Waar valt jouw mond van open? Deel 8

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 25 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113

Is het niet een parasiet? Die komen namelijk in het drinkwater voor en kunnen het oog binnendringen doordat het oog beschadigd is door een zandkorrel onder de contactlens.

Kennis heeft maanden vreselijke pijn gehad en is nu ook zo goed als blind aan een oog.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja ik had weleens gehoord over een verhoogd risico bij lenzendragers maar binnen 24 uur gewoon blind aan 1 oog, onvoorstelbaar.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee het is een pseudomonas bacterie.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Nou hier hebben heel veel mensen geen mondkapje meer op bbij de kassa, zo vreemd. Ik dacht dat de afspraak was zonder mondkapje mits je afstand kan houden.

Nou als je letterlijk naast me staat is dat nog geen 15 cm geen 1.5 meter.

Mensen zijn blijkbaar zo blij datnhij af mag dat ze de maar niet meer horen

Zeebra en Neuzeke vinden dit leuk.
  5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Echt heel bizar. Durf je ook de rest van je leven geen lenzen meer te dragen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. TotalBella

Geen idee, we hebben hem pas net. @Linda86 kan daar vast meer over vertellen.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113

Er zitten dus allerlei akelige beestjes in ons drinkwater!!

Ga in het vervolg alleen afgekoeld gekookt water gebruiken als ik mijn ogen een keer moet schoonspoelen.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  8. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.145
    1.683
    113
    De deur hangt al vol, maar het meeste vind ik niet bewaar-waardig ;)

Beausecret vindt dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.367
    17.289
    113
    Zo'n verhaal was er ook bij "de 100, wachten op een donor" (of iets in die trant).

Anouk2005 vindt dit leuk.
  10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Hahaha op een gegeven moment kwam daar een verandering is, ging het tekenen zo leuk dat we nu een dikke map hebben. Zelf kijkt hij er nog wel eens in.
    We hebben ook echt een teken kind.

Leolove vindt dit leuk.
  11. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.145
    1.683
    113
    Ik ben benieuwd, ze vind het wel helemaal geweldig tegenwoordig en de vooruitgang per maand is te zien, dus wie weet over 2 jaar

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Het verschil kan in eens groot zijn. Het is goed voor de motoriek. Zo lang hij lol heeft met tekenen, knippen en plakken gaat hij lekker zijn gang.
    Al mag er nu wel verandering komen in thema nu is alles ninjago:roflmao:

13. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.145
    1.683
    113
    Hier meestal unicorns en eenhoorns op school, omdat de andere meiden dat tekenen. Thuis gelukkig soms nog iets anders. En dan beledigd zijn dat ik niet de zoveelste regenboog op wil hangen haha

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Haha wat flauw dat je niet alles op wil hangen.uk tekent alles wat hij zelf wil. Soms is eigenwijs ook handig. :D

We hebben 1 deur waar hij spul op mag hangen. Dan roep ik een keer dat we uitgaan zoeken en mag hij andere dingen er af halen en veranderen.
    Al heeft Sint wel maanden gehangen... kan zijn dat hij er nog ergens tussen hangt..:oops: zo toch eens kijken

Kawaii ogen doen het ook goed hier:D

Leolove vindt dit leuk.
  15. Linda86

Linda86 VIP lid

Haha ik weet het ook niet, mijn man maakt 'm altijd schoon. Maar volgens mij valt het wel mee, ik hoor hem namelijk nooit klagen en hij is er ook niet heel lang mee bezig.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat over mijn jongste afgelopen jaren (ook eind vorig jaar) werd gezegd dat ze met gemak vwo kon gaan doen. En dat ze nu (groep 7) voorlopig advies mavo heeft. Wij hebben dit jaar alleen maar gehoord hoe goed ze het allemaal deed. Nu maakt het ons niets uit wat ze gaat doen, als ze maar op de juiste plek zit straks. Maar dit is gewoon vreemd. Ook voor haar.

17. TotalBella

Dat is zeker raar dan (het advies zelf niet natuurlijk, maar wel als het zo onverwachts is), had je al gevraagd aan de leerkracht hoe dit kan?

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat is inderdaad heel vreemd, dat is wel een grote verschuiving. Hebben jullie nog gesprek?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou ik was nogal overrompeld hierdoor, en mijn man was er onverwachts niet bij. En het was maar een 10 minuten gesprek. Dus te weinig tijd gehad.
    Er speelt meer, dochter loopt ook bij de orthopedagoog, daar zijn intelligentie onderzoeken gedaan, daar heb ik vrijdag een gesprek over, ben heel benieuwd. Die onderzoeken waren tijdens de cito's, daar kwamen we achter toen de cito's al begonnen waren. De leerkrachten hebben ons hier helemaal niet op gewezen toen wij aangaven wanneer de onderzoeken waren. Wij wisten pas toen dochter zei dat ze ook cito's had, dat ze dus de cito's had. Echt super onhandig want cito en intelligentie onderzoek nu niet helemaal betrouwbaar... Die onderzoeken waren trouwens 4 weken uitgesteld vanwege het plotse overlijden van mijn vader. Heftige tijd voor ons waarbij ik veel van huis was.
    Al met al, heel rommelig allemaal zo en alle resultaten dus niet zo betrouwbaar, lijkt me. En dan dit advies, zo uit het niets lijkt wel.

En uiteindelijk maakt het helemaal niet uit, het is afwachten hoe ze het gaat doen op de middelbare. Mijn oudste had een mavo havo advies, die havo vooral vanwege haar motivatie en inzet. En nu na 1 jaar zou ze naar vwo kunnen omdat ze het zo goed doet (ze gaat havo doen). Dus ze komen wel waar ze moeten komen. Maar ik wil na jarenlang aanhoren hoe slim mijn dochter is, niet dat ze straks een mavo advies krijgt en daar absoluut niet op haar plek zit. Er speelt psychisch ook nogal wat met haar, heel gevoelig, snel overprikkeld, faalanstig, perfectionistisch. Ik wil niet dat ze overvraagd gaat worden, maar ook niet dat ze inkakt en het allemaal wel prima vindt dat het zo 'makkelijk' is.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb ik dus wel gehad, maar heel kort. Ik wacht het gesprek met de orthopedagoog nog af over de onderzoeken, en het rapport, even de cito tabellen bekijken. En dan waarschijnlijk nog een gesprek inplannen. Maar we zijn niet zo te spreken over de leerkrachten van dit jaar. Ik denk dat we beter onze focus kunnen leggen op volgend jaar, bij die leerkracht heb ik een beter gevoel (mijn oudste heeft hem ook gehad). Maar ik wil niet dat er straks te hard geleund wordt op dit advies, wat misschien wel klopt, maar ik vind het wel echt heel vaag hoe dit gelopen is.

femkes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina