Ik had vandaag wel even een momentje. Ik was in Rotterdam op de Erasmusbrug. Op 't Willemsplein was een klein festival aan de gang, wat nu ook mag met de coronaregels met toegangsapp. Nu stond ik op de brug en zag ik twee jongens bij de achterzijde op een scooter klimmen en zo over het hek springen het festivalterrein op. Toevallig stonden 10 meter verderop twee politie agenten op de fiets op de brug. Ik liep daar langs en gaf de situatie aan die ik net had gezien. Voornamelijk met het idee, coronaregels etcetera maar ook onterecht op een afgesloten terrein zijn(al weet ik niet of je moest betalen) . Krijg ik de reactie van die agent, we zijn hier alleen voor de ordehandhaving, dit moet de organisatie van het festival zelf maar opmerken, daar doen wij niets mee. Ik vraag me dan echt af, wat is er aan de hand met Nederland als onze politie dit al normaal vind?
@DisneyMama, ik benijd de politie in ieder geval niet. De enige echte fans die ze hebben zijn kleinere kinderen denk ik (die van mij iig wel)
Ik begrijp hun reactie wel. Niet hun taak toch om te controleren op 'ongewenst' bezoek bij een festival... festival zelf heeft ook beveiligers.
Helaas moet nog ff wachten tot mn buikspieren weer op hun plek zitten. Maar de eerste de beste die met droge ogen beweerd dat de overheid zn IT op orde heeft is voor mij een garantie dat ik me spontaan verslik in mn drinken. En nee als IT'er wil je ook niet graag een opdracht van de overheid volgens mij. Ja als je een lang project wilt en een ambtenaren achtergrond hebt allicht dat je t mentaal trekt.
ik ben er niet zo in thuis maar scheelt het ook qua co2 uitstoot /milieu om met de auto op vAkantie te gaan ipv met het vliegtuig? Of word dit pas aantrekkelijk als je met minimaal x aantal personen dan in de auto zit? Of ligt het ook aan de afstand enz?
Oeh spannend. Ik loop achter met lezen en je bericht is van woensdag dus misschien is deze vraag mosterd na de maaltijd en lees ik het straks maar voor wanneer word er verwacht dat hij bij jullie over of langs het eiland komt? Zijn ze daar op het eiland gewend aan orkanen? Dus is de bouwstijl daarop aangepast en wat voor voorzorgsmaatregelen moeten jullie zelf nemen als deze orkaan wel over of langs komt?
misschien ook deze mosterd na de maaltijd maar volgens mij is het bij naar 7 uur vroeger dan bij ons als ik het goed zeg?
Eerlijk gezegd vind ik het nogal sneu dat je dit gaat melden bij de politie. Laat die gasten lekker en ik kan me voorstellen dat de politie daar niet hun tijd en energie in gaat steken.
Ik vraag me vooral af wat er mis is met burgers in Nederland dat ze het normaal vinden dat je mensen die geen toegangspas hebben en dan een andere oplossing verzinnen erbij gaat naaien. Niet dat ik het netjes vind van die jongens, maar ik hou echt niet van verklikkers en vind het wel grappig dat de politie daar blijkbaar ook zo over denkt
Nee, hij ligt dan eigenlijk altijd op de bank of in bed. Dus dat verklaart al de helft Wel vreselijk als het je gebeurt als je rechtop zit!
Pardon???? Na de holocaust, gaan we nu de apartheid erbij halen vanwege het iets grotere gedoe om luxe dingen te kunnen doen vanwege je eigen keus? Echt, ga je schamen. Bovendien is de kans denk ik minstens zo groot dat dit ging om geen kaartje/terrein vol ipv coronavinkjes. Ik denk overigens zeker niet dat de politie hier iets mee kan/moet.
Nou ik hoorde, las en zag al veeeeeel vaker zulke acties lang lang lang voor Corona. Dus om nou alles daar op te schuiven. Het is gewoon een eigenaardige eigenschap van sommige mensen denk ik eerder dan dat het iets met apartheid te maken heeft
Daar verbaas ik me dan weer over. Dat je ergens naartoe gaat waarvan je weet dat je die code nodig hebt en dat je dat dan ter plekke nog voor de eerste keer moet downloaden. En dat blijkbaar nog massaal ook? Zoiets probeer je toch thuis vast even uit? Althans, dat doen wij dan wel, heel veel mensen blijkbaar niet.
Ik heb geen idee of hij ergens lid van is Ik heb die beste man al 10jr niet gezien of gesproken. We hebben nu een hele basic crematie, 8 man kan afscheid nemen, geen kaart etc en zijn 1550€ kwijt. Het is allemaal zo raar gelopen, zo snel dingen moeten beslissen zonder dat ik ook maar iets weet etc. Maar goed daar zal ik niemand mee lastig vallen
Volgens mij heeft de overheid dat voor ons besloten, niet de ongevaccineerden zelf. Bovendien zegt ze niet DE Apartheid, maar bedoelt ze meer iets als discriminatie op basis van medische status o.i.d. Beetje overtrokken dit.
Ik heb het niet over de apartheid. Ik heb het over medische apartheid. En nee, ik ga mij niet schamen omdat ik benoem wat ik zie gebeuren.
Waarom haal je in hemelsnaam nu Corona erbij. Niet alles is Corona. Die jongens hadden geen kaartje en proberen zonder kaartje binnen te komen. Het zal je wellicht verbazen maar dat gebeurde voor Corona ook en hè, dat mocht toen ook niet