Mijn mond vald niet meer open kan niet doet pijn. Hahaha om 10u bij de tandarts geweest en gaatje vullen tussen mijn ondervoortanden. Maar me lip is zover na beneden gedrukt anders kon hij er niet bij dat dat hele stuk pijn doet kan niet eens meer pruilen. Voel me even zielug
Wij hebben orkaanglas zoals ze dat noemen. Er kan inprincipe niets door de ramen heen. En voor onze openslaande deuren (3x2deuren) hebben wij orkaanhout, die moet je dus van te vorer voor je deuren monteren. En wij hebben gelukkig een betonnen dak. Alleen onze voordeur is niet geweldig, daar lekt het met een flinke hoosbui ook al dus daar moet iets voor verzonnen worden
Oke dat klinkt nog redelijk veilig voor je huis. Is het dan ook veilig genoeg om te blijven of is er ook iets van een schuilkelder? (Misschien een domme vraag)
Dat mijn man morgen voor het eerst sinds maart vorig jaar weer eens naar zijn werk gaat...... ....... maar vooral hoe fijn ik dat stiekem vind
Stiekem ben ik heel jaloers op je, mijn man kreeg vandaag te horen dat hij op zijn vroegst pas in januari weer naar kantoor mag .
Wat is de reden daarvoor als ik vragen mag,werkt hij voor een groot bedrijf ofzo? Mijn man is nooit geheel thuis gebleven, kan nu al tijden naar kantoor wanneer hij wil. In het hele begin was hij veel thuis maar afgelopen jaar niet meer, half kantoor half thuis. Wel op inschrijven, mochten zoveel mensen per keer er zijn.
Het CO2 budget gebeuren dat ze misschien gaan invoeren. En dat ze nu vervolgens gaan onderzoeken of ze dat budget vervolgens aan de coronapas kunnen koppelen. De coronapas was toch tijdelijk? Niet dus.
Co2 budget? Hoop gelezen over de CO2 uitstoot maar een budget aan de Corona pas? Gaan ze per persoon een budget invoeren dan? Lijkt me nogal vreemd
Heb daar wat over gelezen. Idee was geloof ik soortgelijk asn wat al bestaat voor bedrijven. Per huishouden krijg je dzn een x budget. En wanneer je heel hard gaat stoken, vliegreizen boekt en in je SUV blijft tuffen ben je snel door je budget heen en moet je bijkopen. Ben je zuinig met energie dan houd je budget over wat je kan verkopen. Financiële prikkel dus om klimaatbestendig leven te stimuleren. Verhaal dat het aan de coronapas gekoppeld wordt ben ik nog niet tegen gekomen. Alleen dit dus. Als vaag plannetje wat nog nergens concreet is en ook geen idee of dat politiek gedragen wordt. Gezien de ontwikkelingen op klimaatgebied niet eens een herl dlecht idee. Denk alleen dat je bij de uitvoering wel een paar haken en ogen gaat vinden.
CO2 budget had ik wel gezien idd. Maar om daar aan de max van te komen hoef je daarvoor niet zoveel te stoken, te vliegen of aan vlees voor weg te werken hoor! Dat is echt wel heel beperkt zoals ik t las met 5.5 ton per huishouden. Koppeling met coronapas zie ik enkel op twitter voorbij komen vooralsnog.
Ik las dit. Ik heb het originele bericht nog nergens kunnen vinden, behalve op Twitter, mogelijk een hoax dus en iets te snel gepost. Excuses daarvoor. Dat van het CO2 budget las ik wel in t nieuws , ook daar valt mn mond van open. Dan willen ze iedereen dus credits geven die je kan besteden aan vliegen, vlees eten, treinreizen etc. Als het op is moet je bijbetalen en als je overhoudt mag je dat verkopen aan anderen. Erge is nog dat de meeste Nederlanders dat nog zien zitten ook. https://www.rd.nl/artikel/933153-tno-co2-budget-voor-elk-huishouden-om-uitstoot-te-verlagen https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/artikel/5237985/co2-budget-duurzaam-vliegen-vlees-emissiehandelssysteem-tno En het mooie is dat het CO2 probleem het snelst op te lossen is door minder vlees te gaan eten. Maar dat voorstel hebben ze geschrapt want dat ligt " te gevoelig" https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/ministerie-vindt-minder-vlees-eten-te-omstreden-voor-campagne-over-klimaatbewustzijn~bee34bfb/
Denk dat de boeren al boos genoeg zijn. Maar wanneer je alle uitstoot op een rijtje zet en inzichtelijk maakt, dan kan ieder voor zich de keuze wel maken. Vor dat inzichtelijk maken zelf zou ik graag een mooie app willen hebben. Denk dat er een heleboel verbeterd kan worden hier waar ik nauwelijks bewust van was. Maar om dat technisch voor elkaar te krijgen heb je wel erg veel gegevens nodig. Hoe ga je dat voor elkaar krijgen? Bij elke tankbeurt de app laten scannen kan nog. Maar ga je ook alle boodschappen registreren? En een koppeling maken met je slimme meter En al je overige aankopen? En als ik dan een broek sta te passen, ksn ik die dan ook scannen op co2? Want het ene productieproces is het andere niet natuurlijk. Kortom.... ik zie nog een technische uitdaging. En ook nog wel een paar op gebied van privacy en informatiebeveiliging. Het idee van de vervuiler betaald sta ik verder wel achter. Maar er zijn misschien ook andere (minder ingewikkeld en zonder iemands volledige leven in een app te proppen) wegen te bedenken om dat te bewerkstelligen.
Het idee is leuk maar het emissieverhaal voor bedrijven is al een aanfluiting door de heftige handel ervan. Ze rekenen nu op 78kg vlees per persoon, met dat budget kom je al aan de max met 205kg kip voor t gezin las ik net. Groot gezin kan een uitdaging worden. Idem als je de pineut bent met een sociale woning en een verhuurder die geen klap uitvoert. Jij als huurder kan en mag doorgaans amper wat (als je t geld er al voor hebt). Ons oude huis heb ik uit ellende zelf maar zolderisolatie gegeven, keek dwars door t houtwerk naar de lucht zo groot als dat die kieren waren.
Lees net op t AD dat blokhuis opname van rotavaccin in t rvp overlaat aan t volgende kabinet... Scheelt maar een lading opnames. Dochter heeft t volgens mij nog niet gehad, gaat wel een fikse buikgriep in de rondte in haar klas... Mama's hier die t dan maar zelf regelen? Of ben ik in mn hormonale voorzichtige bui? (dochter hebben we die nieuwe meningokokken ook alsnog gegeven, die had alleen de oude gekregen omdat de oude voorraad nog beschikbaar was hier, maar ik vond die W nou niet echt grappig qua snelheid).
Geen domme vraag hoor! Maar ons huis staat op een heuvel. Waardoor je bij binnenkomst uit de tuin de woonkamer binnenstapt en de slaapkamers liggen beneden. De ene kant van de kamers ligt tegen de heuvel/in de heuvel en de andere kant ligt in de tuin. Dus deels bedekt. Dat zou dus prima zijn om daar te zitten als er een orkaan is. Er zitten wel ramen in, maar die ramen zijn orkaan bestendig.
Ze krijgen allemaal voor op kantoor een eigen laptop (zijn computer met schermen enzo blijven thuis voor het werk). Alleen zijn er lever problemen met (onderdelen?) die laptops. Begin van de zomer zeiden ze in september mag je na inschrijving weer op kantoor komen. Was wel even een domper dit bericht. Ik merk aan mijn man dat hij wel weer toe is aan kantoor. Ik kan gelukkig al die tijd al naar mijn werk.