Waar valt jouw mond van open? Deel 9

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 8 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.891
    2.564
    113
    Toevallig had ik het hier met mijn schoonouders over afgelopen weekend dat als ze dit op school zouden invoeren dat het flink wat spijbelen tegen zou kunnen gaan.

2. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.891
    2.564
    113
    Dat ik er met mijn hoofd niet bij kan dat dit nog zoveel gebeurd.
    Vandaag twee brieven gekregen.
    Eentje van de peuterspeelzaal alleen geadresseerd aan mij, het is het opzegformulier wat we hebben ingevuld omdat onze dochter naar de basisschool gaat. Dit is door ons beide ondertekend maar moet blijkbaar alleen naar de moeder?

en eentje van het autobedrijf met de rekening van de APK van MIJN auto maar de brief is geadresseerd aan mijn vriend...

Hoezo seksisme?!

Zeebra, Syane, Vero0504 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.895
    3.077
    113
    Onze jongste is dol op ketnet, en dan vooral de liedjes met Sarah.

Nu net......

Daar was een vogelke da kon nemië kakken
    Daar was een pluimke aan zijn poepeke blijven plakken
    Het zee ahie het zee ahoe het zee verdomme
    Hoe is da pluimke aan mijn poepske blijven plakken.

Hij rent nu rond..... poes kakken poes kakken.

& ahie ahoe verdomme.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Oh daar zou ik geeneens bij nadenken. Volgens mij is dat hier ook altijd op man zijn naam. Of familie :oops:

LizMe vindt dit leuk.
  5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Van de ogen van mijn Iesepoes. Herinnering op Facebook van alweer 5 jaar geleden :o:

Maev, GroeneBomen, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.891
    2.564
    113
    Familie vind ik prima haha maar ik ben behoorlijk gevoelig voor dat soort dingen op man/vrouw naam xD
    Zelfde met onze hypotheek ik werd niet eens aangekeken met dat soort gesprekken, mails gingen standaard naar mijn vriend toe. Tot ik keer gemaild of het ook zonder mijn loon kon, nee dat kon niet mevrouw. Nee, mooi dan wil ik vanaf nu alle mailtjes ontvangen en beide namen erbij.

Zelfde met geregistreerd partnerschap, of ik zijn naam wou aannemen Nee owh maar mevrouw u krijgt hierover nog wel een brief thuis. Ik heb gevraagd of hij ook een brief kreeg. Nee dat gebeurde niet.

Onze dochter heeft mijn achternaam omdat ik niet zomaar mijn naam wou opgeven en hij ook niet xD We hebben het dus van het geslacht af laten hangen dat vonden we het enige wat 50/50 eerlijk was haha. Ook hierbij werd erbij de gynaecoloog standaard vanuit gegaan in de verslagen dat het zijn achternaam was. Kwam ik maanden later bij de huisarts achter toen we omgeroepen werden met zijn achternaam.

Of op mijn werk dat ik bij de bedrijfsarts elke keer werd geroepen met zijn achternaam. In het hele systeem stond hij alleen als noodnummer niet eens als partner van en toch werd zijn naam standaard gekoppeld. Is elke keer veranderd wanneer ik er was maar het ging er gewoon niet uit. Dat gebeurd echt niet bij een mannelijke collega hoor :$

Zoals je merkt word ik daar licht agressief van :D
    Vooral ook omdat heel veel mannen/vrouwen hier totaal geen probleem van maken (en dat mag natuurlijk, begrijp me niet verkeerd) maar hierdoor veranderd er ook zo weinig.

Zeebra, Syane, Liekje81 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

yup 1.35 vraagprijs en de enige bieder bood 1.59. Dan kunnen mensen zeggen vraag wat je wilt en verkoop aan de eerste die het bied maar eerlijk, ik geloof niet dat er hier mensen zijn die hadden gezegd nee joh je bent de enige, doe maar gewoon de vraagprijs.

masami en LizMe vinden dit leuk.
  8. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.891
    2.564
    113
    Nou nee ik had gejuicht waarschijnlijk :$ en dat terwijl ik het echt bizar vind hoor die prijzen. Vrienden van ons krijgen het hierdoor echt niet voor elkaar om een huis te kopen en wij hebben nog echt geluk gehad met ons rijtjeshuis in 2017.

Sowieso is dat soort geld zo'n ver van mijn bed show maar ik zou hierop mensen nooit beoordelen dat ze dat aannemen hoor dus je hoeft je zeker niet te verantwoorden :)

masami en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

geloof me wij hebben ook een vreugdedansje gedaan! Hadden we absoluut niet verwacht, de makelaar ook niet trouwens.

LizMe vindt dit leuk.
  10. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.891
    2.564
    113
    Ben nu wel benieuwd of het huis genoemd is in de fundapareltjes haha

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ja hahaha in NL nog nooit meegemaakt.
    Ja op de eilanden werkt het toch heel anders. Haha.

12. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Ik weet wel hoe ik moet reanimeren, diverse keren op cursus geweest. BHV, EHAK etc.

Maar ik zou niet weten hoe ik reageer als ik er daadwerkelijk voor zou komen te staan.

Zeebra en masami vinden dit leuk.
  13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Oh dat is echt toevallig. Je leert ze zo ook een beetje omgaan met verantwoordelijkheden denk ik.

Ik deed het ook met chips bijvoorbeeld. Mijn dochter is verslaafd aan chips al sinds zij klein is krijgt zij op vrijdag avond chips naar keuze. 1 grote zak of 2 kleinere zakken. Ze mag alles in 1 keer op eten als ze wil, ze mag er bij wijze van op zaterdag mee ontbijten. Maar op is op. Nu is zij natuurlijk op een leeftijd dat dit niet meer zo extreem is. Een zak chips kan nu rustig een week blijven liggen, maar het voorkomt een hoop gedoe. Dit is wat je hebt en je doet het er maar mee!

LizMe vindt dit leuk.
  14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Whaha bizar he.
    Zo was vorige week ook mijn salaris een week lang 'kwijt'. Niemand voelt zich verantwoordelijk hiervoor. Is niet hun geld, dus ja...
    Uiteindelijk na een week kreeg ik het op mijn (nou ja mijn man zijn rekening want ik heb na anderhalf jaar nog geen rekening) rekening gestort.
    Adem in, adem uit... haha.

Zeebra en citroenrasp vinden dit leuk.
  15. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.004
    1.834
    113
    Vrouw
    Dat ik vanuit een teamleider ben gevraagd of ik echt echt echt niet een relatie heb met een collega.
    Daarna ook nog het hele verhaal over relaties op werkvloer en macht positie verhaal kreeg

na mijn ontkennen…..ik vind de collega heel aardig maar een relatie nee…..

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Whahaha ja heel herkenbaar!
    Wij hebben zelf ook eens zonder water en electra gezeten. Ze hebben nu de mogelijkheid om via een bankoverschrijving te betalen. Echter is dat dus niet aan te raden. Voor ze het geld hadden verwerkt waren wij al afgesloten. Gelukkig kun je dan wel naar het kantoor en betalen dan ben je dezelfde dag weer aangesloten. Maar nu maar weer elke maand in de rij om electra te betalen.
    Maar voor een hotel wel heel erg!

17. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik weet niet hoelang het geleden is maar ws is er nog niets veranderd. Haha.
    Het is en blijft inefficient. Al zit ik op een bovenwindse eiland, het zal allemaal vergelijkenbaar zijn.

Mapje vindt dit leuk.
  18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Nou ja!!!! Wat erg!!!

19. tuc

tuc Niet meer actief

Van de domme teksten op kleding. Bij volwassenen zie ik ook van alles, maar nu een baby hier bij mij in zo'n heerlijk dik joggingpakje waar dan op staat: hot summer day:roflmao:

Gewooniemand, Anna009, Vergeten en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Een belangrijke reden waarom ik een hekel heb aan teksten op kleding. Ik zie maar zelden teksten waar ik me niet ontzettend aan stoor en nog minder vaak teksten waar ik het mee eens ben

Syane en tuc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina