkelijk als ik wat streng ben voor zijn vrienden.

Ben in ieder geval blij dat mijn kind de gevaren van verbranden wel serieus neemt.
    De keren dat mijn kinderen samen verbrand zijn zijn op 1 hand te tellen. Dat was op dagen dat het toch sneller ging met de zonnenkracht dan ik voorspelde en ondanks goed smeren. Maar toch te weinig qua frequentie en dochter eergisteren op haar hoofdhuid. Was de middenscheidig vergeten in te smeren omdat het niet zo super zonnig was. Heel dom want na 2 uurtjes was die scheiding flink rood. Gelukkig was ze voor de rest wel van teen tot gezicht ingesmeerd met factor 50 en ze word poeppie bruin ook al smeer ik meerdere keren per dag factor 50 op haar.

Liekje81 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    @GossipGirlxoxo die van mij is verslaafd aan insmeren.

Vind t alleen op een donkere dag niet zo nuttig eerder averechts maar om dan maar van t gezever af te zijn pak ik een willekeurige gezichtscreme waar niet te veel zooi in zit. Kleren, haren, tassen, schoenen, nagels en make-up vindt ze ook fantastisch...Hoe dat een kind van mij kan zijn is me soms een raadsel.

Factortje 50, ze is middenblond net als ik nu (vroeger was ik platina blond, zij had bij geboorte tegen git zwart aan) maar net als ik verbrand ze echt nooit. Dr vader (met zn gitzwarte haar) verbrand nog op een terras terwijl hij dezelfde factor 50 op heeft zitten als wij en dan zit hij er half uurtje/uurtje max.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    De mijne is in elk geval zo traag als ... was ook geen high end ofzo. Maar dat huishouden komt gewoon geen eind aan.

Bij alles wat er nieuw komt of verbouwd wordt maak ik me t leven maar zo makkelijk mogelijk. Dochter dr kastenwand is onderkant dicht bijv. Keukenkastjes in de nieuwe keuken (duurt nog ff) trekken we door naar t plafond, geen relief meer op de deurtje en geen kastgrepen, zo'n kunststof achterwand ipv tegeltjes.

Zijn maar kleine dingen, maar alles bij elkaar scheelt t enorm.

Zeebra en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dat mijn man vandaag even balletje getrapt heeft en zich pijn deed aan zijn voet. Hij kon er nauwelijks mee lopen, maar voor het slapen ging het wel zei hij. Hij maakt me dus net wakker omdat hij niet weet hoe hij bij de wc moet komen op de camping. Hij gaat kapot van de pijn en stond gewoon te huilen in de tent.
    Dat wordt morgen geen burgers zoo maar een ritje huisartsenpost vermoed ik :(
    Sta je dan op de camping...
    En ik vandaag toch weer een rondje gefietst, beviel niet goed en ging zelf al kapot van de pijn dus rolstoel daarna gebruikt. Maandag sowieso de fysio bellen want voor ik ging fietsen geen blauwe plekken en na het fietsen wel :confused: en ben nergens tegenaan gestoten.

Het is dus echt gezellig met ons 2.

9. GossipGirlxoxo

Wat grappig dat hoor je niet vaak.

10. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Geen idee eigenlijk ik zet 'm aan als we niet thuis zijn haha
    Maar volgens mij is hij met 2 uurtjes zeker wel klaar

11. GossipGirlxoxo

Dat zijn allemaal dingen die ik ook anders ga doen in onze nieuwe keuken. Onze eerste inrichting had plinten met relief, dat was echt de hel. Nu hoge rechte plinten maar ook dat is niet ideaal het liefst worden de volgende schuin aflopend zodat stof eraf valt en gewoon met stofzuigen mee genomen kan worden :roflmao:
    Helaas is dat wel heel lelijk. Dat ie 1 van de weinige dingen in huis die ik stom vind. Dat is plinten schoonmaken, plafonds stofzuigen en onkruid in de tuin tussen tegels plukken hoewel ik het de laatste tijd goed bij houd. Zie ik een sprietje, strooi ik er een handje veezout op en een week later is het weg.

12. GossipGirlxoxo

Ik vind huilende mannen van de pijn echt iets heel verschrikkelijks. In mijn ogen hebben ze dan echt heel veel pijn en kan ik dus zo mee gaan huilen omdat ik het zo zielig vind. Sterkte voor jou en je man. Hoop dat het snel beter met hem gaat.

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij zijn allebei niet van de planners, dus daar gaat het idd ‘mis’. Verder vind ik schoonmaken ook gewoon ondankbaar werk. Als je net de vloer hebt gedweild gaat er drinken om of als je de ramen hebt gezeemd, zitten er binnen notime weer handjes op.

TotalBella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    Dat is t met name links klaar, rechts verder en je draait je om...

Edit: of je dochter gaat "ramen zemen" vooral als je net klaar bent en de zon er op schijnt.

Ach...t saharazand was er in elk geval vast vanaf, dan maar hoger kijken en alles lager negeren...koffie...

Mamafiets, Sylver en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    Voor je planning kan je Our Home gebruiken, app waar je je huishouden en boodschappen in kan zetten, partner en evt oudere kinderen kun je in de groep toelaten. Taken toewijzen, punten voor bepaalde taakjes en je kan desgewenst rewards instellen voor x punten. Je kan intervallen maken, uitstellen etc. Kom je deze week niet aan een wekelijkse taak dan verzet je m naar de volgende cyclus (volgende week)

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    Nee klopt, ik vind t ook raar. Hij is ook niet melkfles wit ofzo, hij heeft van zichzelf een soort gloed maar daar houd t dan ook op, wordt nauwelijks bruiner. Ik ben zelf wel tegen t wit aan en kom ook niet verder dan goudbruin. Dochter heeft een gloed maar blijft vervolgens goudbruin.

Mijn vader had ook gitzwart haar, met eveneens blauwe ogen, maar die rook alleen de zon en sloeg al donkerbruin uit. Die werd in de zomer ook in t Spaans of Turks aangesproken (zo nederlands als wat enkel wat duits bloed ergens ver in de lijn terug). Waar die t vandaan haalde geen idee, want zn zus, broers en zn half broer hebben dat niet.

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dat hebben we wel eens geprobeerd, maar werkt niet voor ons. Dus heel blij dat onze schoonmaakster weer komt (ze is een poosje niet geweest ivm baby).

GossipGirlxoxo en Vero0504 vinden dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.977
    15.014
    113
    Ja tegen een schoonmaakster kan geen app op :D

Mijn man neemt t huishouden hier over...nou dat is een groot woord. Ik denk dat hij erger is dan mn dochter qua rommeltjes en dingen laten slingeren (broodkruimels, fludders van gelderse gekookte, snoeppapiertjes). Gelukkig heb ik wel een hand in de opvoeding van mn dochter. Die gooit t netjes in de prullenbak.

19. GossipGirlxoxo

Heb je voor je ramen de wonderdoekjes? Dan heb je in 1 minuut de vieze vingers eraf en ook alle raamlap hulp is zo hersteld ;)

Vero0504 vindt dit leuk.
  20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    En zijn ze 1 minuut later weer vies :roflmao:

Vero0504, Neuzeke, femkes en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina