Ik word in de zomer 34. Ik vind het een confronterende ervaring met het ouderdom En mn kapster blijft beweren dat het nog niet nodig is om te beginnen met verven. Nou lekker dan... zonder dat ik het door had loop ik erbij als een dakduif
Hier gelukkig, geloof ik, nog geen last van. Wallen daarentegen...daar hebben we goddank een rollertje voor. Gewoon een lekker hip kleurtje uitzoeken, of bij je eigen kleur in de buurt blijven. Gelijk leuk make-up setje erbij. Pamper momentje voor jezelf. Moet zeggen dat ik mn lichte haarkleur wel mis, zit al jaren in de asblond/bruin, maar t ontbreekt me aan een excuus om te gaan kleuren. In mn jonge jaren van super blond (eigen kleur) naar gitzwart gegaan met een roodglans, met vlammend rode onderkanten, dat rood was al snel er uit. Toen moest dat zwart er nog uitgaan...via bruin, roodbruin (rood tint binnen 2 weken weer foetsie), donkerblond, middenblond naar blond teruggekomen. Dat traject duurde zo lang dat dat me een beetje weerhoud als ik een mooie kleur.
Rood gaat er inderdaad snel uit. Jammer vind ik dat. Ik laat altijd rode banen in m’n haar zetten maar die kleuren snel blond/bruin bij me. Ook niet verkeerd maar ik vind dat rood zo leuk!
Ik geloof dat ik niks mag zeggen, ben nu al een tijdje bezig om mijn haar grijs te verven, en dan met de verf zoals in de kapsalon. Eerst heeft mijn buurvrouw het geprobeerd met het pakket van de kapper (zij was zelf kapper) nou nog geen vleugje grijs te vinden, pakje van de kruidvat gehaald uit irritatie werd ik donkerbruin (het was om grijs te verven). Nu 1,5 week geleden voor het eerst weer echt in de kapsalon geweest grijs laten verven, heeft 1 dag gelukt en ben gewoon weer blond iets meer asblond dan van origine maar daar is dan ook alles mee gezegd grijs pakt dus echt gewoon niet bij mij en van mijzelf heb ik nog geen grijze haar kunnen ontdekken. Maar goed mijn ene oma was met haar 70 nog gewoon blond zonder potje, maar ondertussen beginnen zelfs mijn jongere nichtjes en neefjes meer grijze haren te hebben terwijl ik het niet eens uit een potje voor elkaar krijg
Dat geintje heb ik dus met krullen...Al gebruik je betonspray en een primer die je er de avond ervoor al in moet doen. De kapster heeft staan vloeken (was familie dan mag dat he?). En wil je t niet zit er ergens een krul die er ongeacht wat je doet niet uit wil...zelfs de keramische stijltang met ion whatever die ik ooit had voordat we verhuisden had t nakijken. Dochter met een beetje vochtig haar van t rennen ofzo wat opdroogt: "de perfecte pijpekrul" Zucht... Nieuw op t lijstje: "zoek de stijltang..." Van t lijstje af: "zoek de pocket stove"
Maakt ook niet uit welke behandeling je t geeft heb alle cremes etc gehad, of t nu drogisterij of bij de kapper was. Rood is foetsie binnen no-time. Echt super zonde. Zet echter koper rood van hint of a tint in blond haar en je blijft banen houden waar t niet meer uit komt. Helaas dan wel roze...Daarna kwam haarmascara in de mode. Ben gewoon een trendsetter joh.
Ies kwam met een heel goed idee om iets op school te organiseren voor de kindjes uit de Oekraïne. Dus ik vol enthousiasme de juf een bericht gestuurd. 2 minuten nadat ik het verzonden had, dacht ik opeens: straks zegt ze ‘goed idee zeg! Organiseer jij het’
Mijn kapper zegt een spoeling te hebben die je eens per 2 weken na het verven in je haar moet moet en dan blijft het rood een stuk langer rood. Zit te twijfelen. Wil haar graag geloven maar ben bang dat ik 30 euro uitgeef en het nog niet waar blijkt te zijn. Ik was het nu ook met de rode shampoo van Kruidvat zelf maar dat helpt niet echt
Ja dat is er zeker wel. Weet natuurlijk niet of die van je kapper goed is, maar er zijn wel zulke producten.
Mijn haar is zo stijl dat ik voor mijn bruidskapsel eerst een permanent heb moeten laten zetten omdat anders de krullen er al uit zouden zijn voor de ceremonie, dus dat klinkt wel herkenbaar dochters hebben beide wel slag en krullen, vooral na rennen zo duidelijk net als jou dochter. Maar moet zeggen ik heb nu zo'n ding die je haar er soort van inzuigt en dat blijft (met een flinke dosis versteviging) bijna een hele dag zitten gekocht om uit te proberen en dan de goedkopere versie maar wauw, was echt verbaasd. Maar goed ik heb zelfs geen ribbeltjes na vlechtjes in mijn haar dus dit was echt een yes, gelukt momentje
Zoiets had ik vorige keer wel (en toen was het alleen een rode tint, die al 2x voorbehandeld was) maakte hier niks uit. 1x douchen en het is eruit. Dus ik begrijp de definitie permanente verf niet zo geloof ik, althans mijn haar begrijpt dat niet. Maar dat haar begrijpt ook niet dat als je een permanent doet die krullen erin horen te blijven
Bij mij blijft het rood-paars best goed in mijn haar, misschien ligt het aan je haarkleur? Mijn eigen haarkleur is midden-bruin met een vrij warme ondertoon. Nu verf ik het zelf met kappersverf, laatste keer heb ik mahoniebruin gemengd met violetbruin. Ik verf de uitgroei trouwens elke 4 a 5 weken, want ik word vrij lelijk grijs. De kleur krijgt dus ook niet heel erg de kans om echt te vervagen.
Mijn haar is van nature zwart. Maar die plukken rood worden eerst lichter gemaakt en dan het rood er in. Niet zo gek denk ik dan dat die plukken uiteindelijk lichtbruin worden. Vroeger, toen ik het alleen maar liet verven in één kleur, kleurde ik het zelf inderdaad ook eens per 4 à 6 weken een beetje bij, maar met die banen durf ik dat nu niet meer zo goed. Straks wordt het groen of zo
Gewoon iet meer verven . Ik heb in mijn leven maar 2x een spelling gehad en dat was ergens op mijn 17e. Je kan ook mooi grijs zijn he En nee ben nog niet grijs gelukkig. Het enigste waar ik van baal is waneer mijn haar nat is ik een mooie slag/krui heb en waneer het droog is, is het stijl grr
Nou ja, je hebt vrouwen die heel egaal grijs worden. Dat vind ik niet lelijk, maar bij mij zijn het alleen bepaalde stukken haar en dat is gewoonweg stom.
Ja, dat heb ik dus ook. Tot het wel egaal grijs wordt en het grijs gaat overheersen, blijf ik het verven. Mijn moeder had ook zwart haar (nu wit). Vaak krijgen mensen met zwart haar wit haar als ze helemaal grijs zijn, vind ik vaak mooier dan echt grijs. Maar, ik moest denken aan wat een goede vriendin van mij zei: Haar moeder koopt speciale haarverf bij een toko, omdat Europese haarverf helemaal niet pakt op haar Chinese haar. Dat is misschien wel weer een andere structuur haar dan dat van jou, maar verklaart misschien wel waarom het toch wat sneller vervaagt?