Ik deed dat lange tijd op advies van gynaecoloog. Is niks mee (maar niet bij iedereen werkt het). De bloeding die je krijgt tijdens een stopweek is "nep", dus geen enkel probleem om dat over te slaan.
Ik slik ook altijd de pil door, maar krijg tegenwoordig na ongeveer 4 maanden wel een doorbraakbloeding. Als ik dan niet stop, blijf ik steeds onverwacht bloedverlies houden dus ik las dan wel een stopweek in.
Jahoor, dit kan echt geen kwaad. Je bloeding is ook geen menstruatie, dus onnatuurlijk is het in die zin sowieso al Het stoppen van de pil is vroeger volgens mij vooral aangeraden omdat het heel vreemd was dat een vrouw geen maandelijkse bloedingen zou hebben. Ik vind het ook echt een uitkomst. Ben het altijd én heftig en veel te lang.
Ik hoop dat dat normaal is en dat mijn dochter dan niet op 4-jarige leeftijd ongesteld wordt Nee, sorry heel flauw.. Ik hoop het ook voor je dochter!
Volgens de bijsluiter van mijn pil, en mijn gynaecologe hier, mag dat niet. Zal wel per land verschillen dan hoe streng ze daarin zijn. Ik weet dat ze in de halve wereld het gebruik van een bepaalde anticonceptiepil (volgens mij Diane35) al hadden verboden en deze in NL nog gewoon verkrijgbaar was.
Nou dan is de mening of info van jouw gynaecologe eerder achterhaald dan dat Nederland hier nu zo onvoorzichtig mee is volgens mij hoor. Zijn talloze onderzoeken naar gedaan en het kan echt geen kwaad
Kan je mij dan uitleggen waarom het dan nog steeds in de bijsluiter van Microgynon staat? Als het echt vaststaat dat het geen kwaad kan dan is het wel bijzonder dat dat nou net niet bij één van de meest gebruikte pillen toepasbaar is.
Ik slik ook door op advies al een paar jaar soms las ik een stopweek in maar de laatste keer had ik 2dagen een hele lichte bloeding. Dus kan wel zonder en die migraine aanvallen poeh. Ook geen doorbraak gehad maar dit kan komen omdat ik heel licht ben 3 dagen bloed dan niets meer. Het voeld ook als afkicken dus laat maar.
Nee ik ben 168 cm en mijn man 184 cm. Beide niet heel lang maar gewoon gemiddeld volgens mij. Zoon van 13 is nu al 178 cm dus beide kinderen zijn lang.
Nee hoor, is zeker niet. Er wordt natuurlijk amper baarmoederslijmvlies aangemaakt, dus er hoeft ook niks afgestoten te worden, zoals bij een natuurlijke cyclus.
En toch he, ik heb de pil (microgynon/generiek hetzelfde preparaat) jaren geslikt, tot we voor een kind wilden gaan. Vrijwel altijd stopweken aangehouden, nu en dan een pil vergeten zonder "gevolgen". Toen ik stopte had ik een onttrekkingsbloeding zoals ik gewend was, een paar dagen niets en toen een abnormaal lange en zware menstruatie, echt niet te doen! Alsof er toch iets opgeruimd en gereset moest worden of zo. Ook al zou er dus nauwelijks wat moeten zitten wat kon bloeden. Vanaf die monster-menstruatie gerekend was ik stipt vier weken later weer ongesteld.
Dat had ik dan weer niet. Op mn 17e begonnen, met 32 gestopt. Doorbraakbloeding en toen 3 maanden niks. Daarna gewoon normale rgeelmatige cylcus zonder erg veel bloedverlies.
https://consumed.nl/bijsluiters/microgynon-30 In de Nederlandse bijsluiter staat dat je hem twee maanden kan doorslikken. https://www.thuisarts.nl/menstruatie-uitstellen/ik-wil-mijn-menstruatie-uitstellen Thuisarts.nl is een betrouwbare site. Daar staat dat je maximaal een jaar de pil door kan slikken. Ik slikte trouwens altijd de pil een paar maanden door. Ik ben niet zo dol op ongesteld zijn.
Ik heb dat nooit gehad. Ik kreeg mn onttrekkingsbloeding en daarna na ongeveer 5 weken mijn echte menstruatie. Ik ben alle keren snel na het stoppen zwanger geraakt, meestal maand 2 of 3.