Waar valt jouw mond van open? Deel 8

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 25 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.106
    17.112
    113
    Herkenbaar soms :D

Philou, Bellybell, Cindy1977 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.740
    18.848
    113
    Vrouw
    Ik lees ook, maja we mogen niet antwoorden e :roflmao:.

Iertje81, Philou, Maev en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Wat flauw is dit? Het is dus in jullie ogen echt onmogelijk dat er mensen zijn die er anders over denken.
    Ik vind dat heel bijzonder.

Tulala vindt dit leuk.
  4. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.257
    93
    Vrouw
    Weet je wat ik flauw vind, dat je wordt geacht niet te reageren op totale onzin wat er verkondigd wordt en er mss nog mensen mee “besmet” worden. Prima als er waarheden liggen maar bij onzin mag er ook niets gezegd worden. En onzin vind ik gevaarlijk….. maar ja dat zeggen is flauw natuurlijk.

NiVa0230, Lizoe, Iertje81 en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.479
    6.093
    113
    Vrouw
    Als ik voor mezelf mag spreken vind ik dat helemaal niet onmogelijk en vind ik het juist interessant. Ik heb in ieder geval respect voor ieders keuze. Het lijkt alleen alsof men zich zo snel aangevallen voelt, daarmee wordt juist die tweedeling zo versterkt. Als ik reacties in desbetreffend topic lees dat mensen die zich wel laten vaccineren robots zijn en naïef, en niet zelf kunnen nadenken, tja. Vind ik niet respectvol, terwijl je (en nu bedoel ik niet perse jij) dat zelf dus juist zo vreselijk vindt als het andersom gebeurd.

NiVa0230, Philou, Maev en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat er helemaal niks bewezen en zeker is. Dus je kunt niet zeggen dat iets onzin is. Een hoop dingen die 1,5 jaar geleden beweerd werden door mensen was allemaal de grootste onzin en wappie gedrag. En als Rutte of de Jonge het nu zegt is het ineens waarheid

masami, Tulala, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Dat heb ik de laatste tijd helemaal niet gelezen dat iedereen die vaccineert een robot is.

8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.740
    18.848
    113
    Vrouw
    Jij vind dit bijzonder?
    Serieus?
    Dat jij dit na al wat jij al typte over mensen die anders denken als u, nog durft zeggen.

Gewooniemand, Iertje81, Zeebra en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

nee bijzonder dat je dit dan zo in een ander topic moet benoemen. Het zit jullie blijkbaar nogal hoog. En het maakt mij geen moer uit dat iemand anders denkt dan ik, wel dat je daarover blijft drammen in een topic waarin expliciet gevraagd is dat niet te doen.

10. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.808
    4.585
    113
    Volgens mij is dit een open forum waar iedereen gewoon in elk topic mag reageren... Er staan nergens uitzonderingen benoemd.

Het topic waar het over gaat lees ik express niet meer. Word er helemaal boos van hoe sommige mensen daar weggezet worden. Het respect in dat topic is enorm ver te zoeken.

Zeebra en Philou vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

inderdaad, het respect voor degenen die niet vaccineren, die worden continue weggezet als dom, gevaarlijk en egoistisch. Ben blij dat jij het ook zo ziet.

12. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.808
    4.585
    113
    Hoe is de gecensureerde versie dan gegaan? Ik heb de aflevering vorige week al op Videoland gezien...

Anouk2005 vindt dit leuk.
  13. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.808
    4.585
    113
    Nou, nee. Ik vind het verschrikkelijk dat er aangegeven wordt dat mensen die een andere gedachte/mening hebben, niet mogen reageren in het topic.

Ik ben team-vaccineren. Dacht dat dat allang duidelijk was ;) Hoe meer, hoe beter! Zal er niemand op afrekenen, maar hoe het in dat topic eraan toe gaat, vind ik echt tenenkrommend. En dit zie ik IRL ook echt niet. Waarom zouden niet-gevaccineerde wel alles eruit mogen gooien en rond roepen en mensen die pro-vaccineren zijn niet?

Elsss, Gewooniemand, Zeebra en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

mijn opmerking was natuurlijk sarcastisch, ik weet hoe jij erover denkt. Alle andere topics zijn pro maatregelen en pro vaccineren en pro alles. Waarom is het voor een aantal leden zo moeilijk te verkroppen dat er 1 topic is waar dat niet gewenst is.
    Er komen hier 100en topics voorbij waarin ik een andere mening heb. Als er een advies gevraagd wordt geef ik dat. Maar als er in een topic bv gezegd wordt: hier kletsen we met mensen die hun kinderen niet in de Sint laten geloven, waarom zou ik daar dan in gaan drammen dat men hun kind wel moet laten geloven?
    Als er staat: laten jullie je kinderen geloven, dan geef ik wel mn mening.

15. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Vindt het prima dat mensen een andere mening hebben of andere keuzes maken. Ergernis komt meer door de onwaarheden, de weerlegde onzin die er verkondigd worden en sorrie dat ik het zeg maar het vastgeroest zitten in een denkwijze en daardoor dus niet open willen staan voor feiten en informatie. Maar ook het eisen dat er niet meer gereageerd wordt, maar wanneer er dan elders gereageerd wordt daar weer commentaar op komt. Het mag dus niet in het topic maar ook niet elders want beide is tegen het zere been.

Iertje81, Olympia, Lizoe en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.808
    4.585
    113
    Ik denk, en dan puur vanuit mijn eigen mening, dat er zo op werd gehamerd op die verdeeldheid, dat het uitgelokt werd om te reageren. Ik heb ook een paar keer op mijn vingers moeten zitten om niet te reageren.

Ik ben pro-vaccineren. Maar iedereen die niet wil, moet dat zelf weten en MAG dat ook zelf weten (vind ik). Maar ben ook van mening dat NL íets moet... Je kunt op deze manier niet tot in de eeuwigheid doorgaan. Plus dat het in het betreffende topic allemaal op een heel aanvallende toon gaat en iedereen zoooo snel op zijn spreekwoordelijke pikkie is getrapt ;)
    Vind het gewoon jammer. Corona verziekt al zoveel... Niet ook nog eens een groep met dames die vaak met elkaar praten, veel van elkaar weten (toch stiekem) en elkaar horen te helpen ipv elkaar horen af te branden...

Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening, gewoon zo jammer.

Forumnaam, Gewooniemand, Neuzeke en 8 anderen vinden dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

dat eerste heb ik echt niet zo ervaren. Ik voelde helemaal met de TS die het topic startte om daar gewoon eens van gedachten over te wisselen. Als jij je nl wel laat vaccineren besef je ws niet hoe alleen mensen zich voelen die dat niet doen. Ik heb mijn eigen redenen om het niet te doen, maar ben in mijn vrienden en familie kring voor zover ik weet de enige. Niemand die begrijpt waarom je dat niet doet of twijfelt. Niet dat iedereen er commentaar op heeft hoor, de meesten zeggen gewoon niks. Het is toch niet zo moeilijk te snappen dat iedereen behoefte heeft het daar over te hebben soms. Ik geloof absoluut dat TS dat zo bedoeld heeft. En dan vind ik de andere reacties heel vervelend.

18. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

#1118 GossipGirlxoxo, 9 jul 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2021
    Ik ben spuit 11 merk ik alweer maar ben ook nieuwsgierig. Over welk topic praten jullie nu?

Edit. Na het lezen van de reacties hierna heb ik al een vermoeden en lees daar bewust niet omdat ik ook ergernissen krijg als meningen en onwaarheden die al weerlegt zijn met wetenschappelijk bewijs als feiten worden gebracht.

Maev, Gewooniemand, Zeebra en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

er is een tijd geleden een topic geopend met de opmerking dat dit topic is bedoeld voor mensen die (nog) niet vaccineren en daarover willen praten samen omdat er in andere topics de nadruk ligt op wel vaccineren.
    Maar daar kwamen veel leden uitleggen waarom je toch moet vaccineren.

SAARC en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Na het lezen van de reacties na de QUOTE kreeg ik al dat vermoeden. Ik lees er bewust niet mee omdat ik me niet kan vinden in de denkwijze en mening van velen daar. Ik krijg heel erg de neiging om daar dingen die geschreven worden te weerleggen en mensen de ogen te laten openen voor feiten. Dat doe ik dus niet want vind ook dat jij gelijk hebt dat er een plek mag en kan zijn waar je met gelijkgestemden daarover praat zonder je te hoever verantwoorden voor deze keuze (tegen mensen met een andere denkwijze net als ik) omdat je dat overal waarschijnlijk al moet doen en een plek waar dat dan niet hoeft wel fijn is.

Liekje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina