Uitvaartverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Spectre, 5 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.980
    17.016
    113
    Vrouw
    Een onderwerp waar ik liever niet bij nadenk, maar onlangs een gesprek erover gehad met mijn man en we vinden het beide toch wel belangrijk dat we dat gaan regelen..
    Ik ben uitgekomen bij Dela. De premie per maand valt mee. Maar de premie kan tussendoor ook omhoog gaan als ik het goed heb begrepen? Hebben jullie nog advies wat bijv. belangrijk is om naar te kijken?
     
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    Wij hebben deze ook onlangs afgesloten, bij Dela. Premie kan inderdaad wijzigen, door inflatie. Dat heb je denk ik overal?
     
  3. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik ben verzekerd bij ardanta, bewust gekozen ze zijn iets duurder maar ze keren het bedrag uit en wat er over blijft mag een nabestaande houden. Ik vond dit een fijner idee.

    De nabestaanden mogen dus kiezen of ze een uitvaart ondernemer alles laten opmaken, of hier zelf nog inspraak in hebben.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb dela gecombineerd met een overleidensrisico verzekering tot mn 65ste.

    betaal geloof iets van 66 euro per kwartaal. Vind het best een bedrag, maar ben ook uitgegaan van wat hogere bedragen. Je kan uiteraard ook gewoon zelf sparen voor een uitvaart. Dat is op de lange termijn wel voordeliger.
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Goed om je te oriënteren en een keuze te maken die bij je past. Denk er zelf ook wel eens aan maar telkens kom ik tot het besluit om het niet te doen. Onder het motto 'dan kun je je wel voor alles verzekeren'. Mocht het zover komen dan kunnen wij een uitvaart gewoon betalen. Maar het is meer dat ik er ook niet over na wil denken.. :eek:
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Eigenlijk doen we dat met veel dingen zo. We zetten een deel maandelijks opzij. Mochten er onvoorziene grote uitgaven zijn, dan kunnen we die dus gewoon doen (en dan bedoel ik niet vakantie of een rekening van de tandarts ofzo). Maad over bepaalde dingen wil je gewoon niet nadenken. Althans, ik heb dat heel sterk.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Ik heb deze en nog een andere die inmiddels premievrij is. Ik geloof dat bij de Ardanta de kinderen tot 18 jaar onder de dekking vallen.

    Voor mn dochter heb ik destijds gekeken wat t zou kosten maar dat was net zo veel als voor een volwassene van in de 30 (vroeger zat daar een enorm verschil in en was t echt een fractie van t bedrag) dus die staat bij mij op de polis erbij, zoontje onderweg komt daar ook gelijk bij.

    Het zet niet heel veel zoden aan de dijk maar met 7500 heb je in elk geval alvast een aardig deel afgedekt. Wordt t dan cremeren of begraven, dat laat ik aan mn man over of degene die zich met de papieren gaat bemoeien. Dat staat ook beschreven, ligt aan de leeftijd en behoefte van kind(eren) en/of partner.

    T hele span ligt al voorbereid klaar voor zowel mijzelf als mn man tot aan muzieklijsten aan toe en adressen haal je maar uit t adressenboek, daar is die voor. Alleen foto's moet ik nog verzamelen, maar dat is een van de klusjes waar ik toch al achterloop (fotoboeken).

    Binnenkort eens gaan zitten voor mn moeder. Heb er niet zo'n moeite mee hoor uitvaart voorbereiden ookal is t die van mezelf, ik hoop alleen wel dat ik m nog heeeeeeel wat jaartjes moet bijwerken.

    Maar zag wel hoeveel werk t is als er NIKS voorbereid is toen mn vader overleed (hij wilde er niks van weten) en met name foto's uitzoeken was echt een helse klus. Dat doe ik iemand anders gewoon liever niet aan. Dat was echt veel werk op een moment waar je eigenlijk handen en tijd tekort komt, zeker wanneer de langstlevende komt te overlijden wordt dat een rotklus.

    Goeie portretfoto (wordt bij ouderen zelden gemaakt) en wat foto's door de jaren heen met allicht een beschrijving verzameld op 1 vindbare locatie doet al wonderen.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  8. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben al een aantal jaar een uitvaartverzekering via de Dela. De premie valt best mee vind ik. Daarnaast hebben we ook een overlijdensrisicoverzekering via Interpolis.
     
  9. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.517
    1.942
    113
    Ik heb een verzekering, mijn man ook.
    Deze wordt ook jaarlijks geïndexeerd.
    Dat is ook belangrijk.
    Anders heb je kans dat je straks alsnog teweinig hebt voor een begrafenis (was bij mijn vader het geval, 25 jaar betaald en er was nog geen 3000,-)
    Mijn schoonouders dachten dat ze hun overwaarde van de woning daar wel voor konden gebruiken.
    Ach, dan nemen we toch wat overwaarde op.
    Geen rekening houden met het feit dat na een maand echt betaald moet zijn en opnemen van overwaarde niet zo snel gaat (en niet overal voor gebruikt mag worden).
    Ik heb ze dus op het hart gedrukt om toch echt te gaan verzekeren.
    Een dikke spaarpot is leuk.
    Maar.... stel je verongelukt beide.. wie kan dan zo snel bij dat geld?
    Ik heb geen idee hoe dat geregeld is in de banken wereld
    Een verzekering geeft mij een rustig gevoel dat ik mijn nabestaanden niet opzadel met kosten en of stress omtrent de kosten.
    (Ook de andere zaken hoeven ze niet over na te denken, want ik heb een mapje in mn nachtkastje met alles wat ik wil en niet wil en bijbehorende telefoonnummers)
     
    NiVa0230, Gewooniemand, soppie en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Wij hebben een uitvaart verzekering bij Yarden. Onze dochter* kon alleen daar verzekerd worden en daardoor ben ik toen overgestapt naar deze.
    Hebben er ook goede ervaringen mee, werd netjes geregeld.

    Daarbij hebben we nog een overlijdensrisicoverzekering bij de hypotheek.
    Stel dat 1 van ons overlijd, kan de ander er gewoon blijven wonen.
     
  11. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    726
    371
    63
    Ik heb het een aantal jaar geregeld voor mij, mijn man en de Kids.. Ik heb gekozen voor een polis waar je "maar" 30 jaar betaald en dan is het klaar. Het bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd. En het volledige bedrag wordt uitbetaald en is aan de nabestaande wat ze er mee doen..
    Vooral het niet oneindig doorbetalen vindt ik prettig. Mijn man heeft van zijn ouders ook zo'n polis gekregen, is iets van 2500 euro waard, maar is volledig afbetaald en krijgen we elk jaar post van dat het bedrag is verhoogd met de rente. Dat geeft toch iets meer zekerheid voor later.. Al hoop ik het binnen 30 jaar niet nodig te hebben..
     
  12. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    wij hebben ook geen verzekering voor onze begrafenis enzo. Doodgaan is een zekerheid. dus wij hebben ook geld appart staan om dit te kunnen betalen. mochten wij nu overlijden zouden onze ouders eventueel dit bedrag ook kunnen voorschieten. Dus we zullen er niemand heel erg zwaar mee belasten.
     
    Nellie4, Zeebra en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Wij zijn bij Monuta verzekerd, beide voor een bedrag wat ruim voldoende een begrafenis dekt. De kinderen zijn tot hun 18e gratis meeverzekerd.

    We hebben heel bewust voor een uitvaartverzekering gekozen. Je weet niet wat de toekomst brengt en wat als ooit dat gespaarde bedrag onverwachts toch niet meer aanwezig is. Ik heb het toch vrij regelmatig meegemaakt toen ik nog in de verzekeringen werkte, dat mensen bij overlijden niet voldoende verzekerd waren of onvoldoende middelen hadden om de uitvaart te kunnen dekken. Dat risico wil ik niet nemen of mijn nabestaanden mee belasten als ik kom te overlijden.
     
    Spectre, Sado en Ysabella vinden dit leuk.
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij zijn alle 5 bij Ardanta verzekerd. Ik sta met mijn kinderen nog steeds op de polis van mijn moeder en binnenkort wordt mijn zoon 18 jaar en neem ik het over voor 10 euro per maand. Een gemiddelde uitvaart kost zeker 10 tot 15000 euro en dat hebben we niet zomaar voorhanden. Althans wat moet dat moet maar wil het liever goed geregeld hebben. Kleine moeite.
     
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Ik heb dan niet in de verzekeringen gewerkt, maar heb zo’n situatie van heel dichtbij meegemaakt.
    De man overleed heel onverwacht en toen…. bleek dat het potje voor de uitvaart niet beschikbaar was, of toch leeg was. In elk geval was er geen geld, waar ze wel vanuit waren gegaan altijd.

    Het is al verdrietig genoeg om je geliefde te moeten verliezen, maar om ook nog eens geldzorgen te hebben rondom de uitvaart en die - ongewild - heel sober moet laten zijn, dat moet nog een flinke extra klap zijn.

    Persoonlijk vind ik een uitvaartverzekering een absolute must.
    Je weet niet hoe je leven loopt, je kan er heel netjes voor sparen, maar wie zegt dat dat potje er nog is als je overleden bent? Of wat als jij en je partner tegelijk overlijden en het potje niet toegankelijk is voor andere nabestaanden?
     
  16. Lindy92

    Lindy92 Bekend lid

    5 okt 2020
    641
    323
    63
    Hier bij Monuta verzekerd. Betaal per maand iets van 12 euro, goed te doen dus! Gaat wel ieder jaar ietsje omhoog.
    Hier mee begonnen toen ik 18 werd.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  17. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Besef dat na je overlijden de rekening afgesloten wordt en je er niet zomaar bij kan. Ik kan echt wel even duren. Dus dat zou ik ook regelen, geen machtiging maar en/of rekening.
     
    Sado vindt dit leuk.
  18. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    Dit is wel heel hoog ingeschat maar ik zou zeker rekenen op 8-10 duizend.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  19. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Dat het een must is ben ik het niet mee eens. Ik zou er nooit een afsluiten omdat ik het makkelijk kan betalen, wat er ook gebeurt. Kan me voorstellen dat die situatie niet voor iedereen geldt en dan begrijp ik dat mensen dat afsluiten. Maar het ligt echt aan je financiële situatie.
     
  20. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    Ik zie dat als een vrij naïef gedachte, eerlijk gezegd :) Je weet niet hoe het leven loopt, je weet niet wat er met je financiën zal gebeuren. Ook een miljonair zal in de spreekwoordelijke goot kunnen belanden.
    En zullen je nabestaanden altijd toegang tot het/jouw geld hebben?

    Ik ben niet van mening dat je elke onzekerheid in het leven moet “afkopen” met een verzekering, maar een uitvaartverzekering is mijn ogen toch wel een hele belangrijke. Er hangt zo’n lading aan een overlijden en het afscheid, dat wil je graag goed doen.
     
    NiVa0230, Bellybell, Zuul en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina