Hahaha jaaaa! hoe vaak ik wel niet thuis zeg: luister eens naar dit of dit verhaal xD Of omdat ik debiel zit te lachen achter de laptop of omdat er iets heel heftigs is.
Dat de 2 kantine medewerkers van mijn dochter haar school seks hadden in de keuken en betrapt zijn door leerlingen omdat ze echt geen moeite deden om zich te verbergen zeg maar...
Mijn mond valt open van hoe goed onze jongste zich kan uitdrukken/kan praten. (April wordt ze 2) Net huilend wakker, zodra ik haar kamer binnen kom: Mama!! Bobin zacht aan! (Haar zachte pyjama). Papa niet toen! Mama Bobin helpen. Jama uitttt! En ja hoor. Zodra ik het lampje aan doe zie ik Robin zonder pyjama staan in haar bed. Katoenen pyjama op de grond naast haar bed gegooit en zachte pyjama op de commode liggen waar ik deze had klaargelegd vanmorgen samen met haar. Na verschonen, omkleden en knuffelen zegt ze: Danke mama, tussen (truste) En loopt naar haar bed toen. ❤
Ik verkocht alles in oktober 2020. Omdat we klaar waren. Met tranen want toch het afsluiten van een fase. In december besloten we toch dat we graag voor een derde wilden gaan. In maart kocht ik een nieuwe bugaboo via marktplaats (Nu gaan we dit geintje niet meer doen hoor, weg is straks weg )
Ik snap het ook wel maar het blijft schandalig dat een eerste levensbehoefte zo duur aan het worden is. En ik doel niet perse op die knakworstjes hoor maar ik bedoel in het algemeen. Zelfs een komkommer is 0,95 cent nu ipv de 0.79 die ik er max voor betaalde. En dit gaat dan helaas weer niet extra naar de boeren toe.
Een deel gaat toch echt naar de boeren/kwekers hoor. Hoe denk je anders dat ze het volhouden? Ze gebruiken ruim 30m3 gas per m2 per jaar. De gasprijs is gestegen van 0,20 naar 0,90 EUR. Als ze niet meer zouden krijgen zouden ze allang omgevallen zijn.
Met deze gasprijzen is het des te interessanter om seizoensgrienten te kopen. Sowieso altijd een beter idee voor het milieu *klopt zichzelf nog even heel ecologisch verantwoord op de schouder, maar moet mij haasten. Zoon van school halen met de auto
Ik kan me dus ook niet heugen dat ik ooit een euro voor een komkommer heb betaald Ook niet in de winter. Zelfs bij onze Turkse groenteboer zijn ze duur en dat is nooit zo.
Onze groentewinkel vraagt bijna altijd 1euro voor een komkommer. In de AH en colruyt is het nu (net gekeken) 0,79 cent. Ik vind de prijzen voor basis producten nog oké. Maar zo van die extra producten, zijn echt zo duur. 4,70 euro voor een doosje met 12 leo koeken en ze staan dan nog in promo
Dat m’n Elmi opeens op schoot sprong toen ik in de regiovergadering zat van m’n werk en in de camera bleef koekeloeren Hij vond het maar wat interessant en al helemaal toen anderen ook opeens hun hond of kat op schoot namen
Was dat maar waar…onze melkprijs is nog precies even hoog als 20, 30, 40 jaar geleden. Als boer heb je niets door te rekenen en kun je extra kosten alleen opvangen door nog efficiënter te produceren. Helaas werkt dat voor de tussenhandel en winkels heel anders.
https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/door-hoge-gasprijs-4-cent-verlies-per-komkommer-teler-jaco-levert-met-6-miljoen-komkommers-flink-in/ Drie maal raden waar het extra geld wat de komkommer nu kost niet beland….
Ik moest even opzoeken wat Leo koeken zijn maar vergeleken bij Bol.com is dat nog goedkoop. Daar kosten ze 0,60 cent per stuk
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/eenvandaag/6911f554-2e8d-4922-9185-b64e98915207/2019-12-19-feit-of-fictie-melkprijs-is-al-30-jaar-hetzelfde Geloof me, dat extra geld van die komkommers gaat niet naar de telers…
Belachelijk toch. Fles cola zero is gewoon 2,18 euro voor een fles van 1,5 liter. Met dat geld kan je fishsticks met bladspinazie uit de vriezer en puree maken .
In veel gevallen toch wel. De meeste kwekers hier in de buurt zijn er met de supermarkten uitgekomen. Supermarkten hebben ook last van duurdere arbeid, duurdere opslag, duurder personeel. De opslag die zij doorvoeren heeft heel veel redenen. Ik ben overigens met je eens dat de supermarkten een onevenredige verhoging doorvoeren, maar het is niet zo dat kwekers niets meer krijgen dan voorheen. De melkprijzen weet ik niet veel van, dat is nogal lastig met al die aparte regelingen en toeslagen en beperkingen. Lijkt mij een ontzettend lastige sector, weinig toekomstzekerheid, veeleisend.
Meestal was zalm bij de viswinkels hier €9,99, zaterdag was de prijs bij de ene €12,95,wat nog oké is natuurlijk en bij de andere viswinkel €16,95Daar viel mijn mond ook van open. Net nog bij ah komkommers gehaald,nog steeds €0,79 (A'pen).