Waar valt jouw mond van open? Deel 9

Discussie in 'De lounge' gestart door Iertje81, 8 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Toen mijn oudste 3 jaar was had hij ook een periode waarin hij ons bij de voornaam noemde om interessant te doen.
    Toen stonden we in een winkelcentrum en hij zat in het winkelwagentje en zijn vader stond erbij. Op een gegeven moment kwamen er een paar kinderen langs en zei hij: dit is mijn papa. Maar voor mij is het *naam*. :rolleyes:
    Grapjas. Inmiddels is het voornamelijk pap en mam. Of eigenlijk pahaaaap en mahammmmm:rolleyes:
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Mijn zoon kiest subtiel *kuch kuch kuch* voor opa en oma en 'de andere opa en oma'. De eerste zijn overduidelijk zijn favoriete grootouders, 'de andere' komen er iets minder gunstig vanaf.
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  3. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Bedoelde met mijn like uiteraard dat ik blij ben dat de medicijnen hun werk hebben gedaan.
    Wat zegt de oogarts van dat wazig zien? Is de verwachting wel dat het minder wordt of helemaal weg gaat?
    Sorrie als je er al antwoord op hebt gegeven. Heb nog niet verder gelezen.

    Ik ben vannacht weer eens dikke vriendjes met de wc na een allergische reactie, ondanks mijn medicijnen. :( ik snap dus echt niet dat dochter nog heerlijk kon spelen alsof er niks aan de hand was met al dat spugen :|
     
  4. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier worden we gewoon papa of mama genoemd, door de jongste 2 sowieso. De oudst noemt mijn man papa (naam) of gewoon papa, ligt eraan hoe erg we hem in de weg zitten qua puber zijn :|
    Opa' en oma's benoemen we vaak als opa en oma maar ook wel eens met naam als we duidelijk willen maken wie we bedoelen.
    Mijn oma werd door de oudste omi genoemd, de jongste zijn geboren na haar overlijden, maar benoemen haar zo wel bij de foto's.
    De zussen van mijn man noemen ze wel tante voornaam, mijn broer en zijn vrouw niet en dat kan ik eerlijk gezegd niet erg vinden. Ze zien ze niet en zou niet weten waarom ze ze zo zouden moeten noemen terwijl ze geen van 3 het licht in de ogen wordt gegund. Hun nichtjes zien ze alleen bij opa en oma in real live of met beeldbellen.
     
  5. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Ken je het verhaal van de emmer met water?:oops:
     
  6. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.001
    11.673
    113
    Vrouw
    Ik zit er al achter:D Mijn kinderen zeggen zelfs u tegen mij en mijn man, dus het kan nog erger;)
     
    Gewooniemand, smax, Vero0504 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.001
    11.673
    113
    Vrouw
    Bij mijn kinderen is het ook juf/ meester+ achternaam.
     
  8. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Haha zo ben ik ook opgevoed en dat wilde ik heel graag voor de kinderen, maar mijn man noemt zelfs zijn opa en oma nog jij en jou, die kreeg ik echt niet mee in dit idee van opvoeden. Tsja en zo'n regel in je eentje handhaven is echt wel lastig, dus heb het laten gaan helaas:rolleyes:
     
    Gewooniemand en Zxcvb vinden dit leuk.
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Ik ben 47 en hier werden de leerkrachten bij hun achternaam.
     
  10. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Ik corrigeer mijn dochter wel. Zolang ze kind zijn vind ik het respectloos klinken wanneer ze je naam noemen. Zo snotneuzerig.
    Op ten duur zou ik het wel prima vinden hoewel ik zelf ook nog mijn ouders pa en ma noem. Mijn vader noemen we dan soms liefkozend ouwe. Maar niet in discussies of iets, dan klinkt het weer respectloos.
    Dat ouwe moest mijn man dan even aan wennen, die vond dat maar raar fluisterde hij een keer naar me in het hele begin van onze relatie. Ik liet hem toen het verschil zien door heel lief Papa te roepen. Kreeg gelijk een omhooggetrokken wenkbrauw en een "Wat mot je?" terug . M'n pa vond het maar verdacht dat ik opeens papa zei. :roflmao:
     
    Gewooniemand, Kolibrie2, Zeebra en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ja :D
     
  12. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Mijn dochter van 3 vond het heel grappig dat ze erachter kwam dat we ook voornamen hadden. Ze gebruikt het wel eens om te roepen naar boven bijvoorbeeld. We moeten dan eigenlijk altijd lachen samen en dan is het ook goed. Corrigeren vind ik niet nodig maar als ze het altijd zou gaan doen dan zou ik wel uitleggen dat ik voor haar mama ben.

    Wel begrijpt ze het concept nu ook van wie mijn papa en mama zijn en wie van mijn vriend. Dus toen ik haar laatst vroeg welke opa en oma ze bedoelde zei ze zuchtend: Jouw papa en mama!!

    Ik noem mijn ouders vaak pap en mam en soms papa en mama ligt aan de context. Voor mijn gevoel klinkt de voornaam te ver weg maar ze zouden het denk ik niet erg vinden, we zeggen het wel eens als grapje.

    Eerder op de middelbare school had ik een leraar die met u en meneer aangesproken wou worden, hier eens vreselijke ruzie mee gehad omdat hij een vriendin van mij uitschold voor lui varken alleen omdat ze verlegen was en onderuitgezakt hierdoor zat. Een goede leraar hoort dit te zien vind ik maar hij vond grappig zijn belangrijker. Hier heb ik toen met mijn brutale mond gezegd dat u en meneer ook verdiend moet worden en dat dit wederzijds respect zou moeten zijn. Sta hier nog steeds achter en heb aan het eind van mijn middelbare school nog de tip gekregen om vooral bij vervolgopleiding dit niet te flikken. Jaar later kwam ik hem nog een keer tegen en kon ik het niet laten om te zeggen dat ik bij de verpleegopleiding elke leraar/lerares bij de voornaam mocht aanspreken :D

    Ik had hier trouwens geen moeite mee als het gewoon fijne mensen zijn en ook in mijn werk zal ik dat altijd eerst doen bij oudere mensen maar dit werd gewoon een principe kwestie.
     
  13. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Dat mijn lieve bolle (die helemaal niet meer bol is :D), vandaag alweer 3 is geworden :eek:
    Ik hoor vaak mensen die zeggen van: ‘ahhh weet je nog dat ie zo’n kleine baby was, etc…’
    Ja, dat weet ik nog :|
    En dat helemaal niet slapen ook :|
    Ik vind het juist zó leuk dat m’n Luc groter wordt en dat hij me hele verhaaltjes kan vertellen (in z’n eigen taal want hij weigert ‘normaal’ te praten) en dat hij rustig kan spelen zodat ik m’n eigen dingen kan doen.
    M’n kleine snoet ❤️
    En hij was ook bij ‘Zappelin’ vandaag met ‘Jij bent jarig’ :D
     
    Ysabella, Spiekerbox, Lola1982 en 11 anderen vinden dit leuk.
  14. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.323
    842
    113
    Hier ook gewoon papa en mama.
    Ik ben gastouder dus de gastkindjes noemen mij Tina of mijn hele naam. Net hoe oud ze zijn.
    Laatst riep mijn jongste mij, gewoon mama. Ik luisterde niet toen zei ze: mama Tina, ik wil wat zeggen! :roflmao:

    De anderevl twee hebben ook die fase gehad maar dan vertellen we gewoon dat we voor hun oapa en mama zijn. Dan pikken ze dat vanzelf weer op. Bij onze voornaam noemen vinden we niet netjes.
     
  15. pareltje2212

    pareltje2212 Fanatiek lid

    17 mei 2007
    1.235
    211
    63
    huismoeder
    Leusden
    Van harte gefeliciteerd met je knappe zoon en dat het maar snel beter mag gaan met jou.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Altijd leuk als je een leraar jaren later nog tegenkomt vind ik.
    Iets anders dan bij jou, maar mijn leraar Godsdienst (hele hippe fantastische man), zei tegen mij in de tweede klas van de Havo dat ik maatschappelijk werker moest worden later. Dat vond hij echt iets voor mij. Daarna vertelde hij dat hij en zijn vrouw ook een kindje uit Azië verwachtten want ze hadden een poos terug de adoptie in gang gezet en dat meisje zou snel komen. Ik zie me nog zitten met hem op de trap naar de aula.
    6 jaar geleden kwam ik hem tegen in een supermarkt in Haarlem en toen kon ik hem EINDELIJK vertellen dat ik zijn advies opgevolgd had en al bijna tien jaar bij Jeugdzorg werkte.
    Man, wat was hij trots!
    Dat zei hij tenminste… ❤️
     
    Ysabella, 11131618, S2909 en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Hier op de basisschool vroeger ook juf /meester met de voornaam. Op de middelbare school juf/meester en dan achternaam.
     
  18. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Er is er een jarig hoera hoera!
    Hieperdepiep.....HOERAAAAA!
    Hieperdepiep.....HOERAAAAA!
    Hieperdepiep.....HOERAAAAA.

    Alweer 3! Geniet van de grote knul!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gefeliciteerd!!
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.044
    113
    @LizMe oh zo'n gele sambal uitschieter heb ik ook bij onrecht, maar sommige types halen ook t ergste in mij naar boven. Arrogantie en blaaskaak gedrag bijv.

    Blijf altijd beleefd, maar kan een verdraaid nare scherpe tong hebben en wie er dan voor me staat en welke positie die ook mag bekleden boeit me helemaal niet.

    Politiek correct gedrag kan je dan bij mij echt vergeten, je krijgt m ongenuanceerd vol op je bord maar daar heeft men t dan zelf ook naar gemaakt.
     
    LizMe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina