Waar valt jouw mond van open? Deel 9

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 8 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.312
    113
    Vrouw
    Hahahaha dat is gênant :roflmao::roflmao: niet voor niets de ex :roflmao:

Kolibrie2 en Mamafiets vinden dit leuk.
  2. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Knuffel, hopelijk snel weer thuis

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Klinkt raar maar ik hoop van niet, mijn oom weigert elke zorg en mijn nichtje (zijn mantelzorger) steunt hem daar volledig in maar overziet de gevolgen ervan niet. Ze zijn beiden overtuigd dat ze het wel redden. Hij is nu bedlegerig (hij heeft onderliggend leiden) en mijn oom kennende zal hij ook geen enkele moeite doen om uit dat bed te komen. Mijn nichtje heeft nu dus al zijn woonkamer verbouwd zodat er een bed beneden kan staan. Op zich niet erg maar hij weigert dus thuiszorg en verwacht van ons (familie) dat wij hem gaan verzorgen.

Hoe dan mijn ouders ( 80 en 81) ? Ik ( woon op een uur afstand en dus met MS)?. Mijn oom (74). Mijn andere nicht (kostwinner en mantelzorgen van haar man)? Blijft er alleen mijn andere nichtje over en die doet nu zijn huishouden (1x per week stofzuigen, wc/douche/bed) en denkt dus dat ze hem ook wel kan verzorgen. Mijn oudste nicht en ik hebben beiden in de zorg gewerkt en dit is geen man die je alleen kunt verplaatsen/verzorgen. Maar mijn jongste nicht en mijn oom zien dit niet en dus hopen ze dat hij vandaag alweer naar huis mag (zonder thuiszorg dus)

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.644
    31.174
    113
    Vrouw
    Ai. Beterschap. Hopelijk knappen ze snel weer op.

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.644
    31.174
    113
    Vrouw
    Oef heftig. Dan beter nog even ziekenhuis idd.
    Maar als hij bedlegerig is dan kan hij ook niet alleen blijven? Moet er dag en nacht iemand aanwezig zijn?

Ik zie allemaal doemscenario's nu :eek:

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.520
    8.447
    113
    Is die andere nicht ook een dochter van je oom?
    Dan zou die in het ziekenhuis aan de bel moeten trekken!

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Nee de oom waarover het gaat heeft geen kinderen. Zijn vrouw is al overleden.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Wij ook hoor, mijn oom is heel goed in alles zo draaien dat het precies zo gaat als hij wil.

De eis om naar huis te gaan was zelfstandig aankleden en naar de wc gaan, dat heeft hij vanmorgen gedaan en dus is hij nu thuis.

Hij zegt dat hij er dan overdag uit gaat en op de stoel gaat zitten, de verwachting is dat hij het bed in kruipt en blijft liggen.

Bij afspraken bij artsen zegt hij ook dat hij een heel actief leven heeft en van alles doet gelukkig geeft mijn nichtje dan aan dat dit niet zo is hij komt uit bed, gaat in zijn stoel zitten en kruipt s'avonds weer in bed. Dat is zijn ritme sinds hij met 55 met pensioen ging.

9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.644
    31.174
    113
    Vrouw
    Oef. Sterkte ermee.

10. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wow, maar vraag mij af hoe je nichtje dit precies voor zich ziet, want met dus enkel de woonkamer verbouwen zodat hij daar kan liggen is bij lange na niet het enige wat nodig is. Hij moet actief aangemoedigd/verplicht worden om daadwerkelijk actief te zijn en er uit te gaan.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Helaas lukt het ons dus niet ons nichtje dit duidelijk te maken. Wij zien dit, zeggen dit ook tegen haar maar zij en oom denken daar heel anders over en willen er ook niets over horen.

12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Maar denken er anders over als zijnde hij hoeft niet zo nodig uit bed/hij luistert wel als zij het aangeeft? Of anders in de zin van het is prima als hij in bed blijft? In het eerste geval lijkt dan heel hard gezegd het beter om eerst geconfronteerd te worden met de gevolgen maar de zorgen wel kenbaar maken bij de arts. In het 2e geval denk ik dat je echt de arts moet inlichten en/of 'bemoeizorg' moet inschakelen met behulp van de arts, de meeste gemeentes hebben daar een afdeling voor.

Syane vindt dit leuk.
  13. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.780
    7.384
    113
    Vrouw
    Dat mijn man en zus vandaag ook een knalpositieve coronatest hebben, nadat zij mij en oudste (beide positief getest zaterdag) zagen vanaf zondag (man) en op zaterdag (zus), maar dat mijn jongste, die non-stop bij mij is geweest vanaf zaterdag en samen naast mij slaapt 's nachts, vandaag negatief is getest met pcr. Hoe werkt dit toch?!

14. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dat vraag ik mij ook nog steeds af. Oudste heeft het 8 weken geleden gehad, toen bleef de rest negatief, 3-4 weken geleden mijn moeder positief toen de jongste 2 daar waren, meiden beide negatief mijn vader ook overigens. Nu vrijdag de middelste positief en wederom de rest blijft negatief. Bij zowel de oudste als de middelste zijn we gezamenlijk als gezin in isolatie gegaan (afgelopen dagen alleen de oudste niet want zolang hij dagelijks negatief testte moest hij naar school).

15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.312
    113
    Vrouw
    De griep krijgt ook niet altijd het hele gezin :) of de buikgriep of verkoudheid. Ik sla de buikgriep altijd over hier maar pak elke knullige snotneus wel mee grrr

Mapje vindt dit leuk.
  16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.537
    13.817
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Van berichten van vieze, oude mannen op FB, die dan in een algemene post waar zo ongeveer de hele wereld op kan reageren/reageert, iets neerzetten in de trant van ‘goh wat zie je er leuk uit, zullen we PM’en?’.
    En dan dus enkel bij reacties van vrouwen en dan ook nog zo’n beetje bij iedere vrouw.. Het zielige druipt er van af!
    Echt: als je een relatie wil, ga dan intensief zoeken in de kroeg of op Tinder ofzo… :confused:

17. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Dat zijn buitenlandse oplichters. Diezoeken geen relatie maar geld:confused:

Syane vindt dit leuk.
  18. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

@hummeltje5 dit idd.

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Meer van dat mijn nichtje ervan overtuigd is dat hij elke morgen uit bed komt, zichzelf verzorgt en aankleed en dan in de stoel gaat zitten om vervolgens s'avonds zich uit te kleden en weer naar bed te gaan. De rest van de familie heeft deze overtuiging niet.

En mijn oom is een moeilijke manipulerende man, die laat zich door niemand wat zeggen.

Maar goed we gaan het meemaken, als blijkt dat hij echt in bed blijft liggen zal mijn jongste oom contact opnemen met zijn huisarts (hebben dezelfde huisarts) en dan kijken we wel weer verder

20. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dat ik een tijdje geleden bedacht had dat ik 2 Poang stoeltjes 2e hands ging kopen en zelf een nieuw kussen zou maken. Onder het mom ik heb het nog nooit gedaan dus lukt vast wel.
    Mijn ervaring qua naaien is zeg maar vlaggetjes van stof niveau en zelfs die verpruts ik nog gerust :roflmao: (perfectionist dus het is al snel verprutst zeg maar)
    Oude kussen uit elkaar gehaald, alle onderdelen na getekend op patroonpapier, vervolgens uitgeknipt, vulling en stof gekocht.
    En ben eigenlijk best trots op mijzelf dat het nog best aardig lukt :eek: zelfs mijn peettante was trots en complimenteus (was coupeuse) die had al gezegd dat ze kwam helpen als ik het oude kussen uit elkaar had, maar wilde het heel graag zelf doen. Als het was mislukt had ik wel gebeld of ze mij kon helpen :D

Gewooniemand, Zeebra, Muisje2016 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina