Waar valt jouw mond van open? Deel 8

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 25 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    hier zelf maat 41 en man maat 47

Zoon van 15 heeft nu maat 45 en dochter van 12 heeft nu maat 39

Wat betreft de demonstratie tegen de vluchtelingen, vind het diep triest, kan me niet voorstellen dat je niet weet wat er gaande is in Afghanistan en je dan zo opstellen.

2. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Nu echt hé. Ik hoop dat er wel wat grotere kindermaten komen

3. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Euh..... Neem aan dat het laatste stukje ergens anders bij hoort?

4. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.891
    2.564
    113
    Bah krijg hier gewoon kippenvel van :( ik hoop echt dat er niks met hun aan de hand is

Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.598
    31.074
    113
    Vrouw
    Het heeft mij ook enorm veel geholpen om alles rondom het overlijden op te schrijven. Ik heb dat verhaal ook aan de psycholoog verteld waar ik destijds een paar gesprekken mee had.

Situatie was helemaal andets natuurlijk. Wij hadden 1,5 jaar 'voorbereiding' . Dus de echte 'dingen die ik nog had willen zeggen' had ik niet meer.

Wel komen er steeds nieuwe dingen op die ik zou willen bespreken. Schoolkeuze oudste, autisme jongste. Dat soort dingen. En hij heeft oudste leren fietsen. Nu dat bij jongste zoon moeizaam loopt denk ik vaak. Kon hij daar nog maar mee helpen. Niet dat hij dat zo anders deed. Maar hij had een manier van omgaan met kinderen. Kon ze echt in zichzelf laten geloven. En dat is precies wat jongste nodig heeft.
    Als moeder wil je ze dat natuurlijk ook meegeven. Maar is anders.

Sorry. Lang verhaal over mijzelf.

Wat ik wilde zeggen is dat het schrijven van zo'n brief heel goed kan helpen in je rouwproces. En dat het voelen van aanwezigheid ook heel herkenbaar is. Heel veel mensen hebben zoiets ervaren. Deels verklaarbaar door de wens. Maar niet helemaal. Het idee dat hij jouw woorden meeleest alleen al is fijn.
    Nogmaals sterkte

chrystel73 en femkes vinden dit leuk.
  6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    Wij ook, zoiets gun je niemand.

LizMe vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.598
    31.074
    113
    Vrouw
    Nou echt he.
    Vreselijk.
    Ik hoop echt dat ze daar al weg waren en ergens veilig zijn. :cry:

Liefst zou ik alle vluchtelingen hierheen halen. Waarvandaan ook. Snap best dat er dan weer andere problemen ontstaan. Maar toch... mensen gewoon maar laten creperen is wat mij betreft geen optie.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    Inmiddels al wat gehoord?

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    Ik was aan het opruimen en dingen uitzoeken en vond een microschrijver van de Hema, op zich niet zo vreemd maar hier staat de gulden prijs nog op (nlg 1.75)
    Hij doet het ook nog!!

Bij de Ikea hebben ze weer een ikea potlood, we zijn er 1.5 jaar niet meer geweest dus weet niet of dat al heel lang zo is:roflmao:

citroenrasp vindt dit leuk.
  10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.506
    14.006
    113
    Vrouw
    @Mamafiets en @owly ik hoop dat ze uiteindelijk toch niet gegaan zijn of op tijd terug waren, in Nederland op vakantie zijn gegaan etc.
    Ouders zitten helaas niet in de klassen app en ik heb ook geen telefoonnummer van ze. Morgen moet ik werken, maar ik wil vrijdag weer even aanbellen met mijn dochter.
    Als hij maandag nog niet op school is dan ga ik denk ik maar contact opnemen met het ministerie van buitenlandse zaken of de Afghaanse ambassade, heb echt geen idee waar ik moet zijn en of wat ik kan doen zonder contactgegevens.

Mamafiets vindt dit leuk.
  11. Sunshine1993

Sunshine1993 Niet meer actief

Wat verdrietig, op Twitter zijn een aantal mensen wel helemaal er mee bezig oa een oud militaire die afganen ter plekken helpt. Mischien kun je bij hem informeren? Heb je wel een naam en achternaam?

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113

Ik hoop ook ontzettend dat ze niet zijn gegaan! Als hij maandag niet op school is kan school misschien wel wat doen? Die hebben in ieder geval telefoonnummers. Misschien willen ze dan wel bellen om te kijken of alles goed gaat.

Ik duim heel hard dat ze veilig zijn!

Laatst op het jeugdjournaal was een kind uit Nederland bij zijn familie op bezoek en Hebben er volgens mij 4 dagen over gedaan om weer terug te komen. Was heel moeilijk om bij het vliegveld te komen.:(

13. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    ik denk dat veel mensen echt niet beseffen dat er echt wel een verschil zit tussen de stroom die nu 'opgehaald' wordt en anderen. En bij sommige reacties snap ik het ook wel, wij stonden ook even vreemd te kijken dat families daar naartoe op vakantie gingen terwijl ze het ontvlucht zijn, juist vanwege het al langer geldende advies om niet te gaan (negatief reisadvies). Er was namelijk al een dreiging ver voor de taliban zo snel oprukte.

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Dat ik vandaag zou worden gebeld door de huisarts....en dat dit niet is gebeurt.
    Morgenochtend dus maar de assistente bellen.

15. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @GossipGirlxoxo
    Ik moest net even lachen, zat jou post te lezen en begon ineens te twijfelen want er stond een andere naam... geloof dat 1 van de meiden mijn telefoon te pakken heeft, alleen geen idee wat ze dan gedaan hebben :roflmao: of hoe ik het weer kan veranderen.

Bijgevoegde bestanden:

NiVa0230, Lola1982, Vergeten en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao: zo leuk!!

17. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    VIP- deksel :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: hoe droog!

GossipGirlxoxo en Saartje33 vinden dit leuk.
  18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.955
    33.631
    113
    :roflmao:
    Mijn moeder was een kast aan het leegruimen een poosje geleden en toen zat er een bon in van H&M van 50 gulden.
    Ze vroeg of ik naar de winkel ermee durfde. Zij en m’n zus namelijk niet.
    Ik naar de stad, geef die bon aan een medewerkster en vraag of ik die nog kan gebruiken. Toen zei ze van niet.
    Toen ging ik bluffen. Ik raaskalde iets over dat bonnen bij wet sinds 2000 niet meer mochten verlopen en dat ik juridisch gezien dat ding mocht gebruiken :D
    Echt: ik geloofde m’n eigen kul verhaal bijna ook nog.
    Ging ze bellen naar de afdeling die over bonnen gaat en toen ze terugkwam zei ze: ik mag hem inruilen voor €20.
    En toen had ik een heel leuk jurkje :roflmao:

masami, Mamafiets, smax en 16 anderen vinden dit leuk.
  19. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
  20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.969
    15.009
    113
    Goh ik had nog van die Kruidvat kios kaarten waar je foto's mee kon printen. Had ze aan jou moeten geven. Geen idee of er nog wat opstond hoor, mja ze werden in elk geval niet meer geaccepteerd. (automaat kon er ook niks meer mee).

Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina