Waar valt jouw mond van open? Deel 8

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 25 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    tip van Flip..
    Bij de zeeman heb je nu herbruikbare rietjes voor 0,99.
    Zit ook een ragertje bij om ze schoon te maken.
     
  2. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.401
    113
    Vrouw
    Thnx ook smallere rietjes of alleen brede? Toch dan maar eens halen eigen rietje dan ook mee na de mac haha!
     
  3. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.526
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik kreeg vandaag een mailtje met verwijsbrief van de tandarts van ons (niet de noodtandarts van maandag) .Ze heeft de foto bekeken van mijn zoon en ,zonder overleg , besloten dat we maar naar een andere tandarts moeten voor hem.....De praktijk is juist voor kinderen...Waarom kies ik dan een praktijk uit die geschikt is voor angst patiënten en kinderen??De assistente wil niet eens een controle afspraak inplannen voor mijn zoon zodat we even normaal kunnen overleggen over deze bijzondere stap van haar , we mogen weer terugkomen als hij bij de kindertandarts klaar is...schiet mij maar lek...
     
  4. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.287
    11.978
    113
    Vrouw
    Dan vind ik dat de leerkracht zijn reden zwaarwegender is dan die van de moeder die het wel lekker rustig vind.
    Want voor de moeder is het even aanpoten dat uurtje en die kan daarna een rustmomentje pakken. Maar de leerkracht heeft daardoor helemaal geen pauze en 'moet' maar continu doorgaan tot 2 uur?

    Natuurlijk zijn er veel meer argumenten voor en tegen.
    Voor een school waar het gros toch al overblijft vanwege werkende ouders vind in het een logische keuze. Maar voor een school waar het gros van de kinderen tussen de middag gewoon thuis eet snap ik heel goed dat leerkrachten zeggen: van mij hoeft het niet en dat dat doorslaggevend is.
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ik zag alleen smalle.
    Maar weet wel dat ze op mijn werk dikke herbruikbare rietjes hadden gekocht bij de action .
     
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.197
    113
    Raar. Wij hebben het 3 of 4 jaar geleden ook gehad, keuze uit 3 opties volgens mij. Daarns is rooster aangepast.
    Maar nu door corona een continurooster is gekomen opnieuw enquête om te kijken wat ouders nu willen, wat leerkrachten willen, wat haalbaar is etc
     
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.401
    113
    Vrouw
    Nice! Ik ga eens eventjes kijken binnenkort :D
     
  8. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.776
    25.852
    113
    Vrouw
    Hoe kom je daar nou bij?
    Ik werk gewoon van half 9 tot 17.00 uur. Dat ik vandaag een off-dag heb en meer hier zit dan op teams wil biet zeggen dat ik elke dag maar gewoon pauze kan nemen wanneer ik wil.
    Die lunchpauze plan ik in. Net als een haal-pauze rond half 3 op de dagen dat ik ze haal. En dat uurtje rust gun ik mijzelf van harte en vind ik niet minder belangrijk dan de pauze van de leerkracht van mijn kinderen.
     
  9. Villa Kakelbont

    Villa Kakelbont Bekend lid

    13 okt 2020
    898
    1.502
    93
    Vrouw
    Hier hebben we continue rooster maar de leerkrachten hebben gewoon pauze hoor. Er is les van 8:30 tot 11:30. Van 11:30 -12:00 eten de kinderen in de klas met hun leerkracht. Van 12:00 tot 12:45 hebben ze pauze en spelen ze buiten met ouders als pleinwacht. De leerkrachten hebben dan pauze. En dan van 13:45 tot 14:15 les.
     
    Gewooniemand, Syane en femkes vinden dit leuk.
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.287
    11.978
    113
    Vrouw
    Hé, ik heb het nu niet over een thuiswerkende moeder hè. Jij werkt op dit moment thuis, maar buiten corona om niet neem ik aan. Ik heb het over de normale situatie. Dus over die moeders die op hun vrije dagen/ of een thuisblijfmoeder die hun kinderen tussen de middag ophalen om thuis te eten.
    Dus tussen het huishouden door even de kinderen van school ophalen, eten met de kinderen en ze weer naar school brengen. Als die moeders het te druk vinden kunnen ze er ook zelf voor kiezen om hun kind een keer (extra) over te laten eten.

    En dat het af en toe puzzelen is met slaapjes van kleintjes weet ik alles van. Heb 7 kinderen en al heel wat ritjes op en neer naar school gedaan;)
     
  11. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Je gaat wel heel erg uit van de thuisblijvende moeder die niets anders doet dan knutselen met de kinderen en het huishouden. Mijn man (wij hebben de rollen omgedraaid hier) moet bijvoorbeeld minimaal wekelijks bij zijn ouders langs voor mantelzorg en zaken regelen. Dat is 1,5 uur heen en 1,5 uur terug. Hij is niet de enige mantelzorger die ik ken en velen moeten dat dagelijks inpassen. Ik noem maar wat
    Sowieso vind ik het gewoon vreemd dat in bijna elk land ter wereld scholen continu roosters hebben en dat het in Nederland allemaal zo moeilijk is. Waarom lukt het al die landen wel om pauzes te regelen, maar is dat voor Nederlandse scholen zo onmogelijk? Ik had in de jaren 80 in Engeland al les van 8.30 tot 15.30. Nooit gehoord dat leraren daar omvielen ivm gebrek aan pauze. Mijn in Roemenië opgegroeide schoonzus wist niet wat ze hoorde toen we vertelde over lunchpauze thuis. Net als mijn Hongaarse collega. Het is iets redelijk unieks aan Nederland en elk land kan pauzes oplossen,dus waarom wij niet?
     
    Nellie4, Gewooniemand, Elsss en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.287
    11.978
    113
    Vrouw
    Dat is idd ook een optie. 5 gelijke dagen?
    Dan zou dat hier denk ik betekenen dat de kleuters hun vrije vrijdag kwijtraken om aan de onderwijsuren te komen. Dus de kleuterjufs ook hun vrije dag.
    Daar zaten ze ook niet op te wachten. Het is dus niet simpel even de tijden veranderen, maar er zou dan zoveel veranderen dat ze dat hier niet zagen zitten.
     
  13. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Niet alleen met pauzes kunnen ze het in elk land oplossen. Dat geldt ook voor treinen en rails enzo. Als er hier een blaadje op het spoor ligt, rijden die dingen al niet. Kun je nagaan als er een vlokje sneeuw valt :D:roflmao:
    Eens ook over die thuisblijvende moeder vs werkende :)
     
    Gewooniemand en femkes vinden dit leuk.
  14. Villa Kakelbont

    Villa Kakelbont Bekend lid

    13 okt 2020
    898
    1.502
    93
    Vrouw
    Groep 1 heeft dit maandag, dinsdag en donderdag. Op woensdag en vrijdag tot 12:00 school.
    Groep 2 tot en met Groep 4 hebben dit maandag tot en met donderdag en vrijdag tot 12:00 uur
    Groep 5 tot 8 hebben 5 gelijke dagen.
     
  15. Villa Kakelbont

    Villa Kakelbont Bekend lid

    13 okt 2020
    898
    1.502
    93
    Vrouw
    Onze school heeft serieus overwogen om schooltijden aan te passen aan de biologische ritmes van de seizoenen.
    In de winter school van 10:00 tot 15:45.
    In herfst en lente van 9:00 tot 14:45
    In zomer van 8:00 tot 13:45 en die dagen dan als laatste activiteit van de dag eten en spelen of luieren in hangmatten etc.

    Zaten voor te veel ouders te veel praktische haken en ogen aan.
    Mij leek het wel wat, ik word in de winter echt moeilijk wakker en merk zelf ook dat ik in de zomer veel vroeger wakker ben.
     
  16. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.287
    11.978
    113
    Vrouw
    Dank je wel voor deze typeringo_O
    De school bied de mogelijkheid om je kind over te laten blijven. Doordat ik hele dagen knutsel met mijn kinderen is dat niet nodig. Maar als ik om wat voor reden dan ook niet thuis zou kunnen zijn kunnen mijn kinderen gewoon op school eten. Ideaal voor ouders die een deel van de week werken, die kunnen dat dus op hun werkdagen doen.
    Hier op school zijn er, naar verhouding, weinig werkende ouders. Dus is de noodzaak er veel minder. Dan is het toch niet raar dat de leerkracht, als hij/zij de keus krijgt, voor zichzelf kiest? En dat de school daar gehoor aan geeft?

    Ik heb steeds gezegd hoe het HIER op school is. Hoe andere scholen het regelen weet ik niet, geen ervaring mee. Ik snap de keuze van de school heel goed hierin. Er eten zo weinig kinderen over dat er geen noodzaak is om alle kinderen over te laten eten dmv continurooster.
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Wel erg sneu! Wat voor kleur rolschaatsen en welke maat zoek je en voor welk budget? Kunnen we mee zoeken:)
     
  18. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Ik zou van school wisselen als ze dit gingen invoeren.

    Wij zijn allemaal ochtendmensen. Voor mij klinkt 10 uur starten als hel op aarde :roflmao:
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  19. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Precies dit. Onze knul is standaard vroeg wakker en dan zit je dus minimaal 3nuur te wachten tot hij kan starten. De helft van de ochtend is dan al op en mijn knollen ook:roflmao:

    Geen idee hoe je dat trouwens in je werkschema zou moeten zetten. Na de corona 80 % naar de voorschoolse opvang?
     
    Gewooniemand, Syane en prjbt vinden dit leuk.
  20. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Het gaat me er juist om, om duidelijk te maken dat het voor heel veel ouders heel veel meer ruimte geeft als er een continu rooster is ipv zo'n vreemde onderbreking van de dag. Ook de meeste thuisblijfouders die ik ken, doen meer dan alleen voor de kinderen zorgen en hebben dus juist helemaal geen rustmoment als de kinderen na de pauze weer naar school gaan. Die rennen daarna gewoon door. Bijvoorbeeld mantelzorg, vrijwilligerswerk, politieke ondersteuning, enz, enz. Dus ik verbaasde me ontzettend dat jij zo stellig zegt dat moeders toch lekker een rustmoment heeft als de kinderen weer naar school gaan en dat het rustmoment voor de juf of meester dus voorrang heeft op de ouders.
     
    Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina