nou ja, ik snap oprecht dus niet waarom sommigen daar willen blijven praten en overtuigen? Maar dat zal dan aan mij liggen, want dat verzoek blijkt dus heel raar te zijn.
Ik snap echt dat voor jullie dat het fijn zou zijn als er alleen gelijkgestemden meeschrijven en het een fijn topic zonder discussie kan worden. En dat er echt behoefte is aan een topic voor alleen gelijkgestemden en even zonder de mening van mensen die pro zijn zodat het zonder discuseren een rustig fijn topic kan zijn waar je andere zorgen in kan delen die alleen mensen snappen die hetzelfde erover denken. Aan de andere kant snap ik ook dat anderen het niet lukt om na het lezen van sommige reacties niet te reageren. Wat ik al zei ik lees bewust niet omdat ik bij sommige reacties ook niet mijn mond kan houden. Zou het willen maar kan het niet. Kan na 1 zo een reactie nog op mijn vingers zitten maar na 10x lukt het mij ook niet. Dat weet ik van mezelf. Dat zou ik ook niet kunnen als er een topic word geopend gras is blauw gelieve alleen te reageren als je het hiermee eens bent. Als er dan ook nog word gezegt dat mensen die gras groen vinden kudde dieren zijn die niet zelf nadenken heb je voor mij voer om de discussie aan te gaan zelfs als er gevraagt is dit niet te doen!!
een opmerking zoals de kuddedieren is ook actie/reactie. Want het topic is juist gestart om de veroordelingen niet te hoeven horen die andersom gezegd worden, dat het egoistisch is en dom als je niet vaccineert.
Wat verwoord je dat goed! Precies waarom ik niet meer lees en heb gereageerd in dat topic. Mensen die op een nette manier proberen onwaarheden te weerleggen worden op een hele vervelende manier geschoffeerd. En vooral roepen dat men er niets te zoeken heeft. Maar het is natuurlijk erg vervelend als er mensen de keus maken om niet te vaccineren op grond van foutieve informatie.
waarom denk je dat mensen een keuze maken op foute gronden? Heb jij de absolute wijsheid in pacht hierover?
En dít is nu een reactie die ik gewoon erg jammer vind. De manier waarop, zo aanvallend. Is toch niet nodig? Zo fel zijn een paar forumleden als het om dit onderwerp gaat. Snap het gewoon niet...
Snap ik volkomen dat die wens er is en veroordeel ook niemand die behoefte heeft aan zo een topic! Maar ken je het gezegde "wat gij niet wenst dat u verschiet, doet gij dat ook een ander niet"? Als je een topic wilt om met elkaar te praten over de nadelen die je ervaart en de vooroordelen die je niet fijn vind snap ik echt niet dat de reactie daarop precies hetzelfde doen de andere kant op is. Op het moment dat dat gebeurt dan snap ik ook dat mensen dus niet op hun vingers blijven zitten net als mensen die tegen vaccineren in andere topics ook niet op hun vingers gaan zitten als ze als groep als dom of wappie worden weggezet.
Nee hoor. Ik heb niet de wijsheid in pacht maar heb in dat topic wel vaak gezien dat er halve waarheden en soms echt onwaarheden gedeeld werden. Maar dat topic en hoe mensen behandeld worden daar die goedbedoeld en netjes een reactie geven maakt me zo triest dat ik die dingen niet ga terugzoeken.
maar er is tegen die zelfde mensen herhaaldelijk gezegd dat men niet zit te wachten op hun "correcties". Waarom moet je dan doorgaan? Er worden hier op het forum herhaaldelijk "onwaarheden" verteld. Maar daar blijft ook niet iedereen continue op drammen. Maar met Corona is dat allemaal geoorloofd.
het zijn 2 vragen? Ik denk eerder dat een aantal leden hier overgevoelig zijn als bepaalde mensen reageren. Ik snap niet waarom dit aanvallend is?
Dat soort dingen heb ik niet gelezen want toen was ik al gestopt met meelezen. Ik weet dus ook niet hoe die gesprekken zijn gegaan, wie begon enzo en of er sprake was van actie reactie dus ik heb daar geen mening of oordeel over. En ik snap echt dat een plek/topic voor mensen die anti vaccineren zijn gewenst is. Misschien kan dat ook een fijn topic worden als mensen die pro vaccineren zijn niet reageren en die kans is vele malen groter als er ook niet veroordelend en slecht gesproken word over de pro vaccineerders. Die zullen dan veel makkelijker door kunnen scrollen als ze reacties lezen zonder dat ze zich persoonlijk aangevallen voelen door vooroordelen (zoals de kuddedieren enz).
Heb je gelijk in, maar kan me voorstellen dat @tuc en anderen in dat topic nogal beu zijn. Ik ben gevaccineerd hoor, maar prima als anderen dat niet willen. En dat ze een topic voor gelijkgestemden willen, kan ik me goed voorstellen. Je moet je al zo vaak verantwoorden als je niet wil vaccineren. Dan is het fijn als dat een keer niet hoeft. En dan flauw om in een topic als dit er weer over verder te gaan, is mijn mening. Terwijl dat al genoeg gedaan is in betreffende topic. Niet naar jou overigens hoor.
Omdat veel mensen op internet zoeken of ze zich wel of niet moeten laten vaccineren. En een beslissing op onwaarheden baseren schaadt niet alleen die persoon zelf maar eigenlijk iedereen. Allemaal willen we weer terug naar een normaal maar veilig bestaan. En dat kan alleen als ( en daar hoef je het niet mee eens te zijn) de vaccinatiegraad zo hoog is dat de kans op besmetting en/of ernstig ziek worden tot een minimum beperkt is. Het maakt dus angstig om te zien dat mensen hun keus op halve- en onwaarheden baseren. En daarmee heeft men het recht om deze berichten tegen te spreken als iets openbaar geplaatst wordt.
Het gros van de mensen hier, neemt die beslissing volgens mij niet op halve waarheden, de meesten volgens mij omdat ze bang zijn of onzeker over de lange termijn gevolgen, en helemaal niemand hier kan beweren dat dat onzin is. Daar is nl nog niet genoeg over bekend. Dat is de reden die ik hier het vaakst lees. En ja recht heeft iedereen, wat ik alleen gewoon niet begrijp is waarom men het niet kan laten. Zoals ik eerder zei, zijn er begin deze crisis dingen gezegd die toen als wappie gedrag bestempeld werden, en nu door dezelfde deskundigen toch ineens niet zo gek lijken. Er komt misschien nog wel veel meer boven in de komende tijd. Maar het corona forum staat vol met topics waarin alles pro vaccineren e.d. is. Is 1 topic dan teveel gevraagd?
Ik heb absoluut niet de wijsheid in pacht over dit onderwerp. Maar ik heb ook reacties voorbij zien komen waarin mensen een reden geven voor het niet vaccineren die gewoon onjuist is. Voor hun is het een gegronde reden begrijp me niet verkeerd. Maar als ze de feiten / wetenschappelijke bewijzen zouden kennen zouden ze die keuze denk ik niet maken. En in sommige gevallen twijfel ik of mensen echt informatie hebben opgezocht en deze keuze daarom maken of deze keuze maken omdat ze op Facebook een verhaal van Pietje vol onwaarheden hebben gelezen en dit als feit zien. Ik snap dat daar, in een topic als waar we nu over praten, totaal geen behoefte aan is dus ik reageer nergens op maar begrijp ook mensen die dat wel doen omdat ze bang zijn dat de keuze van iemand word gemaakt op basis van verkeerde informatie. Want niet iedereen die niet vaccineert heeft zich goed ingelezen en daarop zijn keuze gebaseerd. En de grootste reden waarom ik in het topic niet meelees en niet reageer is omdat ik me er gigantisch aan erger dat er zoveel mensen zijn die alles beter denken te weten dan artsen en wetenschappers die hier jaren voor hebben gestudeerd. Ik heb mijn keuze om wel te vaccineren trouwens ook niet gebaseerd op onderzoek naar wetenschappelijke bewijzen hoor (want ik kan die stukken helemaal niet goed lezen en interpreteren). Ik heb advies gevraagd aan mijn huisarts die hiervoor heeft geleerd en waarvan ik hem en zijn medische kennis vertrouw. Zijn advies heb ik opgevolgd net als ik dat doe als ik ziek ben en ik een medicijn moet gebruiken (waarvan ik niet weet hoe lang deze getest is en waarvan vaak de mogelijke bijwerkingen niet mis zijn).
Op dit moment van de baby in mijn buik die mijn buik letterlijk vormen laat aannemen waar je U tegen zegt. Hoe dan? Kind.. wát doe je?! Je bent al ingedaald..
Ik kan me dat ook volkomen voorstellen echt waar ben het met je eens. Daarom probeer ik mee te denken hoe zo een topic wel fijn zou kunnen verlopen zonder bemoeienis en ik denk dat dat alleen lukt als er dan in zo een topic niet negatief word gesproken over pro vaccineerders als je niet wilt dat deze mee komen schrijven. Ga je hier negatief over schrijven kun je de klok erop gelijk zetten dat ze zich komen verdedigen wat ook logisch is. En het was niet naar mij maar de reden dat ik er in dit topic nu over praat is dat ik in dat betreffende topic niet een aanstichter wil zijn voor negativiteit en daar weer een vuurtje aan wil steken die voor nog meer discussies gaat lijden.
nou dat van die huisarts snap ik volkomen. Ik ben ook in gesprek gegaan met mijn huisarts en hij heeft dus een ietwat andere mening. En ik ben al jaren tevreden over deze huisarts. Die heeft ons altijd goed behandeld en goede adviezen gegeven.