Ik maakte me niet druk over lengte hè maar ze is wel lang voor gemiddelde 12 jarige hoor. Zit net onder plus 2 lijn van groeicurve en wij als ouders zijn niet zo lang (171 en 178) Dat van cb was toen ze jonger was
Het ging allemaal te hard het eerste jaar, heb ook wel eens gezegt dat ik der dan maar in een donkere kast zet en geen eten zat geven. Zal de groei vast wel stoppen. Was ook weer niet goed . Laatste jaar daar met haar hadden we echt een topper. E kwam binnen ze kijkt naar en roept meteen zo die kan modellenwerk gaan doen later (E heeft alleen een bloed hekel aan een camera ). Bij het laatste bezoek moest de arts wel een verwijsbrief mee geven zij ze want ze zat ver boven de lijntjes en dat was volgens de richtlijnen . E oogt denk ook nog wel langer dan ze is want ze heeft een partij lange slanke benen (al zit ze volgens de lijntjes aan de bovengrens gezond gewicht en daar let ik dus helemaal niet)
Wat naar dat somige er een vervelende reactie kreeg. En wij maakte er geen geheimen van ik wist wat het was punt. Heb een nichtje 3 jaar jonger en die was ook gewoon 9 toen het gebeurde dus ja praten deden we wel. Mijn andere nichtje is nu ook ongesteld geworden maar woont bij haar vader maar hoe die er mee omgaat bah laat het gewoon liggen en dat vind ik goor. Waren met haar op vakantie nou heb der toch wel even ge zegt dat dat netjes weg gegooid hoord te worden. En dochter weet donders goed waar het bloed vandaan komt en hoe. Ook dat wij gewoon vrijen en hoe dat zit en het niet altijd voor baby's is. Lang leven body .. world. Daar werd alles getoond ook een sexende stel. Of het is blijven hangen geen idee haha..
Maar ik dacht dat het ook tte maken had met gezicht is met rond 45 kilo en dan worden. Zou dat kloppen.
Oh maar dan wordt ze toch sowieso niet zo lang? Raar dat ze daar op het cb zo gek over doen. Mijn zusje heeft altijd boven de +2 lijn gegroeid en is 1.88 geworden. Wel lang, maar niet extreem. Werd pas met 15 ongesteld. Ze is wel lang, maar niet extreem lang ofzo. Even afhankelijk van waar ze zit qua pubertijd, maar dan nog zal de toch niet veel langer worden dan 1.80?
Verwachting is 1.80 maar is al ongesteld maar volgens kinderarts zal ze toch rond 1.80 uitkomen… we gaan het zien. En 1.80 zou echt prima zijn hoor mooie lange slanke meid
Ja 1.80 is prima. Ben zelf 1.78 en vind dat niet heel lang ofzo (al is het officieel natuurlijk een stuk langer dan het gemiddelde), maar genoeg vrouwen die even lang of langer zijn.
Ik wilde het zelfde zeggen, ik was met 12 ook al 1,72m en daar zijn nooit zorgen om uitgesproken Mijn oudste dochter lag bij het CB ook altijd tussen tegen de +2 lijn en hoort nu in haar groep 1/2 als 4,5 jarige ook bij de langste kinderen van de klas De jongste zweeft nu bij het CB ook tussen +1 en +2. Zij zullen uiteindelijk allebei ook wel ong. tot mijn lengte (1.77m) groeien, verwacht ik Niet bijzonder, toch? Er zijn meiden die nog (fors) langer zijn.
Ja precies. Het wordt ook pas echt groot (of klein) als ze buiten die groeilijnen komen. Hier juist kleine kinderen. (Bijna) 12 en 14 en 1.52 en 1.60, maar allebei nog niet vol aan het puberen, dus verwacht zeker nog een spurt. Al kan die oudste het er wel aan kijken, iedereen is groter dan hij zo ongeveer, alleen zijn voeten groeien heel hard. Maar met een vader van 1.90 en moeder van 1.78 zal hij vast niet 1m60 blijven haha.
Hier eigenlijk de hoop dat de menstruatie vooral bij de jongste nog even op zich laat wachten. Heb twee meiden, 1 van bijna 14 en 1 van 11 jaar en 8 maanden. De oudste is flink aan het ontwikkelen, borst groei, schaamhaar, okselhaar e.d., maar nog niet ongesteld. Is nu 1.70m. De jongste gaat net een beetje beginnen met ontwikkelen, want beginnende borst groei (vooral gevoelige plekken), maar is erg klein voor haar leeftijd, 1.45m. Ben aan het twijfelen of ik langs de HA moet, want wat al ze al binnen een jaar of 1-2 ongesteld gaat worden? Dan redt ze misschien niet eens mijn lengte (1.64m)?
Zou me niet zo druk maken hoor. Dochter wordt volgende maand 12 en is 1.52. Begint nu ook net een klein beetje met borstjes heb ik het idee. Er kan zomaar nog 20-25 cm bijkomen tijdens de puberteit. Vriendin van dochter begon met borstjes rond de 1.40 en is nu 1.65 en net ongesteld geworden. Als jij 1.64 bent is het ook niet heel logisch dat je dochter 1.80 wordt? Als je je wel echt zorgen maakt kun je altijd even langsgaan, maar denk dat ze weinig doen zolang ze in haar eigen ritme groeit. Hoe lang was je oudste dochter rond die leeftijd dan? Menstruatie begint over het algemeen zo'n 2 jaar na start van de borstgroei.
Er is ooit onderzoek gedaan in Latijns-Ameri naar de vroegrijpheid van meisjes en daar werd een link gelegd tussen hormonen in vlees en vroege menstruatie. Heb een half jaar in de VS gewoond en daar werd mijn cupmaat groter. Na een tijdje in NL weer terug naar de originele maat.
Ah, dat klinkt ook lang ja! (En slank, haha. Mijn oudste van dezelfde leeftijd is iets kleiner en 23 kg). Ik dacht dat jij niet bijzonder lang was? Haar vader wel?
Zo zou ik het ook doen. Mijn moeder vertelde het op een verjaardag aan mn opa, waardoor iedereen het wist. Te genant op je 13e. Vond ik in elk geval. Hier staat op de wc wel tampons en maandverband voor evt bezoek. Ik ben zelf nooit ongesteld, maar wel zo handig als dochter het kan zien staan en miss vragen over stellen.
Overigens gebruiken zowel H als ikzelf wasbaar maandverband, heb geen wegwerpmaandverband huis, dus ook niet voor bezoek. Dit zet me toch wel aan het denken. Misschien toch maar eens zo'n pakje kopen voor het geval dat. (Tampons heb ik hier nog nooit gezien eigenlijk, dus ik denk dat iedereen maandverband gebruikt.)
Thuis gebruik ik ook wasbaar maandverband, als ik weg ga gebruik ik weg werp. Ik heb op het toilet een bakje met maandverband, tampons en inlegkruisjes.