Waar valt jouw mond van open? Deel 9

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 8 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Oh dat is zo waardeloos. Hopelijk heb je nog iets kunnen slapen.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.535
    14.049
    113
    Vrouw
    Vreselijk die waterpokken! Vraag vandaag even de huisarts naar antihistamine (anti allergie/hooikoorts middel) voor dr, dan hebben ze geen last van de jeuk meer.

Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.002
    15.038
    113
    Lijkt me geschikter dan een neurofen, denk niet dat je daar beter af mee bent (paracetamol kan je helemaal vergeten).

Tavegyl werkte bij mij super toen ik last had van huidgriep. Ik kende t ook niet totdat ik er mee te maken kreeg. Heb 10 weken me een dalmatier gevoeld en dat jeukt ook als de ziekte, vooral in de zomer of in bed, zodra t warm wordt is t drama. Kwam de huisarts niet mee helaas (menthol gel was t advies daarvan) maar ik had nog een strip liggen omdat ze eerst dachten dat t een allergische reactie op antibiotica was. Dus die strip heb ik gekoesterd voor als t echt niet meer ging.

Cin85 vindt dit leuk.
  4. Neilia

Neilia Niet meer actief

thnx voor de tip!
    Ga straks gelijk even bellen.

ze is uiteindelijk om 2:30 met veel gekrijs der bed in gegaan.
    En om 5 uur werd ze wakker.
    Ze heeft vooral last van de pokken in der luier.
    Die hebben we dus maar even uitgedaan en dat lijkt wel iets te helpen.

denk dat ik vandaag overleef op vele bakken koffie :o:

5. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

6 nov 2020
    665
    726
    93
    Vrouw
    Dat mijn vader gisteravond met een suikerwaarde van 2.4 nog ergens de kracht vandaan haalde om mij te bellen. Niets gaat bij hem zoals het gaan moet, en in dit geval gelukkig maar!

6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.971
    33.649
    113
    Vreselijk. Luc is er net vanaf. Zemelen badje van Kruidvat was hier redding.
    En hij heeft een drankje tegen allergieën. Vrij onschuldig middeltje zei de huisarts toentertijd. Ik dacht: als ik hem ipv een heel buisje, nou eens een paar drupjes geef? Hielp als een tierelier!

Bijgevoegde bestanden:

Zeebra vindt dit leuk.
  7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.261
    4.489
    113
    Mijn man heeft toen , bij aliexpress, een automatische lichtknop besteld. Oude schakelaar eraf en dat ding erop. Zit een bewegingssensor in, dus gaat aan bij beweging en als hij geen beweging meer "ziet" gaat het licht uit. Ideaal, oudste is nu 15 maar het ding zit er nog steeds op

Vero0504 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    Vanmiddag kan ik gelukkig bij de huisarts terecht en de manueel therapeut had een spoedplek vrij vanmiddag:thumup:

Vannacht weer amper geslapen, kon zelf mijn bed niet uit komen en naar de badkamer lopen. Wat een gedoe dit zeg.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    Hier hielp een zemelenbadje ook aardig, en kidsclin.
    Verder tussendoor talkpoeder erop.
    Hier was het toen ook echt naar, ze gingen ontsteken en lag helemaal open.
    Ze hebben er helaas ook littekens van gekregen.

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Havermout in een washandje doen, met elastiekje dichtbinden en in een badje doen. Washandje uitknijpen over de huid. Geeft dikke melkachtige substantie wat heerlijk verzacht.
    Deed het ook over het haar, beetje inmasseren.

En als de blaasjes eenmaal open zijn mag er niets met menthol op, dat brandt vreselijk.

Beter werkte hier dat waterpokken schuim, kant en klaar te koop bij apotheek en drogist. Ruim aanbrengen. Niet helemaal insmeren maar gewoon als flinke laag op de huid laten. Ik was er zeer scheutig mee dus had alvast tweede fles ook gekocht. Werkte hier super.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.261
    4.489
    113
    Wauw dat hij nog kon functioneren zeg want dat is wel heel laag. Hopelijk heeft hij zijn waarde weer omhoog gekregen. Heeft hij toevallig nieuwe medicijnen gekregen voor de suikerziekte. Mijn vader hadden ze, 2 jaar geleden, op nieuwe medicijnen gezet voor de diabetes. Dan hoefde hij maar 1 tablet per dag, ipv 2, en dat was echt het beste medicijn. Nou sinds die tijd was het drama, constant de bloedsuikers te laag, ook zijn uithoudingsvermogen leed eronder. Kon nog amper een stukje fietsen en dan voelde hij zich weer naar. De rolletjes druivensuiker vlogen erdoor. Na een jaar heeft hij gezegd dat hij zijn oude med weer terug wilde en toen waren de problemen ook meteen voorbij. En de huisarts maat volhouden dat hij er gewoon even aan wennen moest.

Mama8891 vindt dit leuk.
  12. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.893
    2.565
    113
    Ik ben zelf verpleegkundige dus ik kwam eerder heel vaak bij mensen om insuline te spuiten en ik vroeg dit zelf altijd of ze even ergens heen wouden maar de meeste mensen spuiten al zo lang dat het echt dagelijkse handeling word dus voelt het ook niet meer als iets bijzonders.

13. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.893
    2.565
    113
    Owh jeetje :( heeft hij een diabetes verpleegkundige of iets als aanspreekpunt?
    Ooit toen ik bereikbare dienst had werd ik gebeld door een vrouwtje die ook rond die waarde zat en zelf al geprobeerd had ranja te drinken maar ze was al zover heen dat ze per ongeluk de suikervrije variant had gepakt. Ik kon haar aan de telefoon al bijna niet meer verstaan.
    Ging gelukkig net goed en wat me nog steeds verbaast ook al zit ik al jaren in de zorg hoe snel mensen opknappen met een slok cola bijv. Je ziet ze echt omhoog gaan.

Mama8891 vindt dit leuk.
  14. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Onze ipad werkt niet supergoed meer. Scherm reageert niet goed. Met het oog op thuisonderwijs wilde ik laten repareren. Maar pfff wat een geld. Vanaf 270€ ben je zo kwijt. En heb al meerdere bedrijven geïnformeerd.
    Een nieuwe ipad is niet eens heel veel duurder...

15. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Misschien voor een 2e hands kijken? Wij hebben er laatst 1 voor €100 op de kop getikt. Werkt prima.

Baileyy vindt dit leuk.
  16. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

6 nov 2020
    665
    726
    93
    Vrouw
    Nou functioneren wil ik het niet helemaal noemen, hij lag op de bank waar hij normaal altijd zijn telefoon bij zich heeft lag die nu op tafel. Hij heeft zich op de grond laten zakken en heeft er 1,5 a 2 uur over gedaan om bij zijn telefoon te komen:(

2 blikjes cola verder ging het wel omhoog gelukkig, maar was wel heftig. Nieuwe medicijnen heeft hij niet, wat het precies is weten we (nog) niet. Vanochtend was zijn suiker ook weer te laag, maar thuiszorg was er toen bij. Vanmiddag hebben we in ieder geval een gesprek met de thuiszorg voor een plan van aanpak.

Het is gewoon lastig, hij heeft diabetes, is nierpatiënt en dialyseert, je krijgt met zoveel afdelingen te maken, maar overleg is er nooit. Je wordt heen en weer gestuurd en dat is wat het lastig maakt

17. Mama8891

Mama8891 Bekend lid

6 nov 2020
    665
    726
    93
    Vrouw
    Diabetes verpleegkundige niet meer dacht ik. Maar deze hypo heeft hij zelf ook niet voelen aankomen. Normaal voelt hij ze wel aankomen.

Het 1e blikje cola deed bij mijn vader niet zoveel, na het 2e blikje ging het beter.
    Het is ook heel wonderbaarlijk hoe dat werkt. Maar gelukkig helpt het wel.

LizMe vindt dit leuk.
  18. Zeebra

Zeebra Fanatiek lid

5 aug 2020
    1.003
    1.282
    113
    Vrouw
    Heeft hij geen dextro in huis? Of pure ranja dat gaat wat sneller dan cola.
    Zou even contact opnemen om de diabetes vpk weer in te schakelen zeker nu met de dialyse.

Mama8891 vindt dit leuk.
  19. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Hoop dat het gaat helpen en ze iets voor je kunnen doen!!

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.261
    4.489
    113
    Cola/ranja zijn inderdaad snelle suikers, wij gaven bewoners daarna een volkoren boterham met kaas. Dat waren dan " langzame suikers" die de dip die dan na de cola kwam opvangen zodat ze niet een paar uur later weer een hypo kregen. Maar dit is wel 20 jaar geleden, kan goed zijn dat die aanpak nu sterk verouderd en achterhaalt is.

LizMe en Mama8891 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina