Waar valt jouw mond van open? Deel 8

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 25 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.788
    18.902
    113
    Vrouw
    Binnen 20 minuten zit de lagere school tijd van onze oudste er op.
    Hoe snel is dat gegaan zeg.
    Ik zie hem nog binnengaan als kleintje en nu is het al klaar.

Marti, MotherPrincess, Syane en 11 anderen vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.504
    21.919
    113
    Bij mijn buren is zoiets heel normaal... Toen de buurman nog leefde was hij zelfs vaak met een zware metalen vijzel in de weer om 2 uur 's nachts :eek: (Naar eigen zeggen om medicijnen mee fijn te stampen.) Ook heel vaak geschuif met meubels om 5 uur 's ochtends e.d. Gelukkig gaan ze binnenkort verhuizen als het goed is.

Beausecret vindt dit leuk.
  3. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wat een rotzooi wij eigenlijk hebben :eek:
    Ik ben kamer voor kamer aan het opruimen (nesteldrang :rolleyes:) en ben nu met het washok bezig.
    Dit is een ruimte van 2 hooguit 3m2 en inmiddels ligt mijn hele overloop vol met spullen uit dat hok.
    Zeker 1/3 kan weggegooid worden.

Heb nu al spijt dat ik er aan begonnen ben.

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.637
    31.160
    113
    Vrouw
    Zo heb ik een ruimte op zolder van 3 bij 2 meter helemaal vol spullen staan. Ik weet dat het een keer moet. Maar durf er nog niet aan te beginnen.

Ohja... en de garagedeur nan bijna niet meer open.
    En de kast onder de trap..... :|

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.839
    9.346
    113
    Gelderland
    ahhh bizar hè, het gaat zo snel allemaal..
    Wij mogen gelukkig nog 1 jaartje maar dat jaar daarop gaat de jongste ook al van de basisschool af.. Pff stop de tijd!

Syane vindt dit leuk.
  6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn mond valt ervan open hoe blij ik eigenlijk was toen mijn dochter net vertelde wie volgend jaar haar meester word op school, en dat ze in een combij groep 7/8 klas komt.
    Mijn oudste had dezelfde meester en hij geeft goed les en weet ze uit te dagen. Mijn dochter heeft hem nu ook in de plus-klas en heeft daar echt plezier in. En nu naar de combi-klas waar ze hoop ik al wat dingen van groep 8 mee kan pakken is echt ideaal voor haar wat betreft uitdaging. Ze is een vroege leerling waar al over gesproken werd om een klas over te slaan, wat wij als ouders niet wilden omdat ze al zo jong is. Heeft de uitdaging echt nodig en dat gaat nu vast helemaal goed komen :thumup:

masami, Syane, Gewooniemand en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    VAnmorgen op nacontrole was bij de narcose tandarts ivm een wortelkanaalbehandeling vorige week zaterdag. Niets aan de hand. Ik kom thuis, eet een broodje en breek diezelfde kies door midden. Nu 16.45 eigen tandarts.

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wat fijn, ik ben heel benieuwd naar de juf van volgend jaar voor midi. In groep 5 ging het helemaal mis met maxi en dat had sterk te maken met zijn juffen, dus ik ben best zenuwachtig.

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.788
    18.902
    113
    Vrouw
    Ja echt gek.
    Onze middelste is dan volgend schooljaar ook al aan zijn laatste jaar bezig.

10. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik net helemaal emo werd toen ik de planning voor de laatste week school van de oudste kreeg. En dan met name bij het stukje 'uitzwaaien'...
    Echt waar is de tijd gebleven @Neuzeke dus zeer herkenbaar. Zal het begin september ook wel weer zwaar krijgen dan gaat de middelste naar de voorschool en de oudste dus naar de middelbare. En echt beide zijn er enorm aan toe, maar deze mama moet echt even heel erg wennen aan het idee.

femkes en Neuzeke vinden dit leuk.
  11. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik sluit me aan bij jullie...
    Mijn meisje heeft nog 3 weken basisschool en dan is het klaar daar. 11 jaar en hop naar de middelbare...
    En nog erger, mijn jongste gaat dan dus naar groep 8, bizar. Hij is 9 dus voor mij gevoel heb ik een beetje te weinig tijd om aan het idee te wennen dat ze dus over een jaar allebei op de middelbare rond zullen lopen:eek::|

Syane, Gewooniemand, Zeebra en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Gaat snel hè. Mijn oudste heeft er al een jaar middelbare school op zitten, jongste gaat alweer naar groep 4.

Neuzeke vindt dit leuk.
  13. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wauw 9 jaar en dan al in groep 8?

14. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Oeh ja, jeetje wat jong nog. Dan heb je idd weinig tijd gehad om daaraan te wennen

15. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.962
    1.299
    113
    Hier nog 1,5 week en dan is het klaar voor mijn oudste. Dit jaar is echt voorbijgevlogen. Zo raar dat ze al naar de middelbare school gaat.

16. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.740
    2.421
    113
    Fijn hè, als je weet dat je kind een goede leerkracht krijgt. Onze jongste krijgt volgend jaar dezelfde juf als vorig jaar. Een jonge juf, maar echt een topjuf. Hij heeft ook extra uitdaging nodig en dat ziet zij echt. Wij zijn dus ook blij. En de juffen die hij dit jaar had, waren ook niet slecht hoor. Maar de juf voor volgend jaar is dus echt heel goed. Zoon is ook blij want hij vindt haar de beste juf ever.

femkes vindt dit leuk.
  17. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ja, hij is een december-kindje en is vorig jaar net voor de eerste lock-down van half groep 5 naar half groep 6 gezet en toen dus thuisonderwijs. Na de zomervakantie in groep 7 begonnen. (Niet onze wens, maar ze konden hem geen uitdaging of verdieping meer bieden). Morgen heeft hij al zijn voorlopig schooladvies.... Hij is echt nog jong, en klein. Ik hou mijn hart vast voor de middelbare...
    Gelukkig zit zijn zus dat dan al een veel kinderen die hij kent en is het een school met dorps karakter. Tegen die tijd maar eens goed dat gaan praten over hoe ze hem gaan begeleiden.

18. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.094
    1.083
    113
    Bij ons duurt de basisschool maar tot groep 6, dus onze dochter moet in september ook naar de middelbare school met haar negen jaar :| Elke dag met de trein naar een stad verderop... Ik vind het Nederlandse schoolsysteem echt beter geregeld!

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    Zo dat lijkt me heftig, de mijne is 13 en er nu pas echt klaar voor (juist een jaartje over gedaan om te rijpen).
    Dus ik bof dat ik er extra lang aan heb kunnen wennen. :p
    Ik hoop ook dat ze je zoon straks goed kunnen begeleiden daar.
    Bij mij maakt de een plaats voor de ander, mijn jongste start in september in groep 1, dus ik heb nog heel wat jaartjes basisschool voor de boeg :)

GossipGirlxoxo en TotalBella vinden dit leuk.
  20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.788
    18.902
    113
    Vrouw
    Hier start je op 2,5 en eindig je het jaar dat je 12 word (als je blijft zitten of jaar overslaat is die leeftijd uiteraard anders ) en dan tot het jaar dat je 18 word.
    Onze oudste zal 11 zijn en dat is al vroeg genoeg om zelfstandig richting school te gaan, dus 9 is idd heel erg jong.

Deel Deze Pagina