Nou dat ergens anders zomaar slapen deden ze hier ook niet hoor. Ik zie het maar als afkickperiode. Het is toch raar dat je 9 maanden continu mama voelt en hoort en dan na de geboorte zou je ineens alles zelf moeten doen? Die overgang mag best tijd kosten. En sommige mensen hebben meer lijfelijk contact nodig dan anderen. Of bevestiging of wat er ook als oorzaak ligt. Als je zelf 9 maanden alles gedempt hoort, nauwelijks ziet, altijd zelfde omgevingstemperatuur, nooit honger/dorst... Dan kost het jezelf ook veel moeite en energie en is het logisch dat je teruggrijpt naar de veilige basis wanneer dat kan. Waarom zou een baby dat wel moeten kunnen?
Hij wil architect worden en heel eerlijk ik heb eigenlijk best veel profijt van aardrijkskunde in mijn vak gebied en mijn baas was voorheen juist heel erg blij dat er ook nog mensen waren die juist die basisbeginselen toe konden passen, heeft een flinke bijdrage geleverd aan besparingen op projecten
Dst is vanwege het aangepaste advies. Ik had ook altijd een stoffen. (Met filter, dat dan weer wel). Maar toen ze advies aangepast hadden ben ik ook maar wegwerp gaan gebruiken. Maar eerlijk is eerlijk. Die ffp2 vond ik niet goedkoop genoeg om voor rlk boodschapje van 10 minuten een nieuwe te pakken. Dus die gaat dan gewoon terug het plastic zakje in voor de volgende keer. Hopelijk binnenkort helemaal niet meer nodig.
Dit is denk ik ook echt veel geluk hebben dat ze overal slapen.. Snap je onzekerheid wel hoor. Maar de meeste kindjes hebben toch iets meer nodig dan zo wegleggen en ze zijn in slaap..
Ja zal ook wel loslopen. Merk alleen dat ik zelf op ben. Overdag mee slapen of even wat voor mijzelf doen gaat niet als ze alleen wat hazenslaapjes pakt. En er moet ook gewerkt worden etc. Nu ligt ze deze week dan maar bij ons in bed en slapen we omstebeurt apart om wat meer rust te pakken. Is helaas even niet anders. Maar af en toe een uurtje rust/tijd voor onszelf zou soms ook wel fijn zijn. (En dan heb ik het nog niet eens over het huishouden )
Hmm. Ik zou juist willen dat mensen wat meer van hun geschiedenis lessen hadden opgestoken Niet dat ik alle feitjes weet hoor. En aardrijkskunde lijkt me ook wel een goede basis voor algemene ontwikkeling. Beetje kennis over hoe de wereld in elkaar steekt komt op veel plaatsen van pas.
klopt dat is ook lastige. Hier kan ik ook nooit even rust mee pakken. Neem een huishoudster als je kunt betalen. Dat is echt zo fijn.
Ja, twee baby's allebei in diepe slaap. Ze konden het kindje wakker wegleggen en sliep heel snel. Ik klaag niet het is de omgeving vaak
Jongste heeft ook veel in de draagzak geslapen. Dan kon ik rustig ern boodschap doen of grote broer naar school brengen (lopend)
Ik had zo'n vriendin met dit soort kinderen: Die sliepen overal. Die vielen ook gerust op de grond op het speelkleed in slaap als ze moe waren tijdens het spelen. Voor die van mij moe(s)t ik altijd moeite doen. Snel in slaap vallen is makkelijker voor de ouder en/of degene die kind naar bed moet brengen, maar met hulp in slaap vallen is óók normaal. Alleen niet de (gewenste) norm. Of in ieder geval niet de norm waar veel over gesproken wordt. Ik kom er maar gewoon voor uit En het helpt te normaliseren. Ik snap ook wel dat het vermoeiend is, want dat vond ik ook. Op het moment dat de buurvrouw zei: "Maar ik liep ook elke keer met mijn oudste voor zijn dutjes", dacht ik wel: Zie je, we doen niets verkeerd, anderen hebben het ook. Het is óók normaal.
Dat was bij onze jongste ook enorm. Of hij ging er in en was tevreden of het was vanaf het begin tandvlees bloot krijsen. Je wist wel direct waar je het had
Het is per kind zo verschillend hoe ze reageren. Ligt niet aan jou als moeder. Soms kom je er later achter dat je kind bv veel prikkels fijn vind en zich snel verveeld of juist meer dan gemiddeld behoefte heeft aan rust. Dat vond ik het mooiste en spannendste aan moeder worden. Je krijgt een kind dat van jou is, maar het is niet net als jij. Je moet je kinderen stuk voor stuk leren kennen en dat kost tijd. Net als alle andere relaties in je leven. Ouderschap is helemaal niet eenvoudig. En een ander kan dus helemaal niet invullen wat jouw kind nodig heeft. Het is gewoon een ander kind.
Die goed bedoelde adviezen blijf je houden helaas. Soms zijn ze wel nuttig zoo had de cb als advies om het savonds heel saai te maken. En daar kon ik wel wat mee en heb ik dus wel gedaan en het hielp. Ze was 7 maanden en zag savonds als overdag dus 2 x drinken en spelen willen. En overdag veel slapen. Dus overdag elke 4 uur de fles er in. En hapjes (potjes groente/fruit)proberen iets wat niet lukte. Ze lusten het dus niet en met 11 maanden kreeg ze verse prut en dat vloog er in. En vooral haar niet lang laten slapen overdag max 2u per keer. En snachts lampjes uit en fles er in en weg leggen heel ongemakkelijk maar wij gingen snel er na in een goede ritme en snacht sliep ze goed door overdag werd 1 slaapje dus die advies was mij veel waard. Vaak wil ik die wel geven omdat ik hier echt blij van werd. Nu nog eet ze als een bouwerker en slaapt ze goed. Maar wat is het moeilijk hoor en hopelijk komt er een dag dat je waker word en denk hey het is ochtend en niet shot alweer. Sterkte
Probleem is een beetje dat je vaak dit soort adviezen ook uitprobeerde en waar het bij jou of een ander prima gaat, lukt dat dan dus niet bij jezelf. Dit soort schema’s en tips heb ik ook geprobeerd, en lang volgehouden. En nog vele anderen. Toch slaapt hij met 2,5 nog steeds voor geen meter, en mijn dochter de eerste 3 jaar ook niet
O verschrikkelijk zeg. Wat moet je dan moe zijn of al verder dan dat. Ik vond het toen al slopend en ging raar doen laat staan na zoveel jaar. Kun je wel ergens nog bij tanken?
Van het feit dat wij een gesprek willen met de hoofdbehandelaar van mijn vader, en we dan de vraag terug krijgen of wij weten wie dat is Nou lieve mensen, hij ligt al 2 weken in het ziekenhuis, het maakt me niet uit welke arts er komt praten, maar jullie hebben toch echt het dossier