Sowieso dat je niet tegen je moeder (ouders) in gaat is idd wel een cultuur dingetje. En dat is een hele lastige. Ik had hem laatst gebeld en gezegd ga naar huis van werk en praat met haar, want ik ga niet naar huis met de kinderen. Zeg haar dat ik mijn huis open stel en dat zij respecr moet hebben voor een ieder die in het huis woont. Omdat ik anders mijn huis voor helemaal niemand meer open stel. Dar had hij wel gedaan, gericht op beide moeders maar goed dat is dan maar zo, maar daarna is er niets veranderd. Vervolgens kom ik van de week thuis van werk. Sfeer is om te snijden en ik geef dat aan van de sfeer en dat ik dit niet okay vind. Vervolgens geeft zij mij de wind van voren en mijn man staat erbij en kijkt er naar.
Dat snap ik! Hopelijk vertrekt ze snel. Zou fijn zijn als je een goed gesprek hebt met je man en hij ook jou situatie zo ziet! Dikke knuffel!!
@Lola1982 kun je geen harde luidruchtige seks faken met zweepjes erbij elke avond? Dat vind ze vast zo ongemakkelijk dat ze op haar bezem stapt en wegvliegt! Wat een heks zeg... sterkte
Zo'n schoonmoeder had ik er al uitgezet. Zo d'r koffertje voor de deur, hoppa. Gedraag je maar of ophoepelen. En doet manlief moeilijk? Dan kan zijn koffertje erbij. Daaag! Maar ik ben dan ook behoorlijk mondig. Hoe moeilijk het ook is, probeer echt voor jezelf op te komen anders ga je er erger aan onderdoor dan nu.
Je hebt wel gelijk, ik zou dat echt moeten zeggen inderdaad. Ik probeer altijd alls voor de lieve vrede, maar waarom eigenlijk, dat gaat altijd ten kosten van jezelf. Ik ga nu de komende dagen afwachten anders gaat ze maar bij de nacht van mijn man slapen, die woont hier ook op het eiland.
Wat verdrietig om te lezen dat het niet gaat Misschien een beetje omgekeerde psychologie, maar wij mensen zijn heel erg geneigd om het gedrag van de ander te compenseren. Dus je schoonmoeder praat/overlegt niet of is brutaal. Dan doe je onbewust extra je best om netjes en beleefd te zijn, in de hoop dat zij dat gedrag overneemt. Wat nu als je haar precies zo behandelt als dat ze bij jullie doet? Op dezelfde manier/toon iets zeggen of laten blijken. Of dingen doen die zij ook doet. Haar gedrag spiegelen en kijken hoe ze daarop reageert. Vind het bijna een leuk experiment En anders stem ik voor de opie luidruchtige seks van @GroeneBomen. Kun je in elk geval je frustratie lekker kwijt
@Lola1982 Sterkte, misschien handig om voor jezelf af te spreken wat je gaat doen na deze dagen dat je gaat afwachten. Zodat je een stok achter de deur hebt.
Sterkte @Lola1982 Ik wordt al knetter als mijn eigen moeder hier 2 dagen is. En zij is gewoon lief Maar pfff. In Mijn huis wil ik op mezelf kunnen zijn. Is er geen optie voor een vakantiehuis oid? Intussen wil ik hier ook even klagen. Manmanman wat heb ik toch een hekel aan huishouden Had al een achterstand door grote drukte en lage energie voor kerst. Kerstdagen zelf ook bijna niks gedaan (alleen de kattenbak en de afwas ). Dus nu moet echt alles. Morgen moet ik weer werken. Man is weer met zijn pa naar het ziekenhuis. Dus die kan ik helaas ook niet aan het werk zetten. Nog steeds geen energie ook.