Waar valt jouw mond van open? Deel 8

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 25 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.855
    890
    113
    Vrouw
    Dat is ook een lekkere actie inderdaad.... Zeker bij medisch zou je inderdaad verwachten dat iemand dat dan snel op komt halen.

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Haal een urinoir bij de thuiszorgwinkel. Dan hoeft hij om te gaan plassen in elk geval niet te gaan lopen. Dat werkt goed.

Philou en Vero0504 vinden dit leuk.
  3. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Dat een mens zoveel jeuk kan hebben :eek:

4. Dagda

Dagda Fanatiek lid

8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Moeders bij school die vol trots tegen elkaar vertellen dat hun kind een uitnodiging voor het kinderfeestje van H hebben.
    ' Ja ik had al tegen ....(zoon) gezegt dat hij nu even wat meer met H. moest spelen, want die geeft altijd van die leuke feestjes.'

Wtf.. wat leer jij en kind dan? Nu even aandacht voor dat jochie om zo uitgenodigd te worden en daarna weer droppen?

Misschien vind ik dit extra lastig om te horen omdat mijn zoon niet uitnodigt is. Ondanks dat de jongens elke week wel een keer samen buiten spelen en echt vriendjes zijn. Gelukkig lijkt het wat langs K. heen te gaan. Nu maar hopen dat het feestje niet direct uit school en thuis is. Dan kunnen we letterlijk hier mee genieten van alle lol. K. dus ook.

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Dat mijn zoon van 12 jaar geen korte broek aan wil want dat is niet cool. Het is hier 25 graden en hij loopt elke dag in zo’n skaterbroek met van die zakken aan de zijkant. Gelukkig is het wel een dunne stof maar kom op zeg met dit weer een lange broek.

Zeebra en femkes vinden dit leuk.
  6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.224
    23.297
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zo had ik vandaag een tiener op mn spreekuur met een dikke zwarte hoodie :eek::roflmao:

Anouk2005, Luna86 en femkes vinden dit leuk.
  7. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.716
    2.391
    113
    Dat is het inderdaad. Werkt bij ons als een tierelier om op te warmen. ''s Ochtends halen we het dekzeil eraf en laten we dat erop liggen om op te warmen. En ''s avonds na het zwemmen dat er weer op en dan het dekzeil. Zorgt ook dat er minder warmte verloren gaat 's nachts.

masami vindt dit leuk.
  8. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Wilde net vragen hoe het werkt haha.

Hier nu alleen even het dekzeil er op (nog bezig met vullen) straks dus de noppenfolie er op en opwarmen maar!

masami en nijn37 vinden dit leuk.
  9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Heel normaal op die leeftijd. In mijn tijd hadden pubers ook geen korte broek aan op school. Alleen in de hoogste klassen heel soms, maar zeker niet in de brugklas. Dat was gewoon niet stoer.

10. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier ook iemand die als tiener tijdens de zomer gekleed was om naar de Noordpool te gaan. Rokjes zag je eigenlijk amper en een short mocht niet voor jongens.

femkes vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    92-100 is VWO advies. Hoger gaan ze niet :D

Ja voelt goed. Als hij zijn motivatie kan houden kan hij alles worden wat hij wil.
    Nouja... behalve profvoetballer :roflmao: dat vind ie zelf dan weer jammer.

Zeebra, Indiana, Kolibrie2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Dat er een 37 jarige vrouw is bevallen van een 10-ling (keizersnede welliswaar maar goed).

Ze had al een tweeling van inmiddels 6 jaar.

Ik kijk naar mn buik...denk aan mn bekken en probeer daar een 10-ling van te denken...Krijg spontaan t beeld van een bekkenbodem die met een witte vlag staat te zwaaien voor overgave.

Hopelijk geen reflux kinderen...:| uur per voeding en dat x10 met een beetje pech, keer t aantal voedingen. Borstvoeding zal m vast niet meer worden met die aantallen. :confused:

bluedrake en MotherPrincess vinden dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Whahah zo herkenbaar. Hier een die het nu zo goed doet in vwo 1, maar het liefste zou hij profvoetballer worden. En hij is een leuk voetballertje, dat zeker, maar niet zo goed.

femkes en Mamafiets vinden dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hier ook zo'n stuk stronteigenwijs, "weet alles beter geval" gehad. Urinoir en een po stoel zijn een uitkomst.

We hebben twee keer meegemaakt dat hij zonder enig overleg met mn moeder naar huis werd gestuurd "want meneer kon alles zelf". Ja lekker makkelijk! Eerste keer was hij half verlamd nota bene! Weigerde interne revalidatie (en nog een batterij aan zorg en hulp) mn moeder draaide voor alles op.

Er zou een familiegesprek plaatsvinden om de thuissituatie te bespreken o.a. noodzaak van hulpmiddelen etc. Was even compleet aan voorbij gegaan.

De derde keer dat dat zich voor ging doen heb ik t ziekenhuis maar even gebeld. Mn moeder zat tot in de nek in de stress, hij was terminaal en wilde niks anders dan naar huis. Maar om m in t ziekenhuis te krijgen was hij al door de brandweer uit huis getakeld...want meneer kon alles prima zelf...

Stonden wederom geen aantekeningen van hulpmiddelen bij, noch een zorgindicatie want mevrouw kon de zorg wel doen. Ja leuk gesteld als mevrouw WEDEROM buiten het gesprek is gehouden en dat mentaal en vooral fysiek gewoon NIET kan. Dus bij deze even de thuissituatie...

Toen kwam er ineens een behoorlijke lading bij:
    • Hooglaag bed
    • Po stoel
    • Urinoir
    • Rollator
    • Verschoon/schuifmat
    • Luiers (iets later)
    • Thuiszorg voor medicatie (we zijn jaaaaren aan pillen tegen gekomen die niet ingenomen zijn)
    • Nachtverpleegkundige
    • Concrete afspraak met meneer dat hij dat hoog/laag bed beneden ook ging gebruiken anders werd t een hospice. (hij ging zelf de trap op en af (je stond doodsangsten uit, levensgevaarlijk) en mn moeder liep er dan voor of achter...straks 2 begrafenissen, daar begin ik niet aan)
    Zo debiel dat ze alleen van de patient uitgaan en de moeite niet eens nemen om de thuiszorgverlener even te bellen van "goh ziet u bezwaren of gevaarlijke situaties? Heeft u eventueel nood aan hulpmiddelen (die uw verzekeraar toch al vergoed)?" Had ik niet gebeld was hij gewoon met de ambulance thuis afgeleverd en hadden we t tot onbekend wanneer weet uit mogen zoeken...

Was nu nog net op tijd dat nagenoeg alles in huis was, voordat hij thuis werd gedumpt, in elk geval t hoogst noodzakelijke (bed, urinoir en thuiszorg).

Philou, Gewooniemand en Syane vinden dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Herken het helemaal niet? Heb een puber van bijna 14 en een van bijna 12 en lopen gewoon lekker in korte broek. Vriendjes ook.

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.854
    113
    Tja... Ik zie hier dus amper jongens met een korte broek, het is nu toch al wekenlang boven de 30/rond de 40 graden. Mag trouwens ook niet op school, maar denk niet echt dat het dat is, want ik zie ook weinig mannen met korte broek.
    Kennelijk zijn ze erg cool :roflmao:

17. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.855
    890
    113
    Vrouw
    Oh zo herkenbaar dit... Situatie bij ons was anders, maar het ziekenhuis wilde wel erg graag de patiënt kwijt, zeg maar. Thuissituatie? Dat komt wel goed toch? Nou, we zijn inmiddels blij als familie dat thuiszorg erbij betrokken is en dat die dat soort dingen kan regelen, want wij werden er ook knetter van. Als je even pech had, kreeg je de ene dag te horen dat de patient de andere dag naar huis kon, na anderhalf jaar niet meer thuis te zijn geweest... Gelukkig konden we nog de boel een dag extra oprekken, zodat we alles in orde konden krijgen.

Philou vindt dit leuk.
  18. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.421
    777
    113
    Ja hier ook. Bij de 1e zonnestralen gaat die korte broek aan...

Ik daarin tegen :roflmao: vergeet steeds mijn benen te scheren

Zxcvb, Luna86, masami en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.931
    5.892
    113
    Dank @Syane voor de tip en @suus1983 voor de ervaring. Mocht hij thuiskomen houd ik dat zeker in gedachten.

Het ‘probleem’ wordt echter nog even uitgesteld. Ze denken nu dat er meer aan de hand is. Vermoedelijk kanker. Hij was al langere tijd niet fit en ziet er slecht uit dus het zal me niet verbazen als dat uit de onderzoeken komt. Voorlopig blijf hij dus nog wel even in het ziekenhuis. Nu voel ik me haast schuldig dat ik zat te klagen dat hij thuis zou komen.

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Ah neeeee... echt hopelijk toch niet :(
    En klagen mag hoor... dat het nu anders is dat weet je toch niet van te voren.

Philou vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina