Waar valt jouw mond van open? Deel 8

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 25 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ja het is neem ik aan toch pas met ingang van volgend schooljaar? Niet nu direct, anders zou het wel rottig zijn.
    Zo kan iedereen de planning nog even aanpassen denk ik.
    Hier kondigden ze het wel heel ruim van te voren aan. Na de zomer vorig jaar en dat het na de kerstvakantie in zou gaan.

Maar ik zou ook niet weten hoe ze anders zo'n verandering door moeten voeren, het komt natuurlijk altijd bij een groep niet uit?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, na de zomervakantie. Maar de dansschool zit elke dag vol gepland. En zwemles hebben ze ook wachtlijsten voor, je kan vaak niet op korte termijn wisselen van dag. Ik weet dat het turnen een dorp verder op vrijdagmiddag ook veel kinderen uit ons dorp heeft, die kunnen dan ook niet meer dus. Nee, ik snap er niks van en ben het er niet mee eens. Alleen de woensdagmiddag over voor sporten, schiet echt niet op. Op zaterdag kan dafne ook niet paardrijden, want dat zit vol. Nou ja, ben pissig. :roflmao:

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  3. Neilia

Neilia Niet meer actief

hier past de dansschool het rooster aan op de lesroosters van de scholen.
    Das wel ideaal :)

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #364 Liekje81, 10 jun 2021
    Laatst bewerkt: 10 jun 2021
    Ja, dat deed ze nu ook. Maar als je dan ineens een hele school hebt die dus niet meer kan dansen, wordt het haar wel moeilijk gemaakt. En dochter heeft op woensdag al zwemles, dus dan geen dagen meer, ik werk op dinsdag en donderdag. En de maandag kan, maar dan kan ze dus ook niet spelen met iemand.
    Ik kan er gewoon met mn pet niet bij dat ze zoiets ineens wijzigen na zoveel jaar.
    En ook de eigenaar van de sporthal dupeer je daar dus mee.
    En elke week 1,5 uur extra naar school? Heb nog niet gelezen waar ze die dan vandaan halen, maar extra studiedagen hebben ze niet zag ik.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mond valt open van onze hond. Ligt lekker buiten en komt naar binnen om boven mn mooie vloerkleed te komen kotsen.
    Naar buiten gegooid, doe het maar op de tegels. En ja hoor, zoekt een plekje boven de deurmat. Naar een ander kotsplekje begeleid en waar gaan we kotsen? OP spullen. Echt, waarom :|

Golden1213 vindt dit leuk.
  6. Mapje

Mapje Niet meer actief

Meestal passen de sporten ook aan. Tenminste: ons zwembad is toen ook de tijden gaan veranderen en de voetbal ook.

Volgens mij is het zo dat je in je basisschool periode en bepaald aantal uren moet halen. Bij ons zijn ze ook een beetje gaan schuiven een bepaalde periode om dat voor elkaar te krijgen.

Het spelen herken ik. De oudste gaat op maandag naar m’n ouders, dinsdag en donderdag bso en woensdagmiddag voetbal en vrijdagmiddag nu nog zwemles. Gelukkig hier bijna klaar met zwemles dan op vrijdag weer spelen en BSO en voetbal zitten gelukkig veel vriendjes maar dat is inderdaad lastiger.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    We wonen in een heel klein dorp en denk niet dat al die sporten zich aan gaan passen aan ons schoolrooster.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Hier ook een dorp en hier passen ze zich gewoon aan hoor. Heeft toch ook weinig zin anders als er geen kinderen kunnen komen.

9. Mapje

Mapje Niet meer actief

Hier ook klein dorp maar hebben ze wel gedaan. Alternatief was dat ze minder kinderen kregen. Dus ze hebben gehusseld in lessen.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja maar bv dansles. Zij heeft in de omringende dorpen de rest van de week al een hoop groepen. Evenals paardrijden. Die gaan toch niet alles aanpassen aan 1 dorpsschooltje? Alsof ze alle plek van de wereld hebben. Er zijn al overal wachtlijsten hier. En buiten dat, dan moet je als ouder ook maar kunnen op een ander moment.
    Ik ga het er gewoon niet mee eens zijn. Daarbij gaat deze lichting kinderen dan dus veel meer uren maken dan degenen die nu in de hogere groepen zitten. Dat is toch raar? Als er nou continurooster voor in de plaats was gekomen had ik het nog begrepen. Maar 4 dagen tot 15 uur? Lekker voor die kleuters...

Mapje vindt dit leuk.
  11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, dan heeft dochter dus pech, want ik kan niet husselen met werkdagen.

12. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ah balen, hier deden ze niet husselen in dagen overigens want wij werken ook ieder 4 dagen dus dat ging niet. Les werd alleen half uur later gezet. Gelijk uit school door naar zwemles was het hier dus.

13. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik zou dat laatste even checken. Je kunt gewoon opvragen hoe ze aan de uren zijn gekomen want die moeten uiteindelijk voor iedereen gelijk zijn. Misschien streven ze ergens naar. Hier was bijv op een gegeven moment dat bovenbouw half uur langer moest omdat ze anders tekort kwamen om er uiteindelijk voor te zorgen dat de tijden overal gelijk konden worden.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja half uur later zou prima zijn, maar dan begint de volgende groep al. Dan miss alles verschuiven.
    Nou ja, ik baal gewoon. Vind 4 zulke lange dagen ook helemaal niet nodig op deze leeftijd. Maar goed, kan er niks aan veranderen, hier gewoon even klagen en weer door. :oops:

Mapje vindt dit leuk.
  15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja heb de juf al gemaild hoe ze tot deze beslissing zijn gekomen. :thumup: Maar dan nog vind ik het stom. :roflmao:

Mapje vindt dit leuk.
  16. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dat doet onze kat ook, komt naar binnen om te kotsen op t kleed (als ik het aan zie komen dan til ik hem er snel af, maar het is dan net een boomerang en komt weer terug), en gaat daarna gewoon weer naar buiten.

17. Neilia

Neilia Niet meer actief

ik kan me voorstellen dat je baalt hoor!
    Ik weet nog hoe teleurgesteld C was dat ze niet door kon naar de hogere groep omdat die op mijn werkdag dansen.

nu moet ze sowieso eerst der zwemdiploma’s halen en dan mag ze kiezen wat ze wilt.
    Paardrijden dus hè :rolleyes: ik hoor namelijk niks anders:rolleyes:

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ook een paardrijmeisje! Heeft 5 starterslessen gehad en nu op wachtlijst voor gewone lessen, hopelijk kan ze snel.
    Nou ja, vind het beter dan dat ze wil mototcrossen net als papa. Dat is met hem niet zo goed afgelopen, zoals je miss nog weet :|

19. Neilia

Neilia Niet meer actief

dat herinner ik me nog goed ja, is die inmiddels helemaal hersteld?
    gelukkig is C nooit geïnteresseerd geweest in motorcross.
    En N wilt op voetbal gelukkig! :D

Liekje81 vindt dit leuk.
  20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.303
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hij heeft afgelopen februari nog een hersteloperatie gehad. De pennen zijn uit zn rug gehaald. Zie foto wat eruit kwam :eek:
    Maar nog steeds niet pijnvrij. Gisteren nog bij de traumachirurg geweest en foto en CT scan gemaakt van zn ribben. Daar heeft ie er 12 van gebroken destijds, en sinds de pennen uit zn rug zijn, weer veel last van. Vorig jaar brak er ook 1 spontaan. Maar foto en ct lieten niks geks zien. Dus volgende week nog naar orthopedisch chirurg. Even kijken of zij er nog wat mee kan. Anders zal het dit accepteren zijn ben ik bang. En hij heeft nog zenuwpijn in zn handen. Verwachting is dat dat niet meer weggaat. Maar als je bedenkt hoe die in de kreukels lag, mogen we hier al blij mee zijn!
    20210211_155749.jpg

Deel Deze Pagina